botten
Moderator: Lizzy
-
essie
- 3-sterren

Re:botten
Dat is het belangrijkst.gonny schreef: kalf, pink, vaars of hoe t beestje ook heet: je mag de botten van de dames geven hoor!!!![]()
![]()
Heb ze net gehaald en het zijn volgens mij gewrichten, bij Bibi verkopen ze deze ook.
Ik heb ongeveer 5 kilo meegekregen en hoefde niks te betalen, dat is wel mooi.
Maar ik kocht ook voor 85 euro aan vlees voor mezelf, dus daar zal het wel door komen.
zo he zeg, voor €85,- vlees voor jezelfessie schreef:
Dat is het belangrijkst.
Heb ze net gehaald en het zijn volgens mij gewrichten, bij Bibi verkopen ze deze ook.
Ik heb ongeveer 5 kilo meegekregen en hoefde niks te betalen, dat is wel mooi.
Maar ik kocht ook voor 85 euro aan vlees voor mezelf, dus daar zal het wel door komen.
woww he das veel zeg, wel mooi meegenomen dat je de botten gratis kreeg.
Gewoon geven en als je het zelf niet vertrouwt f op laten knagen en dan weghalen.
gewrichten zijn toch harde botten van een koe of vaars van 13 maanden?
zijn dit eetbare botten?anders heeft je hond er toch niks aan? alleen kluifwerk??
zijn dit eetbare botten?anders heeft je hond er toch niks aan? alleen kluifwerk??
-
essie
- 3-sterren

Voor 85 euro heb je een compleet pakket, met verschillende soorten rundvlees, van gehakt tot biefstuk.Jolly schreef:
zo he zeg, voor €85,- vlees voor jezelf![]()
![]()
, hoeveel vriezers heb jij dan wel niet?
woww he das veel zeg, wel mooi meegenomen dat je de botten gratis kreeg.
Gewoon geven en als je het zelf niet vertrouwt f op laten knagen en dan weghalen.![]()
Wel wat duurder dan in de supermarkt, maar supervers en heel erg lekker.
En ze liggen nu lekker te knagen, ze mogen lekker een half uurtje knagen en morgen weer.
-
Ineke
- 4-sterren

- Contacteer:
In Bibi zit gemalen botten. In ander kvv zit bot of een andere calcium bron. Strikt genomen heeft de hond dan geen bot nodig om te eten.willieD schreef: gewrichten zijn toch harde botten van een koe of vaars van 13 maanden?
Alleen kluiven is juist goed voor het gebit. Een eetbaar bot heeft geen reinigende waarde voor het gebit. Is wel heel erg lekker natuurlijk.
(vertel ik het zo goed?)
Laatst gewijzigd door Ineke op do 15 jul 2004, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
in alle kvv voer zit gemalen kippenbotten,iets anders is gewoon niet te malen en is het goedkoopste.Ineke schreef:
In Bibi zit gemalen botten. In ander kvv zit bot of een andere calcium bron. Strikt genomen heeft de hond dan geen bot nodig om te eten.
Alleen kluiven is juist goed voor het gebit. Een eetbaar bot heeft geen reinigende waarde voor het gebit. Is wel heel erg lekker natuurlijk.
(vertel ik het zo goed?)
ik ben het er niet mee eens dat eetbare botten geen reinigswaarde heeft voor het gebit. dat heeft het wel degelijk,zeker bot met vlees.
dat is altijd nog beter dan kluiven op kale botten.
groet
Bijna!Ineke schreef:
In Bibi zit gemalen botten. In ander kvv zit bot of een andere calcium bron. Strikt genomen heeft de hond dan geen bot nodig om te eten.
(vertel ik het zo goed?)
Eetbare botten hebben juist een reinigende waarde voor het gebit. Nu weet ik niet precies wat jij met eetbaar bot bedoelt, maar onder eetbaar bot versta ik dus alles dat de hond kan opeten. Van kippenkarkassen tot kalfwervels tot lamsheupen. En deze hebben juist een reinigende werking. Veel beter zelfs als de zogenaamde harde botten (bijv. bot van een dragend deel). De hond schraapt dan wel met zijn tanden langs dit bot, maar een bot reinigt pas echt goed wanneer de tanden en kiezen een beetje kunnen "wegzakken" in het bot (omdat het zacht genoeg is).
Groetjes, Lizzy
-
Ineke
- 4-sterren

- Contacteer:
Oh SorryLizzy schreef:
Bijna!
Eetbare botten hebben juist een reinigende waarde voor het gebit. Nu weet ik niet precies wat jij met eetbaar bot bedoelt, maar onder eetbaar bot versta ik dus alles dat de hond kan opeten. Van kippenkarkassen tot kalfwervels tot lamsheupen. En deze hebben juist een reinigende werking. Veel beter zelfs als de zogenaamde harde botten (bijv. bot van een dragend deel). De hond schraapt dan wel met zijn tanden langs dit bot, maar een bot reinigt pas echt goed wanneer de tanden en kiezen een beetje kunnen "wegzakken" in het bot (omdat het zacht genoeg is).
Groetjes, Lizzy
Ik dacht: Eetbaar is nodig voor de calcium en hap-slik-weg.
recreatie is knagen en schuren langs het tandvlees en tanden en is reinigend.
Niet dus
Ik zal het noooit meer vergeten....
ja,dat heb je dan verkeerd begrepenIneke schreef:
Oh SorryDan heb ik dat verkeerd begrepen.
Niet dus
Ik zal het noooit meer vergeten....![]()
![]()
Joh! Maakt toch niks uit! En je hebt ook wel gelijk hoor. Wanneer het "hap-slik-krijg-nou-wat-ik-had-toch-een-bot" bot was, dan was er weinig tandreinigends aan te belevenIneke schreef:
Oh SorryDan heb ik dat verkeerd begrepen.
Niet dus
Ik zal het noooit meer vergeten....![]()
![]()
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 jul 2004, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ineke
- 4-sterren

- Contacteer:
Tja, dat krijg je met een Tyrannosaurus rex in huisLizzy schreef:Joh! Maakt toch niks uit! En je hebt ook wel gelijk hoor. Wanneer het "hap-slik-krijg-nou-wat-ik-had-toch-een-bot" bot was, dan was er weinig tandreinigends aan te beleven. Maar dan was het bot ook eigenlijk waarschijnlijk te klein voor de hond!
Exact! Hahahaha
!
les 1Ineke schreef:
Tja, dat krijg je met een Tyrannosaurus rex in huis![]()
![]()
![]()
Lees eerst het bottendocument voordat je botten geeft
en les 2..geef grote honden geen kleine botjes als ze net beginnen met botten eten.
Laatst gewijzigd door willieD op za 17 jul 2004, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.