Vraag over Artrose en voeding.
Moderator: Lizzy
Re: Vraag over Artrose en voeding.
Onze hond heeft ook artrose gehad en helaas vorig jaar zomer overleden.....
Wij gaven hem glucosamine en visolie.......... daarnaast kreeg hij tegen de pijn accupunctuur. Dit hielp ontzettend goed!
Wij gaven hem glucosamine en visolie.......... daarnaast kreeg hij tegen de pijn accupunctuur. Dit hielp ontzettend goed!
Ik zou in het geval van artrose juist vers voeren evt. aangevuld met glucosamine en chondroitien supplementen. Veel DA's zijn niet thuis in voeding en nog opgevoed met borkjes 
Bedankt voor alle antwoorden, echt super!!
Ik laat het zo allemaal lezen aan mijn zus en zwager...
En met het laatste antwoordt ben ik het helemaal eens
Ik laat het zo allemaal lezen aan mijn zus en zwager...
En met het laatste antwoordt ben ik het helemaal eens
Keetje reageert goed op Drynaria (chinese kruiden) ivm haar artrose.
Op zich is vlees geven al een heel goed begin, maar idd witvlees is het beste want dat zet niet aan op de gewrichten. Ik kan bij mijn oudje ook geen witvlees geven want zij krijgt verse Pancreas en dat wordt alleen maar gemaakt met rundvlees. Maar ik merk bij haar dat de artrose ook verergert nu. Maar zonder die verse pancreas verteerd ze helemaal niets meer, dus witvlees wordt bij haar moeilijk.
Beter is dus witvlees, maar niet altijd mogelijk. Ik denk dat je voor jezelf moet kijken wat je daarmee kan.
Beter is dus witvlees, maar niet altijd mogelijk. Ik denk dat je voor jezelf moet kijken wat je daarmee kan.
deja schreef: Dit wist ik ook niet dus wild ree hert haas enz dat donkerrode vlees is minder goed voor een hond met artrose.
Ik heb nl. ook een hond met behoorlijk artrose in de voorpoten en de heupen, die krijgt alle dagen sashasblend dat is ook van alles uit de zee o.a. groenlipmossel en kraakbeen van haaien enz. en duivelsklauw en visolie.
Maar ze eten hier ook vers en ook veel wild dus als ik het goed begrijp kan ik dat beter niet meer geven.
Ik wist dat ook niet van dat rood vlees! Weer wat geleerd. De artrose gevallen krijgen hier gluco van de groene os plus omega 3 olie. Ook mijn 23 jarige merrie krijgt deze gluco en dan weer met 3,6,9 omega olie. Ik ben er tevreden over. Trouwens, zelf gebruik ik ook deze gluco, haha. Geldt dat ook voor mensen van dat rode vlees?
Ja, ik denk t wel. Mijn vader had jaren geleden een artritis aanval in zijn teen en toen mocht hij geen wild eten en rode wijn drinken.vagebond schreef: Ik wist dat ook niet van dat rood vlees! Weer wat geleerd. De artrose gevallen krijgen hier gluco van de groene os plus omega 3 olie. Ook mijn 23 jarige merrie krijgt deze gluco en dan weer met 3,6,9 omega olie. Ik ben er tevreden over. Trouwens, zelf gebruik ik ook deze gluco, haha. Geldt dat ook voor mensen van dat rode vlees?
Nou kreeg hij deze aanval idd nadat hij wild had gegeten. Dit verergerde dus duidelijk zijn klachten. Dus ik denk dat t voor mensen met artrose ook wel opgaat.
Mijn oudste krijgt naast de Glucosamine/Chondroitine/MSM nu ook nog traumeel, ze liep nog geen 30 meter meer. Na de traumeel begon ze weer meer te lopen, zo'n 500 meter, maar meer heeft ze al jaren niet echt gelopen. Ze wordt nu echt oud. Haar hartje was sterk vergroot, dus nu krijgt ze ook hartmedicatie en ze heeft Chronische bronchitis, dat alles samen maakt denk ik dat ze niet meer zo ver loopt. Nu na de hartmedicatie is ze wel sneller gaan lopen 
Bedankt allemaal voor de reactie's.... Super....
Moeilijk om het allemaal snel uit te leggen aan iemand die volgens mij al 30jaar brokken geeft pppfffff....
Maar ze is de zak niet gaan halen vandaag, ze volgens mij wel Glucosamine/Chondroitine gaan halen bij Kruidvat en visolie...
Moeilijk om het allemaal snel uit te leggen aan iemand die volgens mij al 30jaar brokken geeft pppfffff....
Maar ze is de zak niet gaan halen vandaag, ze volgens mij wel Glucosamine/Chondroitine gaan halen bij Kruidvat en visolie...
Nou dat is maf! Ik zie dat mijn oudste het de laatste tijd slechter doet met zijn artrosepoot. En ik dacht al een piepklein beetje dat het misschien van de vers vlees komt....(ja je gaat wat zoeken he?) en nu lees ik dus dat ze beter geen rood vlees kunnen eten...zet me weer aan het denken! mmmmmmh weer iets om uit te proberen.
Wat goed dat ze de zak niet heeft gehaald maar losse pilletjes en poedertjes!
Op de website www.dogaware.com staat veel info over voeding (uiteraard vers
) en voedingssupplementen voor allerlei kwalen, dus ook artrose-achtige beelden.
Vers vlees is altijd goed, alleen witvlees is in dit geval beter
Het is 100x beter als brokken
joo-tje schreef: Nou dat is maf! Ik zie dat mijn oudste het de laatste tijd slechter doet met zijn artrosepoot. En ik dacht al een piepklein beetje dat het misschien van de vers vlees komt....(ja je gaat wat zoeken he?) en nu lees ik dus dat ze beter geen rood vlees kunnen eten...zet me weer aan het denken! mmmmmmh weer iets om uit te proberen.
Ik denk dat je de Hills j/d bedoelt of niet? Onze kat heeft deze gegeten tot voor kort. De brokjes en het blikvoer van dit type zijn doordrenkt met visolie. Ons werd verteld dat dit het belangrijkste ingredient is voor de artrose in deze voeding, maar ook glucosamine en andere supplementen zitten er reeds in. Omdat onze kat niet helemaal over wil op vers eet hij nu voornamelijk de kuipjes van kruidvat (bevatten geen granen en soja alleen maar dierlijke ingredienten, maar helaas dus wel verhit
) en daarnaast probeer ik hem barf te geven wat hij lekker vindt.
Tot mijn grote verdriet moet ik wel zeggen dat hij nu meer pijn lijkt te hebben en minder soepel loopt dan op de brokjes. We voegen nu wel apart visolie en sashas blend toe. We hebben hem ook nog maar pas een jaar, misschien ontgift hij na 13 jaar brokjes en zijn zijn gewrichten de zwakke plek. Geen idee.. Wel schijnt omega 6 juist ontstekingsbevorderend te werken, iets wat natuurlijk veel in vlees aanwezig is. Om deze reden heb ik zelf lang zitten wikken en wegen of ik wel of niet zou proberen hem om te zetten. We geven nu bij voorkeur inderdaad wit, mager vlees aangevuld met omega 3.
Tot mijn grote verdriet moet ik wel zeggen dat hij nu meer pijn lijkt te hebben en minder soepel loopt dan op de brokjes. We voegen nu wel apart visolie en sashas blend toe. We hebben hem ook nog maar pas een jaar, misschien ontgift hij na 13 jaar brokjes en zijn zijn gewrichten de zwakke plek. Geen idee.. Wel schijnt omega 6 juist ontstekingsbevorderend te werken, iets wat natuurlijk veel in vlees aanwezig is. Om deze reden heb ik zelf lang zitten wikken en wegen of ik wel of niet zou proberen hem om te zetten. We geven nu bij voorkeur inderdaad wit, mager vlees aangevuld met omega 3.
Ik lees nu als ze artrose hebben dat ze ook mager vlees moeten hebben dan valt eend zeker ook af.
Eendenrug en karkas is erg vet.
Deja heeft artrose in de voorpoten en heupen krijgt sashasblend grote schep, duivelsklauw 1 caps.vit.C 500 mg.
en 1 capsule visolie 1 x per week krijgt ze botmixzalm met soms wat sardientjes blikje.
Ze word in december 12 jaar en loopt nog wel alles mee soms krap een uur we lopen nog ong. 1 1/2 uur per dag.
Zijn vanavond naar het strand geweest en daar geniet ze altijd erg van zwemt dan veel.
Eendenrug en karkas is erg vet.
Deja heeft artrose in de voorpoten en heupen krijgt sashasblend grote schep, duivelsklauw 1 caps.vit.C 500 mg.
en 1 capsule visolie 1 x per week krijgt ze botmixzalm met soms wat sardientjes blikje.
Ze word in december 12 jaar en loopt nog wel alles mee soms krap een uur we lopen nog ong. 1 1/2 uur per dag.
Zijn vanavond naar het strand geweest en daar geniet ze altijd erg van zwemt dan veel.
Laatst gewijzigd door deja op zo 05 jul 2009, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik me nu afvraag, als ik mijn lab op witvlees over zou zetten (kvv) krijgt hij geen complete voeding meer...dan moet ik waarschijnlijk spul bij geven. Maar wat? Of zou het afwisselend met de compleet versies beter zijn? Hij krijgt sowieso elke dag previcox pijnstillers en stride glucosamine poeder een schep door de yoghurt. Anders kunnen we het lopen helemaal wel vergeten.....