GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Didot heeft zijn implantaat nu 2 maanden.
In het begin was hij thuis echt super rustig, lag de hele dag te maffen.
Nu merk ik dat hij daar in een ballans gaat zoeken.
Ligt lekker te slapen , maar kan ook heerlijk spelen.
Met trainen is hij iets minder hectisch, volgens mij komt dat doordat hij niet steeds nog andere reuen in de gaten hoeft te houden. Dat brengt het stress niveau normaal gesproken behoorlijk omhoog vlak voor de start.
Helaas heeft hij nu wel weer héél veel vacht verloren , maar dat kan nog steeds toeval zijn. De jeuk lijkt iets minder ernstig de laatste week.
Loopse teven deert hem nu niks meer.
Het aller grootste voordeel is dat andere reuen niet meer op hem reageren met negatieve signalen/ uitvallen.
Daardoor is het voor mij veel makkelijker om met Didots onzekerheid aan de slag te gaan. We zoeken nu actief andere honden op om aan de lijn te passeren en het gaat steeds beter, hij ontspant telkens een beetje sneller.
Over het algemeen heb ik de indruk dat hij nu meer info opslaat in dit soort situaties.

Verder is hij niet veranderd;
is mega snel in het werk, kan nog steeds hyper reageren tijdens de training/ wedstrijden.
Is nog steeds niet op gewicht te krijgen :-\
Wil nog steeds niet spelen/contact met vreemde honden.

Als de vacht weer in orde komt wil ik wel overwegen om hem te castreren......maar anders..... :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

maar waarom twijfel je dan nog zo, als het over het algemeen genomen zoveel beter gaat..
met vince gaat kwa gewicht nu harstikke goed, dus met didot misschien binnenkort ook!
moet eerlijk zeggen dat vince ook niet met vreemde reuen contact zoekt laat staan spelen, ja of ze moeten gecastreerd zijn :D
en ja, vince is nu ook zo goed als kaal kwa vacht maar zie toch dat de nieuwe haren die terug komen, glanzen als wat!!!
't is moeilijk he, van die beslissingen nemen, vindt ik ook hoor, maar ik weet nu zeker dat ik vince laat castreren nu rien nog overhalen..
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

vanaalst schreef: maar waarom twijfel je dan nog zo, als het over het algemeen genomen zoveel beter gaat..
met vince gaat kwa gewicht nu harstikke goed, dus met didot misschien binnenkort ook!
moet eerlijk zeggen dat vince ook niet met vreemde reuen contact zoekt laat staan spelen, ja of ze moeten gecastreerd zijn :D
en ja, vince is nu ook zo goed als kaal kwa vacht maar zie toch dat de nieuwe haren die terug komen, glanzen als wat!!!
't is moeilijk he, van die beslissingen nemen, vindt ik ook hoor, maar ik weet nu zeker dat ik vince laat castreren nu rien nog overhalen..
Ik twijfel nog zo , omdat Didot al jaren vachtproblemen heeft gehad.
( terwijl hij is opgegroeid met kvv en barf)
Hij kan bijna alleen maar wild eten en dan blijft het redelijk goed gaan. Een mooie dikke vacht zal er wel nooit meer van komen vrees ik.

En eerlijk gezegd is hij nu net weer zo kaal als in zijn slechte jaren. Heeft kale plekken vooral op zijn romp en verbrand zomaar omdat hij nu helemaal geen ondervacht heeft.:(
Jeuk is iets verschrikkelijks...gelukkig gaat het nu weer een klein beetje beter, maar we zijn er nog niet hoor. Het haar moet nu echt weer gaan groeien en de korsten en schilvers weer weg.

Bij ons is de enige echte reden geweest omdat hij in de wedstrijden zo verschikkelijk hyper werd van alle teven luchten en alle reuen om zich heen.
Dat heeft hem al een keer die gebroken poot opgeleverd. :-X
Dat risico willen we dus minder krijgen. gelukkig gaat dat dus iid veel beter. Maar de afweging blijft moeilijk hoor!

Gelukkig hebben we nog een paar maanden, we blijven er mee bezig ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

oh dat wist ik niet, dat ie zulke huid/vachtproblemen heeft, dat is knap waardeloos!
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

vanaalst schreef: oh dat wist ik niet, dat ie zulke huid/vachtproblemen heeft, dat is knap waardeloos!
Ja , we waren juist zo blij dat hij nu voor het eerst een hele ondervacht had de afgelopen winter.
Die is dus nu weer helemaal weg :-\

Maar niet getreurd hoor! Hij is nu 4 jaar en collies willen nog wel eens om de drie jaar hun hele vachtje eraf gooien.

als je de puppen vacht niet meetelt , is het daar nu dus de tijd voor.

we gaan hem nu wel weer dagelijk verse vis bij zijn eten voeren en weer wassen met speciale shampoo, dat geeft vaak al heel veel verlichting.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

hier nu ook weer 2 normale honden.
maar shane heeft tot 3 weken geleden last gehad van 2de implantaat, echt heel lang dus.
ik zou dus niet aanraden om een 2de te nemen tot je zeker weet dat eerste zo goed als helemaal uitgewerkt is.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Bij Fynn was de 1e echt uitgewerkt hoor voordat de 2e erin ging.
Maar het duurde best een tijd voor het werkte en ik heb het idee dat zijn balletjes aan het groeien zijn.
Ook snuffelt hij weer al vaker aan plasjes terwijl het 2e implantaat  in maart ingebracht is.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

vanaalst schreef: maar waarom twijfel je dan nog zo, als het over het algemeen genomen zoveel beter gaat..
Ik weet niet hoe lang jij de implantaat hebt, maar de vachtverandering komt ongeveer na een half jar pas na boven, dat is ook zo bij gecastreerde honden. Bij Flynn begon het ook pas na 5 maanden en sorry hoor maar hij ziet er niet uit.

Mijn ervaring van het implantaat.
1. Helpt goed tegen de loopse teven.
2. Helpt goed tegen prostaatproblemen
3. De vacht gaat er helemaal aan, geen glimmende vacht meer maar een wollige vacht.
4. Heeft bij Flynn niets geholpen voor zijn gedrag naar andere reuen.
5. Hij is erg rustig geworden en slaapt veel.

Groetjes Trudie
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

niet iedere hond heeft last van vachtverandering, mijn eerste hond heb ik ook laten castreren en id werd zijn ondervacht dikker maar dat haalde ik steeds weg, verders geen verandering kwa vacht bij hem..
bij vince nog niks te merken maar zou kunnen dat het toch nog komt, maar dat neem ik dan voor lief!
Zijn plezier en vooral gezondheid staat boven een mooie vacht hebben..
tot nu toe glimmend zijn nieuwe haren me tegemoet..
Ik wacht het wel af..
rovianne
1-ster
1-ster

Bericht door rovianne »

Tja, bij ons is het dus niet het probleem dat onze reu verder vervelend is. Hij is niet vervelend tegen andere honden. Ja oke, als er een hond lelijk tegen hem doet dan gaat hij ook te keer (en soms begint hij ook wel eens hoor  ;) maar heel erg weinig)
Verder hier in de buurt vrijwel alleen gesteriliseerde teven dus hoe hij op een loopse teef reageert?? Hij is redelijk rustig maar lekker eigenwijs.

Wij zouden het dus alleen willen geven omdat we de mogelijkheid hebben er een niet geholpen teef bij te krijgen. En er absoluut geen sprake van kan zijn dat er nestjes komen. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om ze apart te zetten. Dus zijn we nu alle opties op een rijtje aan het zetten of het ook wel daadwerkelijk mogelijk is.

Beide honden zijn engelse cockers met een dikke vacht die bij castratie dus waarschijnlijk nog dikker zou worden en dus niet echt te doen.
Ja, bij medische noodzaak is dit natuurlijk wel iets wat we doen maar in dit geval liever niet.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

rovianne schreef: Tja, bij ons is het dus niet het probleem dat onze reu verder vervelend is. Hij is niet vervelend tegen andere honden. Ja oke, als er een hond lelijk tegen hem doet dan gaat hij ook te keer (en soms begint hij ook wel eens hoor  ;) maar heel erg weinig)
Verder hier in de buurt vrijwel alleen gesteriliseerde teven dus hoe hij op een loopse teef reageert?? Hij is redelijk rustig maar lekker eigenwijs.

Wij zouden het dus alleen willen geven omdat we de mogelijkheid hebben er een niet geholpen teef bij te krijgen. En er absoluut geen sprake van kan zijn dat er nestjes komen. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om ze apart te zetten. Dus zijn we nu alle opties op een rijtje aan het zetten of het ook wel daadwerkelijk mogelijk is.

Beide honden zijn engelse cockers met een dikke vacht die bij castratie dus waarschijnlijk nog dikker zou worden en dus niet echt te doen.
Ja, bij medische noodzaak is dit natuurlijk wel iets wat we doen maar in dit geval liever niet.
Ik kan dat helemaal begrijpen, ik heb een gecastreerde cocker teef gezien en het enige wat ze nog konden was regelmatig scheren. Ze krijgen een enorme vacht met veel klitten en het is niet bij te houden dan alleen maar scheren.
Hoe oud is de teef die je krijgt?
Soms is het al genoeg om 1 hond (reu of teef) in een bench te zetten tijdens de loopsheid, ik ken een setterfokker die dat zo doet en geen problemen verder. Dat heeft niet veel ruimte nodig en als je afwisseld is dat misschien een optie.
Mijn reu wordt dus echt ziek van loopse teven, het bloed loopt dan uit zijn penis, dus voor mij was dat geen oplossing maar iedere reu is anders.
Wij hebben nog een vakantiehuis dus in de ergste week gingen 1 van ons naar het vakantiehuis met reu of teef en dat ging altijd goed.
Maar omdat iedereen zei dat het best wel ging in 1 huis hebben we dat dus een keer uitgeprobeerd, maar dat was dus vreselijk, uiteindelijk ben ik maar een week bij mijn moeder gaan slapen met de teef.
Nu heb ik onderhand 2 teven dus hoe dat gaat lopen, even kijken maar weer. Op een gegeven moment zijn de vakantiedagen toch op.
Je kan dus nooit voorspellen hoe het gaat lopen met jouw honden, ik kan je daar ook niet verder mee helpen.
Sterkte met je keuze.

Groetjes Trudie
rovianne
1-ster
1-ster

Bericht door rovianne »

De teef is 1,5 maan jonger dan onze reu. Ze zijn allebei nu 2,5 jaar oud. Qua karakter zou het goed moeten gaan. Maar we zijn nog niet helemaal uit onze beslissing.
Dank je voor het meedenken.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

wil je met de teef of reu gaan fokken?
zoniet dan denk ik dat als je niet wil castreren je een keuze moet gaan maken...
rovianne
1-ster
1-ster

Bericht door rovianne »

vanaalst schreef: wil je met de teef of reu gaan fokken?
zoniet dan denk ik dat als je niet wil castreren je een keuze moet gaan maken...
Nee fokken is absoluut niet de bedoeling.
En castreren geeft helaas vaak een castratenvacht bij cockers en ze hebben beiden al een hele dikke vacht dus dat is eigenlijk ook geen optie.
Vandaar dat er nog wat haken en ogen aan zitten willen we uberhaupt besluiten om voor deze combi te gaan.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja, dan moet je id nog effies heel goed na gaan denken!
succes!

Plaats reactie