ervaringen IC

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: ervaringen IC

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

lamsribben bij het ic?
volgende moet ik toch beter opletten!
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

vanaalst schreef: als je om zachte ribben ga, kan je die beter van te voren bestellen..
snippers van lam of geit daar moet je geluk mee hebben, ondanks dat we altijd om niet te vette snippers-hebben we bij de laatste partij toch wel heel erg veel vette snippers gekregen..
ze hebben er alleen geitenribben volgens mij..
ik geef gedroogde beloningen dus ja dan kan je extra long nemen of hart, lever, nier allemaal prima om te drogen.,
kalfskopvlees is heel wat anders dan snippers..kan je gewoon beide nemen.
Je kan ook nog kippendelen, konijn, lamsstrotjes,pens ed kunnen meenemen.
ga je voor het eerst naar het ic?
dan kan je beter op hun site even kijken want als je daar staat zie je door de bomen het bos niet meer ;)
Ik ben op het ogenblik ook veel long en lever aan het drogen voor beloning maar vraag me dan wel af of ze niet teveel orgaan naar binnen krijgen, want er blijft een stuk minder van over als het droog is het was wel 3 x zoveel voor die tijd en de snoepjes gaan hier best hard.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

gedroogd heeft het haast geen voedingswaarde meer..
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Dus daar mogen ze best veel van hebben?
Dat hoef ik niet in mindering te brengen op het orgaan wat ze wekelijks krijgen,  ik heb een gelezen hier op barfplaats ik dacht pike maar weet niet zeker die droogt alles voor de vakantie maar weegt het als het nog niet gedroogd is maakt porties en gaat dan drogen.
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door spickenstef »

Toen ik vorige keer lamsribben had van het IC waren dit allemaal enkele ribben met heel veel vlees eraan , ik vond het raar normaal bestel ik die bij dogshape en dat waren die ribben zoals ik ribben ken aan een stuk dus . Heeft er nog iemand die ribben van het IC gehad ? Spickel knabbeld ze hier wel mooi op gelukkig maar dat ze niet scrokt want dan durfde ik ze haar niet geven
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Ik heb ook wel eens van het IC gehad. o.a. de strotjes.
Ze zijn ong. zo groot als een flinke vuist , om je n idee te geven.
Er zit eig. geen vet aan , heel klein beetje kraakbeen, en voor de rest spierweefsel.
Zelf neem ik de strotjes, dan loop ik niet het risico om erg vette snippers te krijgen.
Het is een keuze die men maakt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

spickenstef schreef: Toen ik vorige keer lamsribben had van het IC waren dit allemaal enkele ribben met heel veel vlees eraan , ik vond het raar normaal bestel ik die bij dogshape en dat waren die ribben zoals ik ribben ken aan een stuk dus . Heeft er nog iemand die ribben van het IC gehad ? Spickel knabbeld ze hier wel mooi op gelukkig maar dat ze niet scrokt want dan durfde ik ze haar niet geven
Nee hoor, nooit last van. Ik krijg ze altijd op een rijtje (spare ribs, zeg maar).
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

spickenstef schreef: Toen ik vorige keer lamsribben had van het IC waren dit allemaal enkele ribben met heel veel vlees eraan , ik vond het raar normaal bestel ik die bij dogshape en dat waren die ribben zoals ik ribben ken aan een stuk dus . Heeft er nog iemand die ribben van het IC gehad ? Spickel knabbeld ze hier wel mooi op gelukkig maar dat ze niet scrokt want dan durfde ik ze haar niet geven
Ik geef bij mijn bestelling altijd aan in wat voor stukken ik de ribben wil hebben, dus porties van bijvoorbeeld 500 gram, en dan zitten ze keurig aan 1 stuk. Had laatst lamsspareribs besteld, die waren wel in reepjes gesneden, maar dan overdwars. Dus met kleine stukjes bot om de paar centimeter.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

deja schreef: Dus daar mogen ze best veel van hebben?
Dat hoef ik niet in mindering te brengen op het orgaan wat ze wekelijks krijgen,  ik heb een gelezen hier op barfplaats ik dacht pike maar weet niet zeker die droogt alles voor de vakantie maar weegt het als het nog niet gedroogd is maakt porties en gaat dan drogen.
Omdat ik op mijn vakantie-adres niet aan orgaan kon komen heb ik het inderdaad een keer in gedroogde vorm meegenomen. Ik had het afgewogen vóór het drogen, en toen gewogen ná het drogen. Op vakantie kregen ze toen in gedroogde vorm wat ze normaal in verse vorm krijgen (dus niet in porties gedroogd hoor).  Ze kregen het dus niet als snoep maar als eten en dan heb je het toch over andere hoeveelheden.
Voor beloninkjes maak ik ook kleine stukjes gedroogde long en pens, ik breng dat nooit in mindering op het eten.  ;)
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

tomendanielle schreef: Weet jij wat een duif ongeveer weegt? Ze kosten zo te zien 3 euro per stuk. En ik ben bang dat 1 niet genoeg is voor een maaltijd. Al is het wel een leuke toevoeging!

Dank je.
Duif heb ik in het begin bij ICR gekocht, maar dat is me daar veel te duur. Bepaalde verkooppunten leveren het veel goedkoper. ICR heeft ook diepvrieskonijn.

Lams- en geitensnippers koop ik alleen nog voor het kleine witje. Dat bestel ik van tevoren en vraag om zo mager mogelijk. Vaak is het dan nog te vet, maar zij kan het wel hebben. Meestal bestel ik geitenschouders, rugstukken en nekken van zo jong mogelijk geit. Is prachtige kwaliteit.
pieterendiaan

Bericht door pieterendiaan »

als je geitensnippers wilt kopen om te drogen kun je beter geitenbout kopen. Die snippers zijn namelijk erg vet, vandaar dat ik  nu elke keer de bout neem. snijden ze zo voor je af. En misschien een beetje off-toppic maar je kan er ook erg lekker vlees kopen om zelf te eten of voor de BBQ!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

vanaalst schreef: gedroogd heeft het haast geen voedingswaarde meer..
Hoezo niet, alleen het vocht is eruit onttrokken ???
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik begreep dat dat altijd veel minder was dan dat je het echt vers/rauw heb...
rob w.

Bericht door rob w. »

vanaalst schreef: gedroogd heeft het haast geen voedingswaarde meer..
niet war. vocht is wg. het is meer concentriert die voedings stof.

edit: ontschuldig, ik zag te lat die ander antwort
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

was me al verteld ;)
nooit te oud om te leren!

Plaats reactie