Hygiëne en rauw voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hygiëne en rauw voeren?

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

kiek maakt niet zoveel problemen met eten..
die zorgt wel dat alles zo schoon en op mogelijk is.. :)
maar de katten maken er altijd wel een zooitje van..
die eten overdag een keer een kuikentje.. en daardoor blijft er altijd wel iets liggen waar kiki niet bij kan..
ze krijgen t in de bijkeuken.. daar intresseert t me niet zo hoe dat eruit ziet..
het is meer een veredelde schuur..
maar toch.. eigenlijk is t best vies.. als ik visite krijg zien ze wel hier en daar veren liggen en vlekken..
da's eigenlijk stout van mij.. :shy:

verder krijgen de katten snachts eten.. dan heb ik geen last van vliegen.. want daar stikt t van hier..
en wat ze niet opkrijgen, krijgt kiek..
ik moet het ook geen moment langer laten staan.. anders zoemt de hele bijkeuken van die groene engerts..
bah!

kiki eet ook in de bijkeuken.. of zoals nu met dit weer.. lekker buiten..
ze likt de straat schoon.. de vliegen krijgen geen kans..

verder maak ik eens in de zoveel maanden een berg porties voor kiki..
als t redelijk weer is doe ik dat buiten..
en als t koud is doe ik dat in de schuur op de werkbank..
vreselijk naargeestig hok is dat.. dus ik hoop dat ik binnenkort toch iets beters van mijn bijkeuken kan gaan maken zodat ik daar het vlees kan gaan bewerken en het schoner kan houden..

verder gebruik ik ook geen handschoenen.. en betrapte ik me er laatst op.. dat ik na het openmaken van het boterhamzakje van kiek met haar vleesjes..
ik mijn vingers aan mijn broek afveegde..  :-X
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hier eten ze altijd buiten. Als het echt noodweer is, dan eten ze een uurtje later, maar dat komt maar heel heel zelden voor. In de zomer zet ik soms de tuinslang op de plek waar ze gegeten hebben als er vliegen zijn. Handschoenen gebruik ik niet want ik vind ze niet prettig, dan ben ik de grip op mijn mes kwijt.  ;)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

*Natasja* schreef: Hier eten de honden in principe buiten. Alleen als het regent, of als het in de zomer heel warm is, dan eten ze binnen. Beau in de keuken op een oud dekbedovertrek, Benthe in de bijkeuken op de deurmat, waar ik dan een oud badlaken op leg. Na het eten gooi ik de kleden meteen in de wasmachine op een kort programma, eens in de zoveel tijd was ik de kleden op 90 graden.
Had jij niet zo'n mooi rood plastic zeil in je pretpakkettassie van de via4daagse zitten???  :D
Dat is er ideaal voor (had toch al geen idee waar het eigenlijk voor bestemd was :D) :)
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

toen ik nog pas aan het barfen was heb ik Hertog een zalmkop binnen gegeven. Geen goed idee. Inmiddels eet hij altijd buiten. Weer of geen weer. Niks afdakje, niks schoonmaken. Dat laat ik aan de natuur (regen) over. Geen overlast van vliegen ofzo.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Tot nu toe eet Alba grotendeels binnen. In het begin at ze alles netjes bij haar bak op, op de placemat. Inmiddels wordt alles zo snel mogelijk verplaatst naar waar ze op haar gemakje kan gaan zitten. Soms ontglipt ze me wel eens en rent ze naar haar kussen, waar ze niet mag eten van mij, maar meestal rent ze naar haar bia-bed. Dat is van leer, dus daar mag ze lekker knagen van mij omdat het heel makkelijk schoon te maken is.
Na het eten gaat er een toeten-doekje (ja, van die kinderdingen) door haar baard en over de voorbenen, evenals door het bia-bed. Alba blijft echt netjes zitten om zich even schoon te laten maken, ze weet dat het erbij hoort. Meestal gaat er nog een sopdoek achteraan door de mand want Alba is niet zo van het opruimen ;).
In de keuken ben ik wel vrij schoon. Mijn vriend verdeeld alles wat binnenkomt in porties en maakt daarna alles schoon (we hebben nu de vriezer vol dus dat is gelukkig weer even gedaan). De etensbak wordt na het eten direct schoongemaakt, de bakken waarin alles ontdooit gaan de afwasmachine in. Op zich redelijk hygienisch dus volgens mij.
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Hier wordt in principe altijd buiten gegeten, ze maken zelf de boel weer picobello schoon na de tijd :D
Mocht het nu eens echt heel erg slecht weer zijn, dan eten ze één voor één in de wc, daar kan ik tenminste de muren weer makkelijk schoon maken.
Ellen Els en Nina
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ellen Els en Nina »

Afwisselend binnen of buiten.
Meestal het "grovere knoeiwerk" buiten. Kleine dingen of KVV binnen.  Buiten worden de tegels vet, dat kun je zien ook al likken de meiden het helemaal schoon, die vette aanslag blijf je zien. Daarom, na afloop een emmer heet water erover en klaar.
Als ze binnen eten dan zoveel mogelijk op rubber matje. Dat spoel ik daarna af onder de hete kraan, beetje dettol erover en alles is weer ontsmet.
Ik dweil eens per week (of zo  ;)) de vloer in keuken en kamer met water en dettol.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Anthraciet schreef: Waarom neem je het aanrecht af met een desinfecterend middel?
Doe je dat ook als je je eigen eten bereid??

Wel leuk te zien dat er zoveel verschil in mensen zit ;D
Bacterien en vooral wormbesmetting  ;)
Voorkomen is beter dan genezen.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Hier ligt het een beetje aan het weer.
Als het lekker weer is, gewoon buiten. Anders binnen.
3 van de 4 laten het eten in hun bak liggen. eentje moet het botwerk er persé naast hebben. Die eet dan ook op een kleedje of van de vloer.
Kleedje in de was of de dweil erover en het is weer schoon.

Alleen met vis snijden heb ik handschoentjes aan, de pens snij ik als die nog behoorlijk bevroren is. De rest maakt me niks uit.
Ik werk op een vleeswarenafdeling, dat is dan wel niet rauw, maar die dingen zijn ook niet altijd even lekker om vast te houden. ;)

Groetjes Chantal

Plaats reactie