ik ben bang !!!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ik ben bang !!!!

Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Mijn teef krijgt best weinig eten omdat ze snel te dik word.
Maar ik ga echt geen bonen geven.
Ik geef om de dag een groentemix ik koop 4 a 5 verschillende soorten groente en laat daar heel even de kook over komen dan door de blender en invriezen .
En grote lappen geven daar doet de maag langer over om te verteren.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

ja ik geef tessa kvv dus ik zal wel ff kijken wat ik ga doen echt barfen zie ik niet zitten , ik heb a te weinig diepvries ruimte en denk dat man lief een hart broerte krijg als ik dat voor stelt dus ik ga wel ff uitdokteren wat ik nu ga doen
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Je kunt de KVV mengen met groentenmix.
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

nou moet ik er ook eerlijk bij zeggen ik liep verleden keer over de markt , bij de visafdeling en toen keek ik zo en toen kreeg ik medelijde met die dode vis als tessa daar mee aan de haal zou gaan dat vond ik zielig  :-[ :-[
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

connie63 schreef: nou moet ik er ook eerlijk bij zeggen ik liep verleden keer over de markt , bij de visafdeling en toen keek ik zo en toen kreeg ik medelijde met die dode vis als tessa daar mee aan de haal zou gaan dat vond ik zielig  :-[ :-[

En in die kvv die je voert zitten alleen maar dooie andijvie verwerkt of zo :animal_rooster:
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

May Linn schreef: Ik weet het niet zeker. miss dat lizzy hier wat over kan zeggen? of iemand anders?
Maar rauwe hele groenten kan een hond toch niet echt verteren, dus zou het niet aan moeten zetten. terwijl je hond z'n buikje wel gevuld is.
Dat moet ook het effect van die sperciebonen zijn denk ik. Maar dan kun je naar mijn idee beter verse groente nemen.
sterkte met je hondje! en hopen dat je er snel wat mee kan!
Wanneer 't "advies" word gegeven om sperziebonen te geven, dan word daar de zelf gekookte of uit blik mee bedoeld...en die verteren dus wel.  ;)
Ik zou ook 'n gemengde groentemix zelf pureren en dan gerust 50% van de maaltijd als groentemix geven.
'n winterwortel als snack om op te kluiven, geeft kluif genot ,'t vult ook en zet niet aan..
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

de enige reden dat dit advies word gegeven is dat mevrouw de hele dag door honger heeft en ze krijgt nu 800 gram smuldier per dag plus de tussen doortjes
maar ze eet ook Zoveel taken blaadjes en stokjes in het park
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Ik zou proberen zoveel mogelijk grote stukken te voeren. Dan is haar maag niet zo snel leeg.
Vriesruimte is dan wel een problempje. Misschien een BPer in de buurt die het voor jouw wel kan opslaan, zodat jij maar voor een weekje in huis hoeft te hebben? Mag ook bij mij , maar ik zit in Leeuwarden.
Verder kan je misschien nog kiezen voor botmix en spiervlees, want karkassen nemen het meeste plek in.
Als je zelf samenstelt kan je ook heel makkelijk wat minder vet voeren, dan kan ze toch lekker eten , zonder te dik te worden.
Nog een extra lepel groenten mix erbij , dan lijkt me zowiezo een beter idee dan zoveel gekookte spercibonen te geven.

Hier in huis heb ik ook zo'n natuur-grazer.
Die snackt ook heel wat af, zolang het blaadjes en grassen en kruiden zijn , vind ik het niet erg. Het moeten natuurlijk geen mega grote hoeveelheden worden.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

honden van ons hebben geen honger,ze hebben hooguit trek ;D
misschien is het wel gewoon het gedrag van haar, dat snaaien ed wat af te leren is..
hier vrat er ook eentje alles wat ie tegen kwam, ben eens goed erop gaan trainen en nu doet ie het niet meer....
geef anders eens een kong en doe daar de smuldier in, is ze een poosje bezig ook.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Mijn reu heeft sinds hij gecastreerd is een enorme drang aan eten.
Hij jat alles wat los en vast zit. Een stokbrood wat je nog moet afbakken, in plastick, wordt achter van het aanrecht afgejat en van plastik ontzien en gaat naar binnen. Ik kan echt niks laten liggen. En hij doet het gewoon waar je bij staat. Straffen komt niet over, moet ik eerst die plaat beton voor zn kop zien te verwijderen.

Hij krijgt hele lappen vlees, karkassen etc, maar zodra het maar even een redelijk formaat is, gaat het zo naar binnen.
Ik heb hem in het verleden wel speziebonen erbij gevoerd (vers gekookte bonen), maar dit had bij hem geen enkele effect. Misschien voor een uurtje, maar daarna begon hij weer te struinen.

Ik heb me er nu bij neergelegd en moet dus alles wat maar eetbaar is opruimen, en hij moet zich er maar bij neerleggen dat hij maar 1x per dag eten krijgt en dat deze hoeveelheid niet zo groot is wat hij graag zou willen.
Ook dit ivm castratie, want meneer komt anders echt teveel aan.
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

dat is juist het leuke ik kan in huis alles laten liggen en ze komt nergesns aan ook al laat ik het op de grond vallen zonder dat ik zeg pak maar zal ze er niet aan komen maar buiten is het feest, maar ik ga over een paar weken het kan ook niet eerder van wege uitslagen vakantie ect, naar pallas voor te kijken ivm barfen nu krijgt ze nog enkel kvv kijken hoe of wat
chatnoir
1-ster
1-ster

Bericht door chatnoir »

Heel vervelend, maar zolang je niet met zekerheid weet moed houden he!!!!!!!
Mag ik vragen? Heeft de hond altijd al de hele dag Zin in eten? of is dat pas?
krijgt ze medicijnen?  Prednison o.d.? i.v.m. de andere klachten? want daar kunnen ze ook vraatzuchtig van worden.
IK zou me gewoon houden aan het voer wat je gewend bent, en dan minder, een paar keer per dag kleinere porties en geen tussendoortjes of appel. o.d.
voordeel vanuit een bioptie is dat er eventueel speciaal voor de hond, als het geen sle is, een entstof gemaakt kan worden.
Ik heb ooit een hond gehad, met acne, die op immuun bleek te zijn voor de bestaande medicijnen, en heb toen ook via bioptie een entstof laten maken en zelf geent. ging fantastisch.!
houd moed en succes!!!!!!!!!!!!
connie63
5-sterren
5-sterren

Bericht door connie63 »

op dit moment krijgt ze ook alleen maar smuldier 800 gram per dag en een paar koekjes normaal een kauwstokje maar die wil ze niet maar dat kan door die grote ontstoke amandel komen, waar ze nu ab voor krijgt, en dat eten van straat doet ze nu ook niet echt omdat ze die kap op haar hoofd heeft
maar ik wacht gewoon die biopt af en na mijn vakantie ga ik een afspraak maken met Isebel en ronald h om daar een keer heen te gaan ivm het barfen
ook om man lief te overtuigen en om te kijken hoe dat gaat met grote stukken vlees en ect dus ik ben wel bezig voor veranderingen maar heeft wel even zijn tijd nodig, ik doe me best en meer kan ik ff niet

Plaats reactie