ei ???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: ei ???

irmaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door irmaa »

bulldelicious schreef: nu ik dit topic lees heb ik ineens een vraagje. De dame waar ik mijn vlees haal heeft een hondenpension en fokkerij, ze heeft op avondonderwijs een cursus hondenfokken of pensionuibater gevolgd, zij heeft daarbij ook twee dagen voedingsleer gehad. De man die dat gaf, geloof dat ie van oorsprong laborant of dokter was, had zich verdiept in de voeding voor honden, en allerlei onderzoeken gedaan omdat ie zelf het beste wou voor zijn honden. Nu zei die man dat een rauw ei de aanmaak van vitamine H tegen gaat, deze vitamine zou instaan voor een gezonde vacht, hij zei dat je een ei moete koken of andersinds verwarmen alvoren het aan de hond te geven. Hij vertelde er bij dat hij zelf een test had gedaan bij zijn zwarte hond, die kreeg altijd gekookt ei, hij had hem 10 dagen achter elkaar een rauw ei gegeven en de hond zijn vacht kreeg een hele bruine schijn.....
ik wil dit wel eens testen, we hebben een zwarte bull, ben is benieuwd of het waar is....
ik weet de man zijn naam niet meer, het zou ook een internationaal keurder zijn, maar zijn naam ben ik ff kwijt....
Heeft iemand hier ervaring mee of dit al meer gehoord?
ja denk dat iedereen hier dit wel heeft gehoord  ;). Ik ook. Van die bruine vacht niet maar alla...
Er zijn veel topics hierover op barfplaats te vinden over het  vitamine gedoe in eieren.
Ik heb ook een vraag verzoek  aan de mensen die echt weten hoe het in elkaar steekt, om hier een  makkelijk leesbaar artikel over te maken in de bib. (alsjeblieft ;))
Zodat het makkelijk is om er naar te verwijzen - daar ik geen ster ben in uitleggen -ik verwijs altijd naar barfplaats als mensen vragen hebben over bepaalde dingen en "het ei" komt regelmatig terug.
bulldelicious
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door bulldelicious »

er bestaan dus verschillende meningen over  :P ben benieuwd of er iemand het artikel kan plaatsen in de bib...
dan ga ik het hier gewoon afwisselend doen, rauw en gekookt  ;)
cathrien
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door cathrien »

Mijn honden krijgen per week 4 rauwe eieren. Vacht blijft hardstikke zwart krijg er regelmatig een compliment over dat zo'n diepe zwarte kleur hebben.
wendy71
3-sterren
3-sterren

Bericht door wendy71 »

Rauw zonder schil (lusten ze niet). :-X
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

bulldelicious schreef: er bestaan dus verschillende meningen over  :P ben benieuwd of er iemand het artikel kan plaatsen in de bib...
Hard gekookte eieren zijn moelijk verteerbaar...zou ik niet geven..wanneer je hond geen rauwe eieren eet,dan liever de ei loskloppen en 'n beetje in koekepan bakken..

'n Mespuntje kelp werkt trouwens ook heel goed voor diepere vachtkleur.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ze krijgen hier af en toe een (rauw) ei. De schil laten ze altijd liggen, maar het is zo'n leuk gezicht hoe ze heel voorzichtig met het ei rondlopen en hem dan laten vallen en hem leeg likken  :)  (buiten natuurlijk :biggrin2:).
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

bulldelicious schreef: er bestaan dus verschillende meningen over  :P ben benieuwd of er iemand het artikel kan plaatsen in de bib...
wanneer je op "eieren" zoekt krijg je alles wat je wil weten over eieren..o.a

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  ;)
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

bulldelicious schreef: hij had hem 10 dagen achter elkaar een rauw ei gegeven en de hond zijn vacht kreeg een hele bruine schijn.....
10 dagen achter elkaar een rauw ei geven is toch niet logisch? Dat geeft toch niemand aan zijn hond.
Laatst gewijzigd door Greece op ma 29 jun 2009, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bulldelicious
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door bulldelicious »

Rosalie schreef: 10 dagen achter elkaar een rauw ei geven is toch niet logisch? Dat geeft toch niemand aan zijn hond.
nee, idd dat is niet logisch maar dit was bij wijze van test, om te zien of het verschil uitmaakte

@202spots: dan ga ik ook eens proberen met kelp, ff de zoekfunctie gebruiken wat de juist is want hier niet bekend :-[

Plaats reactie