[quote="huisdieren"]

Wat ik van Smuldier vind:
1,) het is goedkoop dat is prima,
2.) wel is het van minder kwaliteit.
3.) Smuldier voer ( Pens) is helemaal gewassen, is geen vuile pens.
Ik voer mijn hond geen Smuldier, het is veel te veel gewassen.
Ik voer mijn hond van 13 + Carnibest, BARF .. stuke vlees: van alles...een lekker vuil stuk Pens. niet gemalen. zo als Smuldier.
het is misschien makkelijk, voor Mensen die niet te veel geld hebben, dan is het ook een goed alternatief.
Maar ik koop geen Smuldier. Waar komt het vlees van daan ????
Het is affalvlees, Het is gewassen, van alles bij elkaar.. oh nee.
[/quote]
mbt het schoonspoelen van pens. Pens mag alleen het slachthuis verlaten als het gespoeld is. Echte vuile pens (dus niet gewassen of uitgeschud) mag niet meer verkocht worden. Dus de kans dat de smuldier pens net zo gespoelt is als de pens die je verkooppunt of dierenspeciaalzaak of slachthuis etc hebt is daarmee erg groot.

Wel is het zo dat in deze schoon gespoelde pens vaak nog voldoende resten in de plooien zitten om het nog "vuil" te noemen.
Wat bedoel je met: waar komt het vlees vandaan?
Met KVV wéét je nooit waar vlees vandaan komt. Zelfs al koop je barf bij een verkooppunt zoals een Herby etc weet je nóg niet waar het vandaan komt.

Orgaanvlees is altijd "afval" wij, mensen, eten het niet, dus is het een product wat over is. Daarbij is Smuldier een bedrijf wat 70ton bakjes per week

omzet, denk je dat zo'n groot bedrijf afgekeurd vlees zou gebruiken? De kans lijkt me bijzonder klein, hoewel ik ook er niet met mijn neus boven op sta.