mastocytoom

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: mastocytoom

marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Bericht door marsieyenna »

chatnoir schreef: Hallo Marijke,
leef met je mee, heb het zelf ook meegemaakt, je weet dat het kan gebeuren, maar het komt je rauw op het dak.
Hoop dat je nog lang van haar mag genieten, en fokken is leuk, maar toch niet ten koste van je eigen hond? die droomreu loopt niet weg en  eventueel te gebruiken bij een ander teefje uit je bloedlijn? belangrijk is nu Xayenne, wens je veel sterkte. JOke
Zeker, het allerbelangrijkste is nu de gezondheid van Xayenne.
En fokken is heel leuk, maar helaas is dat nu voorlopig van de baan.
Soms zit het allemaal mee, maar helaas bij iedereen kan het weleens anders lopen als je gedacht hebt.
Ik probeer maar te denken aan al het moois wat we samen meegemaakt hebben, en de tijd die er nog zal zijn.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

He jakkes wat een rot bericht Marijke :'(. Hoop dat je nog een lange tijd mag genieten van Xayenne !
marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Alba schreef: Wat een schrik! Wel heel fijn dat de randen schoon zijn, dan kan je er toch vanuit gaan dat ze alle kwaadaardige cellen weggehaald hebben? Of denken de dierenartsen dat er toch ergens nog wat zit?
Ik kan me voorstellen dat je er ook veel verdriet van hebt dat je dat laatste nest niet door kan laten gaan, tuurlijk is je hond belangrijker maar jammer is het wel.
Ik heb gisteren nog een gesprek gehad met de dierenarts, die haar heeft geopereerd.
Dat de randen schoon zijn wil wel zeggen dat er geen uitzaaiingen zijn op die plek, maar je kunt nooit zeker weten of er ergens anders ook /nog wat zit.
Ook kun je niet weten of en wanneer het terug komt.
Het is allemaal onzeker en ik moet eerst maar weer vertrouwen krijgen dat haar conditie  terugkomt.
Als dat zo is zal de angst wel slijten.....
Ik heb ook besloten om geen nabehandeling met chemo te doen, eigenlijk grotendeels om dezelfde reden als Mariska.
Hoe kan ik het Xayenne uitleggen, ik wil haar gewoon nog lekker verwennen.

Marijke
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Marijke, geniet gewoon van je meisje, probeer straks die angst te laten slijten en doe, als ze weer opgeknapt is, gewoon weer lekker zoals anders!
Ik wens je heel veel sterkte hiermee, want voor jou is dit een extra klap. :-*
Jullie beiden een dikke knuffel :-*

Truus schrijft net in de topic van Mariska, dat haar Timo al 5 jaar leeft, na de operatie, dus het is gewoon mogelijk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

marsieyenna schreef: Ik heb gisteren nog een gesprek gehad met de dierenarts, die haar heeft geopereerd.
Dat de randen schoon zijn wil wel zeggen dat er geen uitzaaiingen zijn op die plek, maar je kunt nooit zeker weten of er ergens anders ook /nog wat zit.
Ook kun je niet weten of en wanneer het terug komt.
Het is allemaal onzeker en ik moet eerst maar weer vertrouwen krijgen dat haar conditie  terugkomt.
Als dat zo is zal de angst wel slijten.....
Ik heb ook besloten om geen nabehandeling met chemo te doen, eigenlijk grotendeels om dezelfde reden als Mariska.
Hoe kan ik het Xayenne uitleggen, ik wil haar gewoon nog lekker verwennen.

Marijke
Jeetje Marijke, ik lees het nu pas. Wat een klap voor je :o :( :'(. Ik hoop dat jullie nog heel lang van Xayenne mogen genieten. Ik weet niet of jullie met deze informatie lastig gevallen willen worden, maar in jullie geval zou ik zeggen: voer absoluut geen koolhydraten in de vorm van graan of aardappel of pompoen, voer wel lekker veel verse groentes, geef elke dag een goede visolie en geef eventueel nog een anti-oxidanten-supplement erbij. Sterkte :-*!
marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Lizzy schreef: Jeetje Marijke, ik lees het nu pas. Wat een klap voor je :o :( :'(. Ik hoop dat jullie nog heel lang van Xayenne mogen genieten. Ik weet niet of jullie met deze informatie lastig gevallen willen worden, maar in jullie geval zou ik zeggen: voer absoluut geen koolhydraten in de vorm van graan of aardappel of pompoen, voer wel lekker veel verse groentes, geef elke dag een goede visolie en geef eventueel nog een anti-oxidanten-supplement erbij. Sterkte :-*!
Fijn dat je deze  informatie geeft, ik wilde er anders toch nog naar vragen.
Van die koolhydraten had ik al gehoord, maar waar dat allemaal precies in zit, wist ik niet.
Eigenlijk krijgt ze alleen in de winter soms pompoen in haar groentemix, maar nu dus niet meer.
Vallen bieten daar ook onder ? want die wilde ik er in gaan doen.
Weet jij ook wat voor visolie en anti oxydanten ik dan waar kan kopen ?
Ik ga nu eerts maar in de barfbib kijken voor info over koolhydraten.
Bedankt !

Marijke
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

marsieyenna schreef: Fijn dat je deze  informatie geeft, ik wilde er anders toch nog naar vragen.
Van die koolhydraten had ik al gehoord, maar waar dat allemaal precies in zit, wist ik niet.
Eigenlijk krijgt ze alleen in de winter soms pompoen in haar groentemix, maar nu dus niet meer.
Vallen bieten daar ook onder ? want die wilde ik er in gaan doen.
Weet jij ook wat voor visolie en anti oxydanten ik dan waar kan kopen ?
Ik ga nu eerts maar in de barfbib kijken voor info over koolhydraten.
Bedankt !

Marijke
Oh gelukkig! OK, koolhydraten: ik zou dus absoluut geen rijst, geen pasta, geen brood meer geven maar ook niet teveel bataat, pompoen, aardappel en banaan. Hoewel het gehalte koollhydraat daar veel lager in is dan in rijst/pasta/brood hoor. Dus een beetje pompoen is niet zo erg. Bieten en wortel kun je wel weer voeren want in biet zit 7,58 gram koolhydraat op 100 gram biet. Wortel 7,27 gram op 100 gram wortel. In vergelijking: in aardappel zit 18,5 gram per 100 gram. In brood 51,2 gram op 100 gram. In rijst 78,7 gram per 100 gram. En banaan 23,3 gram per 100 gram. Andijvie bevat weer 2,05 gram op 100 gram. Dus bladgroentes kun je echt allemaal geven.

Ik vind de Solgar 3-700 erg goed. Op de website van Solgar kun je de verkooppunten vinden. Niet alle verkooppunten hebben dan weer deze visolie. Dus ik bestel het zelf via Internet. Antioxidanten: deze is goed: http://www.solgar.nl/producten/item/ant ... t-formula/. Daar zou je 1 capsule van per dag kunnen geven.
marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Lizzy schreef: Oh gelukkig! OK, koolhydraten: ik zou dus absoluut geen rijst, geen pasta, geen brood meer geven maar ook niet teveel bataat, pompoen, aardappel en banaan. Hoewel het gehalte koollhydraat daar veel lager in is dan in rijst/pasta/brood hoor. Dus een beetje pompoen is niet zo erg. Bieten en wortel kun je wel weer voeren want in biet zit 7,58 gram koolhydraat op 100 gram biet. Wortel 7,27 gram op 100 gram wortel. In vergelijking: in aardappel zit 18,5 gram per 100 gram. In brood 51,2 gram op 100 gram. In rijst 78,7 gram per 100 gram. En banaan 23,3 gram per 100 gram. Andijvie bevat weer 2,05 gram op 100 gram. Dus bladgroentes kun je echt allemaal geven.

Ik vind de Solgar 3-700 erg goed. Op de website van Solgar kun je de verkooppunten vinden. Niet alle verkooppunten hebben dan weer deze visolie. Dus ik bestel het zelf via Internet. Antioxidanten: deze is goed: http://www.solgar.nl/producten/item/ant ... t-formula/. Daar zou je 1 capsule van per dag kunnen geven.
Bedankt Lizzy, voor het meedenken.
Het maakt me zo onzeker met het eten, ik wil nu niets verkeerds geven , een steuntje in de rug is dan heel welkom .
Ik heb vanmorgen porties andijvie even de kook erover, anders is het zoveel, met een beetje courget broccolli en bleekselderie gemaakt, alles onbespoten uit mijn eigen moestuin.
Dan ga ik ook nog bietjes met boontjes doen uit mijn tuin,
Xayenne kreeg toch al heel weinig tot geen pasta en brood, maar nu wordt het helemaal uitgesloten.

Plaats reactie