Wie heeft er eravringen met Carnivoer?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Wie heeft er eravringen met Carnivoer?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="MDO"]
Wat ik dan alleen niet snap, is dat carnibest ook een lam/rijst versie heeft. Als dit niet goed voor honden zou zijn, zouden ze dat toch ook niet op de markt brengen?

Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen van Ilse en Carnivoer, laat het weten. :)
[/quote]

Als dat de insteek zou zijn dan zouden brokken niet bestaan :)  Wel/geen graan/rijst kun je lang over discusiëren.  Een hond heeft geen graan nodig, ook geen rijst, wel wat koolhydraten, maar dat hoef je als je zelf samenstelt niet persé uit graan te halen. Een kompleet kant en klaarvoer moet kompleet zijn voor jong en oud, daar zijn regeltjes voor waar een fabrikant aan zich dient te houden. Helaas kan niet iedere hond tegen rijst of graan en voor die honden zul je als als kvver op zoek moeten gaan naar een graanloze en dus ook koolhydraatarme versie. Zou ik echter een drachtige teef moeten voeren dan is een kvv met wat rijst meer geschikt.
Voor de prijs zal het niet veel uitmaken of er wel/geen rijst/graan inzit. Vijf gram rijst is echt niet zoveel goedkoper dan 5 gram pens.
*Ilse
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Ilse »

Nou ze hebben hun eertste dagje carnivoer gehad!
En .... ervan gesmuld!!!!
Dat was dus de lam variant, verder kan ik nog niets zeggen over hoe het verder gaat, maar als ik iets te melden heb doe ik het hier!!
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik heb een paar weken geleden uitgebreid met de mensen van Any Animall staan kletsen...
En ik denk dat ze zeker goed bezig zijn. Ze hebben er dus geen granen is. Gebruiken geen bio-kio maar alleen biologische kippen, geen paarden uit Oosblok landen maar alleen uit Noord-Holland (dus is paard ook beperkt leverbaar). Verder hebben ze er weinig (of zelfs geen, dat ben ik vergeten) pens in zitten, waardoor misschien de smakelijkheid voor honden die geen pens eten wat minder is. En als je het vraagt kunnen ze zo de percentages opnoemen van wat erin zit (maar ik ben de precieze percentages alweer vergeten).
Het is wel gemalen,maar ja, daarvoor is het een KVV. Ik heb wat meegenomen, het zag eruit en rook als gemalen vlees, verkleurde toen het langer stond (laatst iets uit Lelystad dat bleef de hele dag rood... jaja "dan zit er niks in" ) en de honden vonden het erg lekker :)
Dus ja, ik ben zeker tevreden....
rob w.

Bericht door rob w. »

zou nie weeten waarum een beetje reijst carnisbest falsch maakt . zelfs lonsdale die ik hoogacht geeft aan dat 20 30 procent tafelrest mag zijn. allergie is niet de maatstaf. als maatstaf worden bepaald door krrankheit is maatstaf niet goed.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Kost dat 4,25 per kg  ??
Niet echt leuk om daar een paar kg per dag van te voeren.
Toch een groot prijsverschil voor een paar rijstkorreltjes minder per kg.

Ik hoorde dat ze ook kangoeroe snacks verkopen.
Dergelijke diersoorten staat mij erg tegen om als snack aan mijn honden te voeren.
en de prijs al helemaal, namelijk 5,50 euro voor 125 gram is omgerekend 44,- euro per kg  :o :o :o

Ik ben natuurlijk niet onbevooroordeeld als verkooppunt zijnde van Carnibest, maar ik heb toch zoiets van  :-X :-X :-X
rob w.

Bericht door rob w. »

ja als da voer in winkel leg dan betaal de de fooi he ;D ;D ;D
rob w.

Bericht door rob w. »

vin carniBEST en carniVOER wel veel opelkaar gelijken nou ikdenk. bestaat er verband of relateer de voer op de merkbekendheed van de best...:?
petra-amsterdam
3-sterren
3-sterren

Bericht door petra-amsterdam »

Als ik naar de prijs kijk.....geef mij dan maar de C.BEST i.p.v. het C.VOER ::)
rob w.

Bericht door rob w. »

jo ....en best is best, meer international.gewoon best. voer is ouwehollnds.  ;D ;D ;D
*Ilse
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Ilse »

Naar mijn idee scheelt de prijs niet heel veel met Carnibest, maar goed als je een paar kilo per dag voert is natuurlijk heel wat anders als dat pondje wat erbij mij dorogaat!

Wat betreft de snacks vind ik ook niet grappig qua prijs, maar als je weer ee nhond hebt die niet alles verdraagt ben je weer blij dat er iets is, dat je je beestje kan geven!

Ik kan wel zeggen dat ze het er heel goed op doen, Candy is een hondje die als ze mens was een klrantje mee zou nemen naar de toilet, maar ze heeft nu niet eens een reclame folder nodig, zitten en klaar!  :) ;) ;D
Skipper
2-sterren
2-sterren

Bericht door Skipper »

Ik, nou ja mijn hond dan  :P, heb het ook geprobeerd.
Het zag er goed uit en het voordeel, geen spul erin om het verkleuren tegen te gaan.
Ik vond het wel wat fijn gemalen.
Met de tijd, is mij verteld, komt er ook grover gemalen.
Ze kon er niet tegen, moest aldoor overgeven. :-[
Dus ik ben weer overgegaan op CB.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Skipper"]
Ik, nou ja mijn hond dan  :P, heb het ook geprobeerd.
Het zag er goed uit en het voordeel, geen spul erin om het verkleuren tegen te gaan.
Ik vond het wel wat fijn gemalen.
Met de tijd, is mij verteld, komt er ook grover gemalen.
Ze kon er niet tegen, moest aldoor overgeven. :-[
Dus ik ben weer overgegaan op CB.
[/quote]

Het (afval)vlees wat ik vers bij mijn slager koop op dinsdag, wat dan op maandag geslacht is kan ik zeker een week in de koeling laten liggen zonder dat het verkleurd of wat dan ook. Mijn inziens zegt verkleuren dan ook niet veel over de toevoegingen, maar meer over de versheid.
MDO
3-sterren
3-sterren

Bericht door MDO »

Bedankt voor jullie reacties allemaal, wij hebben besloten om het gewoon bij Carnibest te houden. Ze doen het er goed op en we halen het nu bij een ander adres.

:)
Skipper
2-sterren
2-sterren

Bericht door Skipper »

[quote="Angelique"]
Het (afval)vlees wat ik vers bij mijn slager koop op dinsdag, wat dan op maandag geslacht is kan ik zeker een week in de koeling laten liggen zonder dat het verkleurd of wat dan ook. Mijn inziens zegt verkleuren dan ook niet veel over de toevoegingen, maar meer over de versheid.
[/quote]

Vlees aan een stuk verkleurd eerder dan gemalen vlees.
Voorheen ging er altijd fosfor doorheen, wat nu niet meer mag.
Vandaar dat gehakt e.d bij de slager ook verkleurd.
Lappen vlees bij de slager worden ook groenig, hoe vers ze ook afgesneden zijn.
Skipper
2-sterren
2-sterren

Bericht door Skipper »

[quote="Skipper"]
Vlees aan een stuk verkleurd eerder dan gemalen vlees.
Voorheen ging er altijd fosfor doorheen, wat nu niet meer mag.
Vandaar dat gehakt e.d bij de slager ook verkleurd.
Lappen vlees bij de slager worden ook groenig, hoe vers ze ook afgesneden zijn.

[/quote]

Ik bedoel dus dat gemalen vlees eerder verkleurd dan vlees aan een stuk. Foutje ::)

Plaats reactie