De grote teken verzamelplek, alles over teken!
Moderator: Lizzy
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: De grote teken verzamelplek, alles over teken!
Ik ben zo blij dat DeeJay zo goed als nooit teken heeft... Wat een ranzige wezentjes zijn het :S
NEEEE, niet door de wc spoelen!
Die teek staat na de waterzuivering gewoon weer klaar om een nieuwe prooi te bemachtigen. 
Ik heb geprobeerd een teek te verdrinken: water met zeepsop, teek erin en 24 laten staan. En wie beweegt daar na al die tijd nog gewoon zijn pootjes??
Juist!
Niet te verzuipen, zo'n teek.
Ik heb geprobeerd een teek te verdrinken: water met zeepsop, teek erin en 24 laten staan. En wie beweegt daar na al die tijd nog gewoon zijn pootjes??
-
Nyncke
Tussen plakband plakken!!!
Ik zag trouwens vanmiddag een klein spinnetje over mijn trui racen, bleef zowat overal aan kleven...uiteindelijk, bij gebrek aan inspiratie ( terwijl er echt wel plakband op mijn werk was )kapot gedrukt met de punt van schaar...maar tjonge wat zijn ze taai!
Ik zag trouwens vanmiddag een klein spinnetje over mijn trui racen, bleef zowat overal aan kleven...uiteindelijk, bij gebrek aan inspiratie ( terwijl er echt wel plakband op mijn werk was )kapot gedrukt met de punt van schaar...maar tjonge wat zijn ze taai!
Nee, niet verzuipen idd: hier zat er na 4 dagen water/zeepsop nog steeds leven inBosliefje schreef: NEEEE, niet door de wc spoelen!Die teek staat na de waterzuivering gewoon weer klaar om een nieuwe prooi te bemachtigen.
Ik heb geprobeerd een teek te verdrinken: water met zeepsop, teek erin en 24 laten staan. En wie beweegt daar na al die tijd nog gewoon zijn pootjes??Juist!
Een andere vraag: wat gebeurt er als je een teek over het hoofd hebt gezien en die laat zich volgevreten vallen in huis
Ja die legt eitjes. Gesc hikt plekje of niet. Ik heb er ooit een in een reageerbuisje gestopt. En vergeten. TOen ik het buisje weer tegenkwam zat er een dode teek in, en een heleboel (niet uitgekomen) eitjes.milik schreef: Nee, niet verzuipen idd: hier zat er na 4 dagen water/zeepsop nog steeds leven in![]()
Een andere vraag: wat gebeurt er als je een teek over het hoofd hebt gezien en die laat zich volgevreten vallen in huisLegt die dan eitjes o.i.d.?
Ik heb ook wel eens gehoord dat bij iemand de teekjes tegen de tv omhoog kropen
Overigens, om zeker te zijn dat de teken die ik eraf haal niet aan wederopstanding doen, houd ik er een lucifer bij.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij mij krijgen teken ook een waardig einde: een gratis crematie. Tenzij ik me niet kon inhouden, dan zijn ze al plat en kapot voor ik bij de lucifers was
.
Alba heeft pas 2 keer een teek gehad, ondanks dat we wel in bossen lopen *klopt af*. Wel gaan we volgende maand op en neer naar Frankrijk voor een show, dus ga ik maar wel zo'n Scalibor band halen.
Alba heeft pas 2 keer een teek gehad, ondanks dat we wel in bossen lopen *klopt af*. Wel gaan we volgende maand op en neer naar Frankrijk voor een show, dus ga ik maar wel zo'n Scalibor band halen.
-
Nyncke
Gisteren was er zich een aan het ingraven in mijn buik...kon het niet laten om er eerst een heel goed naar te kijken... intressant omdat eens erg goed te bekijken.
Maar het doet nog zeer ook....
Hoe krijg je trouwens die teken/tekeneitjes weer uit je huis...want volgens mij was de laatste thuis bij mij op bezoek gekomen.
Hoe krijg je trouwens die teken/tekeneitjes weer uit je huis...want volgens mij was de laatste thuis bij mij op bezoek gekomen.
de enige levende teek die ik ooit van m'n lijf heb gepeuterd heb ik wel goed bekeken brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr al die zwaaiende pootjes
Moeder natuur heeft vast een bedoeling met deze creeps maar t nut ontgaat mij volledig [d'r is toch wel ander vogelvoer te bedenken?]
Nyncke schreef: Gisteren was er zich een aan het ingraven in mijn buik...kon het niet laten om er eerst een heel goed naar te kijken... intressant omdat eens erg goed te bekijken.
Hoe je die eitjes wegkrijgt zou ik ook niet weten
Ik blijf dit even volgen, want ik haat teken en hier in de buurt zijn er meer van dan mij lief is.
Verdrinken wordt natuurlijk ook moeilijk, met een dier dat geen longen heeft.
Verdrinken wordt natuurlijk ook moeilijk, met een dier dat geen longen heeft.
??? Een teek heeft ook zuurstof nodig om te leven, ze hebben wel degelijk longen.Sher schreef: Ik blijf dit even volgen, want ik haat teken en hier in de buurt zijn er meer van dan mij lief is.
Verdrinken wordt natuurlijk ook moeilijk, met een dier dat geen longen heeft.![]()
misschien wel zielig maar ik doe ze in een jampotje met water en dan in de magnetron, als je geen water erbij doet overleven ze met gemak een halve minuut 800 watt zo sterk zijn die kleine rotzakjes.
De teek doorloopt drie stadia, eerst een klein larfachtig, dan een nymfe dan zien ze er wel uit als kleine teekjes in dit stadium zitten ze vooral bij vogels,hommelnesten en muizenesten, daarna worden ze volwassen teken.
Vooral de nymfen zijn heel klein en makkelijk over het hoofd te zien maar kunnen wel ziektes overbrengen.
De teken paren op hun gastheer als je goed kijkt zit het mannetje nog vaak aan het vrouwtje vast.
Teken houden van vochtige plekken en zitten vaak op kniehoogte, ze vinden ons dmv onze kooldioxide uitstoot, in amerika zijn er een soort tekenvallen te koop die werken met droogijs.
Krielkipjes en parelhoentjes eten teken dus die zijn in te zetten als natuurlijke vijand, verder geen stapels hout of snoeiafval dicht bij je huis of in je tuin. Dit omdat de nymfen muizen en hommel en vogelnesten nodig hebben om te overleven.
De teek doorloopt drie stadia, eerst een klein larfachtig, dan een nymfe dan zien ze er wel uit als kleine teekjes in dit stadium zitten ze vooral bij vogels,hommelnesten en muizenesten, daarna worden ze volwassen teken.
Vooral de nymfen zijn heel klein en makkelijk over het hoofd te zien maar kunnen wel ziektes overbrengen.
De teken paren op hun gastheer als je goed kijkt zit het mannetje nog vaak aan het vrouwtje vast.
Teken houden van vochtige plekken en zitten vaak op kniehoogte, ze vinden ons dmv onze kooldioxide uitstoot, in amerika zijn er een soort tekenvallen te koop die werken met droogijs.
Krielkipjes en parelhoentjes eten teken dus die zijn in te zetten als natuurlijke vijand, verder geen stapels hout of snoeiafval dicht bij je huis of in je tuin. Dit omdat de nymfen muizen en hommel en vogelnesten nodig hebben om te overleven.
Hij heeft wel zuurstof nodig, maar longen heeft hij niet:pike schreef: ??? Een teek heeft ook zuurstof nodig om te leven, ze hebben wel degelijk longen.
Net als insekten ademen ze via een trageenstelsel. Dat heeft meerdere uitgangen, naar buiten het chitinepantser. Meestal zitten de openingen daarvan in de oksel van een poot. Een teek kan uren zonder zuurstof.
Verdrinken zal dus niet meevallen.
Een teek is een soort spinnetje en die kun je maar heel moeilijk verdrinken: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gt829lmkl
En toch. Volgens mij heeft een teek longen, zogenaamde boeklongen. Ze heten zo omdat ze op elkaar gevouwen liggen. (een beetje vgl. met boekmaagSher schreef: Hij heeft wel zuurstof nodig, maar longen heeft hij niet:
Net als insekten ademen ze via een trageenstelsel. Dat heeft meerdere uitgangen, naar buiten het chitinepantser. Meestal zitten de openingen daarvan in de oksel van een poot. Een teek kan uren zonder zuurstof.
Verdrinken zal dus niet meevallen.
Een teek is een soort spinnetje en die kun je maar heel moeilijk verdrinken: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gt829lmkl
ik ga die dingen nooit op tijd zien.
wonen er ook teken in a'damse stadstuinen?
wonen er ook teken in a'damse stadstuinen?