Marion schreef:
Zo, weer even een oude topic nieuw leven inblazen

Kan ik dan bv de eerste maanden alleen (gemalen) kippennekken geven? Is dat niet te eenzijdig? Of gaat het om het calcium en krijgt hij de variatie uit het andere vlees?
Nou, je zou het af kunnen wisselen met kippenvleugels, parelhoenkarkassen, konijnkarkassen, kalkoendijen, etc. etc. etc. Dan is het niet meer eenzijdig

. De variatie kun je natuurlijk ook uit de andere vleessoorten, orgaanvlees en groentes halen.
Kan ik ook gemalen eierschaal geven voor extra calcium? Moet je uitkijken dat je niet teveel calcium geeft, of gewoon als de ontlasting goed blijft zit je goed??
Tja... ik zou dat zelf niet doen, gemalen eierschil. Ik zou gewoon lekker een % of 50-60 vleesbotten geven en verder niks geen toeters/bellen.
Het vlees hoeft dus niet perse gemalen worden omdat hij het anders niet kan verteren?
Hoe bedoel je? Volgens mij moeten kleine pups nog wel gemalen vlees hebben en dit kun je natuurlijk in steeds grove stukjes geven. Volgens mij kun je ook al snel lapjes vlees geven waar hij zich op uit kan leven. Ik zal even zoeken bij welke leeftijd dat ook alweer is. Overigens kan een pup volgens Mogens Eliasen rauw sowieso slechter verteren. Hij geeft ook 1 gekookte maaltijd per dag aan de pup. De rest geeft hij wel rauw. Ik zou dat dus zelf niet doen als ik een pup zou hebben, 1 gekookte maaltijd, maar goed, ik zeg het toch maar even.
Zie anders ook even deze:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4487
en deze:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4488
Hoe bepaal ik de hoeveelheid? Bij een volwassen hond op het oog voeren is makkelijk. Zie ik ribben dan geef ik meer, lijkt ie wat vol te worden geef ik weer wat minder.
Maar ten eerste is dit bij een pup moeilijk te zien, aangezien die altijd mollig zijn. En vind ik het ook eng, ben bang dat ie misschien iets te kort komt. Hoe kun je ongeveer berekenen hoeveel hij nodig heeft?
Pups moeten ongeveer tussen de 5 en de 10 procent van hun gewicht gevoerd krijgen. Voor een klein en dun pupje is het richting de 10 en voor een grotere pup/groot ras is dat richting de 5.