vakantie en barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: vakantie en barf

spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door spickenstef »

wij zitten op een camping waar ze dus stroom hebben en de afmetyingen van het diepvriesje zijn 50x50x50
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Vossen zullen niet snel dichterbij komen, want die zijn als de dood voor honden. Van dassen weet ik dat niet. Even een kleinigheidje, als jullie bessen eten in het wild, neem dan die hoger hangen dan heuphoogte. Er kan een vossenlintworm op zitten en als je die binnen krijgt zijn de gevolgen verschrikkelijk.
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

Xada schreef: Vossen zullen niet snel dichterbij komen, want die zijn als de dood voor honden. Van dassen weet ik dat niet. Even een kleinigheidje, als jullie bessen eten in het wild, neem dan die hoger hangen dan heuphoogte. Er kan een vossenlintworm op zitten en als je die binnen krijgt zijn de gevolgen verschrikkelijk.
ja bedankt voor de tip,ik had dat idd gelezen met bramen zoeken.vossen zijn net als honden dol op bramen en hebben de gewoonte die plek te markeren met urine,zo raak je besmet als je net die hele dikke braam onder op wilt plukken :P
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Als je het vlees bevroren koopt, en dan in de bergbeek hangt, goed verpakt in een curver bak bv, kun je wel een paar dagen vooruit denk ik zo.

Ik zou het niet in een plastic zak in het water hangen, ik denk dat het dan sneller ontdooit is. Ik zou een koelbox pakken. Die volproppen met bevroren vlees, en bovenop een isolatiekussentje of een opgevouwen wollen deken. Onder de deksel dus. Zo heb ik ook ooit vlees in een auto met 30 graden 2 dagen bewaard, en het was nog niet ontdooit. 

Grote plastic zak erom, en dan in het water zetten.  Hoe meer bevroren vlees bij elkaar zit, hoe langer het koel blijft, en ontdooit kun je het ook nog zeker een dag of twee voeren. Wel de koelbox zo weinig en zo kort mogelijk open maken, dus niet iedere keer gaan kijken of het nog wel koud is! 1 keer per dag een portie eruit en dan snel weer dicht. Moet wel een dag of 5 goed gaan, denk ik.
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Ik weet niet hoe groot jullie auto is, maar ik heb zo'n vriezertje in de schuur staan (50 x 50 x 50 cm).
Hij ziet er niet uit, maar doet het wel.
Wil je die misschien lenen?
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

dat is erg aardig aangeboden :)maar de auto zit helemaal vol en we hebben daar geen electriciteit.
dus we gaan voor de koudwater methode ;)
nogmaals bedankt voor je aanbod
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Hetty 1 schreef: Ik weet niet hoe groot jullie auto is, maar ik heb zo'n vriezertje in de schuur staan (50 x 50 x 50 cm).
Hij ziet er niet uit, maar doet het wel.
Wil je die misschien lenen?
Hetty wat heb je een mooie dalmaat
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

spickenstef schreef: Hetty wat heb je een mooie dalmaat
Dank je voor het compliment.
Ze is tijdens de keuring van de dalmatiërs met een rasfoutje nr 1 geworden.
Wij zijn trots op onze mooie prinses!  ;D
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Hetty 1 schreef: Dank je voor het compliment.
Ze is tijdens de keuring van de dalmatiërs met een rasfoutje nr 1 geworden.
Wij zijn trots op onze mooie prinses!   ;D
ik dacht dat leverkleurige dalmaten zowiezo uitgesloten werden voor wedstrijden ?
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - Judith - »

spickenstef schreef: ik dacht dat leverkleurige dalmaten zowiezo uitgesloten werden voor wedstrijden ?
Als je met leverkleurig lemon bedoelt, dan: ja. Maar de rasvereniging organiseert jaarlijks naast de kampioenschapsclubmatch ook een keuring voor Dalmatische honden die, omdat ze een rasfoutje hebben, niet aan de 'gewone' shows mogen deelnemen. En daar zijn Norah en Hetty dus eerste geworden  :).
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

- Judith - schreef: Als je met leverkleurig lemon bedoelt, dan: ja. Maar de rasvereniging organiseert jaarlijks naast de kampioenschapsclubmatch ook een keuring voor Dalmatische honden die, omdat ze een rasfoutje hebben, niet aan de 'gewone' shows mogen deelnemen. En daar zijn Norah en Hetty dus eerste geworden  :
dus ik zou ook eens met spickel kunnen meedoen ? Ze heeft namelijk niet de juiste schofthoogte , ze is te klein namelijk 50 cm schofthoogte en ik vind zo een leverkleurige of lemonkleurige net heel mooi en het is nog altijd als een compliment bedoeld hoor Hetty
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

spickenstef schreef: dus ik zou ook eens met spickel kunnen meedoen ? Ze heeft namelijk niet de juiste schofthoogte , ze is te klein namelijk 50 cm schofthoogte en ik vind zo een leverkleurige of lemonkleurige net heel mooi en het is nog altijd als een compliment bedoeld hoor Hetty
Je kunt zeker meedoen, ik geloof dat de enige voorwaarde is dat je lid bent van de NCDH.  ;)
Zaterdag is voor de dalmaten zonder stamboom of met een rasfout en zondag voor de dalmaten met stamboom.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

spickenstef schreef: ik dacht dat leverkleurige dalmaten zowiezo uitgesloten werden voor wedstrijden ?
De leverkleurige is de bruin gevlekte dalmaat en dat is een officieel erkende kleur en die mag dus gewoon meedoen aan shows.
De kleur van Hetty's dalmaat noemen we lemon.
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

ik vergiste me dus in lever en lemon
cigales
1-ster
1-ster

Bericht door cigales »

In Frankrijk zit in bijna ieder dorp wel een bakker en slager. Dus vers moet altijd in de buurt zijn. Op veel campings hebben ze ook de mogelijkheid om koelelementen in te vriezen en zo je bederfelijke waren koel te houden. Kan je daar naar informeren?

Plaats reactie