Groeiproblemen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Groeiproblemen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MIDO schreef: Hoi

Ik heb je verhaal aandachtig gelezen en kan me er helemaal in vinden .(kort door de bocht >>> multinationals die van alles verzinen omaan hun afvalproducten nog goud geld te verdienen >>>dus het opstarten van oa diervoedingsindustrie)

IK heb nog een vraagje .

Is een homeopatische dierenarts er automatisch eentje die voorstander is van Barf >>>of moet je die 2 dingen automatisch scheiden ?
Ja, helaas moet je die twee totaal van elkaar scheiden. Ik ken een homeopathisch DA, die is helemaal pro Hill's. Zodra ik hem vraag waarom geen vers, goede gezonde voeding is immers de basis van een goede gezondheid: wordt hij kwaad ???
En oh ja >.>volgens mijn eerder genoemde dierenarts was de huidige hond geen carinivoor meer >>>maar zover gedomesticieerd dat hij op graan e.d.met een klein % vlees het ook goed zou moeten doen .

Bedankt verder voor alle aandacht

Mvg Ben
Ja, ja, dat kan hij zeggen maar ook nu leest hij dus duidelijk zijn literatuur weer niet goed. Een hond heeft een binnenwerk dat vrijwel identiek is aan dat van de wolf. Ik geloof dat de darm van de hond 5 cm langer is dan die van de wolf (dus waar hebben we het over. Want, de lengte van de darmen van een hond van 75 cm lengte is wel 4,5 meter!). En ja, een hond kan overleven op een menu van graan en een klein deel vlees. Een hond overleeft zelfs op koffie en bonbons, als het moet. Maar wij willen niet dat onze honden overleven. Nee, wij willen dat onze honden floreren. En daarom voeren we vers.

Hier, fotootje van het gebit van een wolf:

Afbeelding

En deze van een hond:

Afbeelding

Zoek de 10 verschillen 8)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Alba schreef: :o Echt, waar baseren die mensen dat soort uitspraken op?! Het gros van de dierenartsen weet niets van voeding op de basis beginselen na en hij mag dan regelmatig een darm zien als er een dier op zijn operatie-tafel ligt, volgens mij heeft er nog nooit een onderzoek bewezen dat de hond geen carnivoor meer is. Straks gaan ze nog zeggen dat we koeien wel vlees kunnen gaan voeren, want na al die jaren gedomesticeerd te zijn zijn dat dan vast óók geen herbivoren meer. Misschien groeien de kistkalveren dan nóg sneller >:(.  Overigens is het deel 'zou moeten doen' denk ik al veelzeggend genoeg...
Nou, daar zeg je wat he, maar wat gebeurde er toen wij onze koeien gingen voeren met een ontzettende goedkope runderbrok? Waar rund-afval in bleek te zitten? Toen viel ineens de een na de andere koe neer aan BSE ???. En sindsdien mogen we in Europa een koe (of andere herbivoor) geen vlees meer voeren  ::)!!!!!

Dat is dus wat er gebeurd, wanneer je een wezen niet respecteert in 'zijn zijn'.

Wij behandelen onze honden al sinds jaar en dag (sinds het kant en klare hondenvoer zijn intrede deed - omdat vlees gewoon een duur en lastig te conserveren ingredient is!!!) als een soort alles-eter/omnivoor. En zie hoe 'het wezen hond' in elkaar is gesodemieterd (sorry voor mijn grove taalgebruik :-[). Op zich is 'het wezen hond' makkelijk in staat om een leeftijd van 16 a 17 jaar te bereiken. Hoeveel rassen ken jij nog, die zo'n leeftijd bereiken? We zijn vandaag de dag al blij als ze de 12 halen..... En geloof me, een wolf in gevangenschap gehouden maar vers/rauw gevoerd? Haalt een gemiddelde leeftijd van 16 jaar.... Het generaties lang voeren van zulke brokken-bagger, doet wat met een diersoort....
Lizzy, ik vind het echt geweldig hoe gepassioneerd jij hierover bent, super. Ik ben net zó voor maar jij kan het zo mooi neerzetten dat ik de neiging heb jouw stukje te kopieren en overal te gaan spammen ;D.
Mag hoor, maar daar ga je geen vrienden mee maken :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

*applaus* *gejuich* *opdebankenspring* *voetentrommel* *wave* toeterdetoeter*

Lizzy for President!!!!!!

:-*
rob w.

Bericht door rob w. »

ja. ik slut me aan: Lizzy for President !!!

En die artzt die zeg dat hund is geen carnivoor mer.
Hoe lang deed die evolutie dan? 30 jaar? 40 jaar?
Is UNICUM. Befor Unilever evolutie deed 10.000 jahr.

:crazy2:
rob w.

Bericht door rob w. »

mar ik vinde groot hoe of die lizzy vetelt. snuf die mar op.

Plaats reactie