Vraag over Artrose en voeding.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Vraag over Artrose en voeding.

charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Witvlees kan je toch afwisselen, kip is niet erg voedzaam maar kan best een paar dagen gegeven worden, afwisselen met vis en eend, struisvogel en zo zijn er nog wel meer vogels toch?
joo-tje
3-sterren
3-sterren

Bericht door joo-tje »

zou kunnen maar niet in kvv vorm geloof ik.  Dat zou betekenen dat ik het anders zou moeten aanpakken en meer barfen denk ik.  Tenminste ik heb nog nooit struisvogel kvv gezien.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Nee ik denk dat je dan naar barf moet overstappen ik heb struisvogel kalkoen vis kip en eend dat zijn toch al 5 soorten ik heb er 12 maar wil toch even proberen of het enigzins verbeterd.
Als dat niet zo is ga ik weer op de oude voet verder, hoorde van Lizzy dat zij het ook geprobeerd had maar dat het geen resultaat had dus zij is ook weer alles gaan geven.
Maar ik denk zo maar, het is altijd te proberen, maar ik verwacht eigenlijk ook geen of weinig resultaat want  ik ben in maart pas over gegaan naar vers.
Daarvoor heeft ze altijd brok gegeten vobra kip en rijst maar toen had ze het ook al ze heeft het al een aantal jaren, en is nus 11 1/2 en het word er natuurlijk niet beter op.
joo-tje
3-sterren
3-sterren

Bericht door joo-tje »

Ben wel benieuwd naar jou resultaat. Of het veel verschil maakt.
chatnoir
1-ster
1-ster

Bericht door chatnoir »

Bij atrose en zeker beginnend is zijn er wel middelen op de markt waarbij je gewoon kunt blijven voeden, en je hoeft aan de voeding alleen maar het supplement toe te voegen,
zelf heb Luposan duits, daar zit ook glucasomine in en verdere voedingsstoffen, schijnt heel goed te werken, maar google even want er zijn voor verschillende klachten, maar ook voor opbouw.
Bij de drogist is dat middel superduur. Zelf heb ik het besteld via zooplus, makkelijk wordt, thuis afgeleverd binnen 2 dagen had ik het en bevalt het niet stuur je het terug. betaling kan gewoon achteraf via bank dus safe dagelijkse hoeveelheid naar lichaamsgewicht en ze lusten het ook heel graag. het beste kan je eerst onder luposan kijken, want daar zie je alle middelen.
succes!!!!
wonkybonk
1-ster
1-ster

Bericht door wonkybonk »

Ik heb mijn dochter, die farmacie studeert, eens laten kijken naar de onderzoeken (vooral bij mensen) over de relatie tussen rood (vet) vlees en arthrose. Zij komt tot de conclusie dat deze relatie alleen is aangetoond voor "ontstekings"arthrose zoals bij reuma en niet bij de "standaard" arthrose. Dus alleen bij bijvoorbeeld auto immuumziekten als reumatische aandoeningen (zoals bijvoorbeeld spit) is er een aangetoond verband, dus, bij mensen, alleen bij reumatoide artritis moet je minderen met rood vlees. Dus rood vlees schrappen lijkt mij in veel gevallen niet zinvol.

Plaats reactie