GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

nelb
4-sterren
4-sterren

Bericht door nelb »

*Dorothea* schreef: Als prostaatproblemen de enige reden zijn, zou je ook ypozane kunnen geven. Dat zijn tabletten die de prostaat kleiner maken.
zie opmerkingen over dit middel:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 209.0.html

Dan toch maar even niet.............
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Update Didot.
Het begint nu toch goed duidelijk te worden dat het implantaat werkt. Ballen beginnen ook iets te krimpen.

Vandaag weer op wedstrijd geweest en het was erg druk . Didot is veel rustiger naar andere honden (reuen) toe en hij negeert nu al veel meer honden die even vlak langs lopen of aan hem snuffelen.

Het gevolg was dat hij dus goed aan de parcoursen kon beginnen en we weer een paar mooie rondjes heeebn neergezet!
We zijn voorzichtig positief.
Helaas heeft hij de laatste weken wel weer heel veel jeuk , ik kan er niet achter komen of het wat met elkaar te maken heeft aangezien hij ook erg verhaart.  :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

fijn dat het implantaat zijn werk gaat doen!!!!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

en of die werkt hier!!!
vanmiddag wezen wandelen met een hondje wat net loops af was, normaal gesproken rook vince het al op kilometers afstand!
oordoppen had ie dan in en voor ik het wist zat ie er al boven op...
en nu?
Hij heeft niet eens geroken aan haar!
hij liep er straal langs!
was druk bezig met rennen,zwemmen en spelen!
bijna 2 uur lang naast zo'n toch nog lekker ruikende dame, en hij reageerde er helemaal niet op!!!!!!!!!!
en volgens zimba rook ze toch echt nog lekker hoor!!!!!!(zimba is heel makkelijk te corrigeren :)).
moet ook zeggen dat zijn vacht toch ook wel veranderd, z'n ondervacht wordt stugger..
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Dat gaat dus erg goed zo! :)

Jammer dat hij nu al een andere vacht krijgt..

Didot heeft inmiddels zoveel jeuk dat hij kale plekken krijgt en korsten van het krabben.....weet niet wat ik er nu even aan moet doen :(

ik heb hem al gewassen met berkenteer, maar denk eraan om het toch maar weer eens met de medicinale shampoo te wassen.

Ik hoop wel dat het niet aan de hormoonspiegel ligt :-\
Laatst gewijzigd door pallas op wo 17 jun 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Nog een week verder met Didot en het lijkt alsof de jeuk een heel klein beetje minder erg wordt.

Helaas is nu zijn grote vriend een beetje de weg kwijt en besnuffeld Didot steeds en probeerde nu ook op het te rijden :-\
Dit natuurlijk niet met toestemming van Didot :-X We hebben ze toch maar ff uitelkaar gehaald om een evt knokpartij te voorkomen aangezien die reu ook nog een blessure heeft en didot volop in de wedstrijden staat.
Met wat afleiding ging het verder wel prima met ze hoor; als ze maar aan het 'werk'zij hè.

Maar het zet me wel aan het denken...hoe ga ik hier nu verder mee om?
De boel uitlaten knokken is niet een goed idee denk ik, want Didot is een hond van uitersten....
Best lastig dus :(
Laatst gewijzigd door pallas op wo 17 jun 2009, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

zal ze zeker niet laten knokken!
wat dat betreft merk ik nog niks, nog geen hond die op vince wil...
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Didot laat de laatste dagen ook steeds meer toe van die andere reu; snuffelen en dichtbij hem langslopen enz. (Ik was al in een juigstemming)

Ik denk dat die reu nu wel eens de grenzen wou verkennen, logisch toch?

Het zijn dikke vrienden , maar wel met allebei een "border collie" inslag.
Willen héél graag met elkaar zijn , maar er moet overal een afspraak over gemaakt zijn ::)
Ik heb belsoten ze voorlopig wel steeds bij elkaar te laten , maar ze dan aan het werk te houden.
Als ze dan lekker moe en tevreden zijn , kunnen ze op de terugweg weer even snuffelen, bij voorkeur op neutraal terrein.

Verder verwacht ik dat het een kwesti van wennen is, Didot is behoorlijk veranderd in de ogen van Jonah.
Gradje
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Gradje »

Mijn hond heeft deze chemische castratie vanaf april dit jaar. De kosten waren 50 euro. Dus geen 150 euro zoals ik eerder gelezen heb. Dit product is al jaren op de markt alleen niet in europa. Het heet superlorin van Virbac. Het middel is ideaal als je thuis teven hebt rondlopen en je de honden niet telkens wilt opsluiten als ze loops zijn, en je reu nog wilt gebruiken om later een nest mee te fokken. Na een jaar is hij weer gewoon vruchtbaar. Mijn ervaringen zijn prima, de hond vertoont de eigenschappen van een gecastreerde reu. Rustiger, minder uitvallen naar andere honden etc. Wat ik wel denk is dat de verstoorde hormonenhuishouding het imuunsysteem kan beïnvloeden. En dat betekent dat er allergieën aan het licht kunnen komen waar de hond normaal gesproken geen last van zou krijgen. Maar dat is een holistisch theorietje van mij en dat is niet terug te vinden op de bijsluiter van dit medicijn. Succes ermee.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Gradje schreef: Mijn hond heeft deze chemische castratie vanaf april dit jaar. De kosten waren 50 euro. Dus geen 150 euro zoals ik eerder gelezen heb. Dit product is al jaren op de markt alleen niet in europa. Het heet superlorin van Virbac. Het middel is ideaal als je thuis teven hebt rondlopen en je de honden niet telkens wilt opsluiten als ze loops zijn, en je reu nog wilt gebruiken om later een nest mee te fokken. Na een jaar is hij weer gewoon vruchtbaar. Mijn ervaringen zijn prima, de hond vertoont de eigenschappen van een gecastreerde reu. Rustiger, minder uitvallen naar andere honden etc. Wat ik wel denk is dat de verstoorde hormonenhuishouding het imuunsysteem kan beïnvloeden. En dat betekent dat er allergieën aan het licht kunnen komen waar de hond normaal gesproken geen last van zou krijgen. Maar dat is een holistisch theorietje van mij en dat is niet terug te vinden op de bijsluiter van dit medicijn. Succes ermee.
Als je de topic helemaal gelezen hebt en naar de datum hebt gekeken, dan kun je tot de conclusie komen dat de mensen 150 euro hebben betaald voor een implantaat geimporteerd uit Nieuw-Zeeland. Superlorin was toen in 2007 nog niet in Europa op de markt. Bovendien ging dat om een implantaat wat minimaal een jaar werkzaam was ipv 6 mnd. Is dus een beetje appels en peren vergelijken.
Gradje
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Gradje »

*Dorothea* schreef: Als je de topic helemaal gelezen hebt en naar de datum hebt gekeken, dan kun je tot de conclusie komen dat de mensen 150 euro hebben betaald voor een implantaat geimporteerd uit Nieuw-Zeeland. Superlorin was toen in 2007 nog niet in Europa op de markt. Bovendien ging dat om een implantaat wat minimaal een jaar werkzaam was ipv 6 mnd. Is dus een beetje appels en peren vergelijken.
Stom van me, zal vervolg beter opletten. :-[
rovianne
1-ster
1-ster

Bericht door rovianne »

Ik heb dit topic proberen helemaal door te lezen maar dat lukt helaas niet helemaal.
Dus even een kleine samenvatting van wat ik denk over dit implantaat?
Het is niet een middel wat je eindeloos kunt blijven gebruiken
Het heef WEL invloed op de vacht
Er KAN verandering in gedrag ontstaan (lui, heel rustig enz.)
het heeft wel invloed op het gedrag bij loopsheid teven.

Heb ik het zo een beetje goed?
Ik zit namelijk vol interesse mee te lezen omdat we een niet gecastreerde reu hebben en er eigenlijk een niet gecastreerde teef bij willen...
Helaas is het ivm vacht niet echt een optie om 1 van beiden te laten helpen (cocker spaniel met hele dichte vacht) en een nestje is uitgesloten. helaas ook niet de optie om ze gescheiden te houden.
Vandaar dat ik eerst hier mee wil lezen en leren voordat we een beslissing nemen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik en er super tevreden over.
hier 3 intacte reuen waarvan vince nu dat implantaat heeft...
hij doet het er goed op, heeft geen interesse meer in teefjes!
Eet super goed zonder dik te worden(daar ben ik zelf bij natuurlijk)
En eindeloos dit gebruiken, nah dat zal ik zekers niet doen maar volgens mij kan het niet echt veel kwaad als je maar niet je hond laat vervallen in de oude gewoontes(dus dat de hormoonspiegel niet te veel schommelt)
Het kan invloed hebben op de vacht, ik dacht dat ook even, maar nu die stevig aan het verharen is en er nieuw spul tussendoor komt moet ik zeggen dat ik tevreden ben over de nieuwe vacht!
Wel iets stugger maar het glimt je tegemoed!
Verandering in gedrag daar ben ik heel blij mee, vince is rustiger maar niet lui, integendeel hij vliegt nog overal heen maar ook bij dit vindt ik dat je daar zelf wel een beetje de hand in kan hebben..
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Fynn heeft nu weer al een tijdje zijn 2e implantaat.
Ik ben niet van plan eindeloos door te gaan hiermee.
Fynn mag zijn ballies houden voorlopig.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Falco is vijf maanden na inbrengen van het implantaat gecastreerd. Ongeveer een maand na castratie, merk ik toch wel een beetje dat het implantaat begint uit te werken, dwz; ik merk enigzins verschil. Lekkere luchtjes zijn weer wat interessanter, er wordt weer iets meer gesnuffeld. (Maar lang niet meer zoals vroeger, ik hoef nu maar een geluidje te maken, en ik heb de aandacht weer.) Gek genoeg zijn loopse teven in levende lijve wel een raadsel voor hem, zelfs als ze met de kont voor zijn neus gaan staan.

Plaats reactie