Doorzakken achterpoten...of loopt het op zijn eindje???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Doorzakken achterpoten...of loopt het op zijn eindje???

nolly
2-sterren
2-sterren

Bericht door nolly »

Sterkte met het ontballen van jouw jongen. Laat hem na de narcose goed uitslapen en niet dat ze hem een oppepper injectie geven.
Gabber is zijn ballen ook pas kwijtgeraakt toen hij 9  1/2 was  op aanraden van de arts omdat zijn ene bal groter was dan zijn andere. Hij heeft toen wel een oppepper gehad(ze hadden dit niet eerst met mij besproken) en was gedurende een paar uur helemaal de kluts ook nog eens  kwijt. Zo stoned als een garnaal en maar brullen. Nou dat was echt niet leuk zal ik je vertellen.
Voor de rest  ik hoop ik  dat hij straks toch weer goed meekomt met wandelen en er.... en dat is het belangrijkste plezier aan beleeft.
Trouwens  met Gabber gaat het goed ondanks zijn versleten ellebogen.(want die had hij al)
gr. van nolly en een lebber van gabber
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Yuki is wel vaker onder narcose geweest...Gabber niet dan???
Ik bedoel; Yuki heeft nooit zo gereageerd op de tegeninjectie.

Waar moet ik verder nog op letten?? Wat kan ik verwachten qua gedragsverandering en qua eetlust??  :-\
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

nolly schreef: Sterkte met het ontballen van jouw jongen. Laat hem na de narcose goed uitslapen en niet dat ze hem een oppepper injectie geven.
Gabber is zijn ballen ook pas kwijtgeraakt toen hij 9  1/2 was   op aanraden van de arts omdat zijn ene bal groter was dan zijn andere. Hij heeft toen wel een oppepper gehad(ze hadden dit niet eerst met mij besproken) en was gedurende een paar uur helemaal de kluts ook nog eens  kwijt. Zo stoned als een garnaal en maar brullen. Nou dat was echt niet leuk zal ik je vertellen.
Voor de rest   ik hoop ik  dat hij straks toch weer goed meekomt met wandelen en er.... en dat is het belangrijkste plezier aan beleeft.
Trouwens  met Gabber gaat het goed ondanks zijn versleten ellebogen.(want die had hij al)
Eh ik weet niet wat je met een oppepper bedoelt, maar als je daar de tegenprik van de narcose mee bedoelt dan vind ik dit een slecht advies. Een oude hond wil je zo snel mogelijk uit z'n narcose hebben. Door de narcose is de doorbloeding van vitale organen oa de nieren een stuk minder en dat is niet gezond.
Jouw hond was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal omdat hij ketamine had gehad, ook niet echt een goed middel voor een oude hond.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

*Dorothea* schreef: Eh ik weet niet wat je met een oppepper bedoelt, maar als je daar de tegenprik van de narcose mee bedoelt dan vind ik dit een slecht advies. Een oude hond wil je zo snel mogelijk uit z'n narcose hebben. Door de narcose is de doorbloeding van vitale organen oa de nieren een stuk minder en dat is niet gezond.
Jouw hond was waarschijnlijk zo stoned als een garnaal omdat hij ketamine had gehad, ook niet echt een goed middel voor een oude hond.
Wat is wel een goed middel voor een oudere hond??  ::)
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

nolly schreef: Sterkte met het ontballen van jouw jongen. Laat hem na de narcose goed uitslapen en niet dat ze hem een oppepper injectie geven.
Gabber is zijn ballen ook pas kwijtgeraakt toen hij 9  1/2 was   op aanraden van de arts omdat zijn ene bal groter was dan zijn andere. Hij heeft toen wel een oppepper gehad(ze hadden dit niet eerst met mij besproken) en was gedurende een paar uur helemaal de kluts ook nog eens  kwijt. Zo stoned als een garnaal en maar brullen. Nou dat was echt niet leuk zal ik je vertellen.
Voor de rest   ik hoop ik  dat hij straks toch weer goed meekomt met wandelen en er.... en dat is het belangrijkste plezier aan beleeft.
Klinkt absoluut als een ketamine flip! Jouw da heeft waarschijnlijk een combinatie van narcose met ketamine gegeven en daarna te vroeg een antidoot gegeven waardoor het narcosemiddel werd geantagoneerd en de ketamine overbleef. Hier reageren honden dan op zoals jouw hond reageerde. Soms gebeurd het ook zonder antidoot zeker als de da rompun heeft gebruikt. Op zich kan het geen kwaad maar het is een akelig gezicht en gehoor  :-\
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

yuki13 schreef: Wat is wel een goed middel voor een oudere hond??  ::)
ik zou zeggen propofol in combinatie met gasnarcose, of alleen op de propofol.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

*Dorothea* schreef: ik zou zeggen propofol in combinatie met gasnarcose, of alleen op de propofol.
Dat zei Erwin ook al. Waarschijnlijk kan hij alleen op de propofol, het is één bal en zo gebeurd  ;)
Is Yuki zo weer bij  :)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Fido schreef: Dat zei Erwin ook al. Waarschijnlijk kan hij alleen op de propofol, het is één bal en zo gebeurd  ;)
Is Yuki zo weer bij  :)
En dan?? Op laten sturen voor onderzoek??
En verder??? Wordt ie dan niet zo'n ouwe ingekakte hond??  :( (hij is nu nog zo lekker jong in zijn koppie)
En moet ik hem nu ook eten gaan ontzeggen?? Kan hem al 11 jaar geven wat ik wil, dik is ie niet te krijgen.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

waarom zou hij een oude ingekakte hond worden??
lijkt me niet..
paap heeft ook nooit last gehad van dik worden..
tenminste.. niet dikker dan dat hij zou zijn geweest zonder castratie..
ik moest bij hem altijd opletten.. anders vrat hij zo een 15 kg zak brokken leeg..  :biggrin2:

ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken..
gas met propofol komen ze heel rustig van bij..
t eerste wat je dan vaak ziet van het wakker worden is een kwispel.. :smitten:
en hebben ze gewoon lekker geslapen.. (soms zou je ook wel onder narcose willen)
en qua castratie.. yuki heeft nog maar 1 bal.. en die andere bal zal hij echt niet missen hoor..  :biggrin2:
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

*Dorothea* schreef: ik zou zeggen propofol in combinatie met gasnarcose, of alleen op de propofol.
Wat is een goed alternatief voor Propofol???  ::)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Om maar weer eens even on topic terug te keren:
het gaat goed met Yuki!!
Hij is blij en loopt goed, hij rent zelfs weer stukjes!!!  :circle:
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

:circle: :circle: :circle: :thumbup: :thumbup:
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

yuki13 schreef: Om maar weer eens even on topic terug te keren:
het gaat goed met Yuki!!
Super  :D
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

yuki13 schreef: Om maar weer eens even on topic terug te keren:
het gaat goed met Yuki!!
Helemaal geweldig :thumbup:
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Aan de ene kant jammer dat het resultaat woensdag door een operatie onderbroken zal worden  :(, aan de andere kant goed dat ie er in goede conditie in gaat!!!  :)

Plaats reactie