Stank
Moderator: Lizzy
-
De Geijsjes
- 5-sterren

Re: Stank
Ik herken het wel hoor, dat plekje bovenop de rug richting de staart.
Daar heeft Max ook wel eens last van en zwemt ook veel, maar gelukkig
heeft hij niet zo'n hele dikke vacht dus het valt mee. Geen zweetvoetlucht
in ieder geval
Dit had hij ook toen hij op brokken zat overigens en veel zwom!
Ik zou ze afspoelen met schoon water en zo goed mogelijk afdrogen, wellicht dat dat helpt?
Daar heeft Max ook wel eens last van en zwemt ook veel, maar gelukkig
heeft hij niet zo'n hele dikke vacht dus het valt mee. Geen zweetvoetlucht
in ieder geval
Ik zou ze afspoelen met schoon water en zo goed mogelijk afdrogen, wellicht dat dat helpt?
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik zou ontgiften, maar dat heb je dus al gedaan.
Daarnaast zou ik goed wassen met een lekkere shampoo, Espree heeft lekkere
\
Espree Energee Plus Dirty Dog Shampoo lijkt me wel wat voor je smeerpoetsen
[quote="Eef+doggies"]
\
[/quote]
Dat heb ik ook al geprobeerd maar het is een kortdurende oplossing , het helpt eventjes.
Waar is groene leem goed voor???Ik heb er wel al vaker over gelezen maar me er (nog) niet echt in verdiept.
[/quote]
Dat heb ik ook al geprobeerd maar het is een kortdurende oplossing , het helpt eventjes.
Waar is groene leem goed voor???Ik heb er wel al vaker over gelezen maar me er (nog) niet echt in verdiept.
Volgens mij komt het idd door het zwemmen. Door de combinatie dikke vacht met de hoge temperatuur van de laatste tijd vermeerderen de aanwezige bacterien zich veel sneller op die plaatsen waar het haar langer vochtig blijft . Missy heeft het ook op dezelfde plekken. Sally heeft minder haar en die stinkt lang zo erg niet.
wil
wil
- spreeuwtje
- 5-sterren

hier stinkt kiek ook..
toen ze nog brokken kreeg was het helemaal erg..
maar dat was een zieke lucht..
nu is ze beter.. en stinkt ze barfig..
om eerlijk te zijn vind ik alle barfhonden echt naar pens ruiken..
iig echt een hondenlucht..
paap stonk nooit.. ook niet na t zwemmen..
kiek zwemt wel.. maar niet zo heel vaak.. en evengoed stinkt ze..
toen ze net als yuki bij de osteopaat vandaan kwam werd het na een x aantal dagen ineens rampzalig..
vieze vette vacht.. zwarte handen als je haar aaide.. en pukkels..
nu heeft ze nog 1 pukkel die maar niet weg wil gaan.. de rest is al beter..
ze stinkt ook minder.. maar evengoed stinkt ze nog steeds veel meer dan mij lief is..
toen ze nog brokken kreeg was het helemaal erg..
maar dat was een zieke lucht..
nu is ze beter.. en stinkt ze barfig..
om eerlijk te zijn vind ik alle barfhonden echt naar pens ruiken..
iig echt een hondenlucht..
paap stonk nooit.. ook niet na t zwemmen..
kiek zwemt wel.. maar niet zo heel vaak.. en evengoed stinkt ze..
toen ze net als yuki bij de osteopaat vandaan kwam werd het na een x aantal dagen ineens rampzalig..
vieze vette vacht.. zwarte handen als je haar aaide.. en pukkels..
nu heeft ze nog 1 pukkel die maar niet weg wil gaan.. de rest is al beter..
ze stinkt ook minder.. maar evengoed stinkt ze nog steeds veel meer dan mij lief is..
Je kan natuurlijk uitproberen, als je in wisselende wateren zwemt, bedoel ik mee stromend water of meertje, moet je verschil kunnen ruiken ik weet niet waar in de ijsel, maar mijn hond zwemt daar en ik heb nergens last van, is een amerikaanse akita dus dikke ondervacht is de volgende dag nog niet droog als ik haar niet droogfohn op haar kontje. Als je denkt dat het te make heeft met het water in combinatie haar, kan je natuulijk uitproberen door op het eind van het zwemmen eiets shampoo te gebruiken, daarna terplekke even afspoelen en thuis even droog te fohnen. als het dan nog zo is, denk ik dat er een andere oorzaak is dan zit het in de huid, en heeft het te maken met de voeding, en zal je stap voor stap na moeten gaan wat de veroorzaker is, door groente kan dit niet komen, dus zal je het moeten zoeken in het vlees, en daarvan geeft schapenvlees/vet meer stank als rund. Om veranderingen te merken moet je wel minstens een maand het ene laten staan en het andere geven anders is het niet te peilen.
Ervan uitgaand dat het de anaalklieren niet zijn, sommige honden legen die graag als, ook omdat de geur die ze opdat moment hebben ze niet aanstaat.
uitproberen zou ik zeggen
Ervan uitgaand dat het de anaalklieren niet zijn, sommige honden legen die graag als, ook omdat de geur die ze opdat moment hebben ze niet aanstaat.
uitproberen zou ik zeggen
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Als het aan het zwemmen ligt, wat heel goed kan, kan het helpen om een goede waterblazer te kopen. Als je ze daarmee na het zwemmen goed uitblaast, zou het stank kunnen helpen. De hond van mijn ouders stinkt ook als ze na het zwemmen niet droog geblazen wordt, zwemmen in schoon of minder schoon water maakt daarbij niet zoveel uit. Haar vacht blijft heel lang nat, waardoor ze vooral op de buik / onder de kin/ hals en nek echt smerig rook (soms zelfs naar schimmel
).