Het is zelfs 2 kilo in *1* maand en dat voor een Springer Spaniel, wat op zich niet zo'n grote hond is, dus die hond die groeit prima. Is van vergelijkbaar formaat als een Stabij en onze Borke kwam nadat hij 6 maanden was ook niet meer gigantisch aan, dat hoeft ook niet.MarijeEnBoomer schreef: Ik vind 2 kilo in 2 maanden op die leeftijd trouwens gewoon netjes.
wanhoop nabij!
Moderator: Lizzy
Re: wanhoop nabij!
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

dan is het helemaal netjes. Mijn Boomer kwam toen ook niet meer zoveel aan. En ze is niet zo gek veel anders gebouwd als een springerBorke schreef: Het is zelfs 2 kilo in *1* maand en dat voor een Springer Spaniel, wat op zich niet zo'n grote hond is, dus die hond die groeit prima. Is van vergelijkbaar formaat als een Stabij en onze Borke kwam nadat hij 6 maanden was ook niet meer gigantisch aan, dat hoeft ook niet.
Ik sluit me aan bij Borke. Hij is mooi aangekomen in een maand tijd. 2 kilo in een maand vind ik zelfs rijkelijk veel!
Als een volwassen reu 26 kg weegt, dan zit ie nog niet zo slecht op gewicht, denk ik.
Ik heb voor je gezocht, ik had een mooie gewichtstabel uitgaande van het gewicht wat ie bij een jaar zou moeten wegen, maar ik kan 'm niet meer vinden.
Ik zou minder vaak aan gaan bieden, nu biedt je nog drie keer per dag aan, 's morgens, 's avonds en 's nachts, en dan blijft het uren staan en kan ie er aan beginnen wanneer ie wil. Met dat 's nachts zou ik dus acuut stoppen. Wie weet eet ie dat 's morgens om 6 uur op en dan heeft ie om 8 uur dus geen honger en begint het gemuts opnieuw. En dat willen we nu net niet.
Verder is een goede gedragstherapeut een goed idee. Al is het maar voor jou zelfvertrouwen. Zit je op een puppencursus? Hoe gaat het daar?
Als een volwassen reu 26 kg weegt, dan zit ie nog niet zo slecht op gewicht, denk ik.
Ik heb voor je gezocht, ik had een mooie gewichtstabel uitgaande van het gewicht wat ie bij een jaar zou moeten wegen, maar ik kan 'm niet meer vinden.
Ik zou minder vaak aan gaan bieden, nu biedt je nog drie keer per dag aan, 's morgens, 's avonds en 's nachts, en dan blijft het uren staan en kan ie er aan beginnen wanneer ie wil. Met dat 's nachts zou ik dus acuut stoppen. Wie weet eet ie dat 's morgens om 6 uur op en dan heeft ie om 8 uur dus geen honger en begint het gemuts opnieuw. En dat willen we nu net niet.
Verder is een goede gedragstherapeut een goed idee. Al is het maar voor jou zelfvertrouwen. Zit je op een puppencursus? Hoe gaat het daar?
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
ik doe vaak eten in de Kong en dat vinden de grote honden nog steeds geweldig.
ons jonge hondje krijgt ook vaak haar eten in de Kong en dan is eten ook meer dan alleen maar eten,ze moeten er ook wat voor doen.
ons jonge hondje krijgt ook vaak haar eten in de Kong en dan is eten ook meer dan alleen maar eten,ze moeten er ook wat voor doen.
-
Suri&Bohdi
- 3-sterren

zoals je haar beschrijft is het net of ik de puper fase van suri lees die was net
zo..altijd maar mutsen met haar voer at soms ook gerust twee dagen niet en wilde dan ook geen koekjes eten, en de heledag achter me aanlopen,
en als ze de kans kreeg iets pikken.....en ze wist ook precies wat ze moest pakken om mijn aandacht
te krijgen..ze pakte dan of mijn telefoon afstandsbediening fotokamera noem maar op..en dan wegrennen
ze wist gewoon dat een kussen of iest dergelijks me niet in beweging zette..
dit alles is minder geworden nadat ze een jaar oud werd...en tevens kregen we daarna bohdi
dus kon ze zich daar mee bezig houde ipv de hele dag met mij...maar haar gedrag was wel al een heel stuk verbeterd voor hij kwam..
inmiddels pikt ze eigenlijk niets meer...alleen nog maar eten ..moet nu ook ontzettend opletten
dat ze niet te zwaar wordt want ze is echt voedsel verslaafd..dus met een beetje geluk groeit het er bij
jou met de tijd ook gewoon uit..
heel veel succes ermee...
zo..altijd maar mutsen met haar voer at soms ook gerust twee dagen niet en wilde dan ook geen koekjes eten, en de heledag achter me aanlopen,
en als ze de kans kreeg iets pikken.....en ze wist ook precies wat ze moest pakken om mijn aandacht
te krijgen..ze pakte dan of mijn telefoon afstandsbediening fotokamera noem maar op..en dan wegrennen
ze wist gewoon dat een kussen of iest dergelijks me niet in beweging zette..
dit alles is minder geworden nadat ze een jaar oud werd...en tevens kregen we daarna bohdi
dus kon ze zich daar mee bezig houde ipv de hele dag met mij...maar haar gedrag was wel al een heel stuk verbeterd voor hij kwam..
inmiddels pikt ze eigenlijk niets meer...alleen nog maar eten ..moet nu ook ontzettend opletten
dat ze niet te zwaar wordt want ze is echt voedsel verslaafd..dus met een beetje geluk groeit het er bij
jou met de tijd ook gewoon uit..
heel veel succes ermee...
Over de gewichtsontwikkeling per week gesproken, wij hebben op onze oude site www.tricksandtails.nl een weekalbum staan van Borke, qua formaat vergelijkbaar met een springer spaniël.
Daar staat idere week een foto en regelmatig ook info over gewicht en schofthoogte.
Klik zijn foto aan en kies dan links in de marge voor 'weekalbum' en je vind het vanzelf.
Dan kan je de ontwikkeling vergelijken.
Ter info, Borke is inmiddels 5+ jaar oud en weegt 22 kg.
Daar staat idere week een foto en regelmatig ook info over gewicht en schofthoogte.
Klik zijn foto aan en kies dan links in de marge voor 'weekalbum' en je vind het vanzelf.
Dan kan je de ontwikkeling vergelijken.
Ter info, Borke is inmiddels 5+ jaar oud en weegt 22 kg.
-
spickenstef
- 4-sterren

- Contacteer:
spickel mutste hier ook zo met haar eten tot ik minder en minder ben gaan geven en nu eet ze dus alles op wat je haar voorschteld zonder iets te laten liggen , dus ik zou steeds minder en minder gaan geven , tot het mutsen ophoud en nee ik vind je geen overdreven moeder je bent een wanhopige dierenvriend die het beste voor haar hondje wil . Ik zou haar eetbak ook maar een 10 minuten laten staan en dan een paar uur later opnieuw aanbieden met hetzelfde in . Ik zou ze dus niet laten eten wanneer ze zelf wil maar ze moet eten wannneer ik het bepaal
Guus en Danny hebben dit ook gehad. Dat Danny bij mij kwam at hij heel erg slecht en was behoorlijk mager.
Ik heb in het begin een klein hapje ceasar gebruikt
(ik weet het SLECHTER DAN SLECHT maar ik moest iets met Danny) Bakje in de gootsteen met heet water om het lekker op te warmen.
Vervolgens zette ik het neer en ging vlakbij op de bank zitten niks doen. Ik was er dus wel in de buurt maar deed verder niks en negeerde ze ook. Aten ze het niet op in 10 min haalde ik het weg maar zette geen lege bak terug.
Volgende eettijd bood ik het weer aan.
Toen ze normaal 2x per dag aten liet ik het hapje ceasar langzaam weg.
Tot op de dag vandaag eten ze keurig netjes hun bakje leeg. Nooit meer problemen gehad. Ik hoef er ook niet meer bij te blijven zitten ze vallen gewoon aan.
Ik heb in het begin een klein hapje ceasar gebruikt
Vervolgens zette ik het neer en ging vlakbij op de bank zitten niks doen. Ik was er dus wel in de buurt maar deed verder niks en negeerde ze ook. Aten ze het niet op in 10 min haalde ik het weg maar zette geen lege bak terug.
Volgende eettijd bood ik het weer aan.
Toen ze normaal 2x per dag aten liet ik het hapje ceasar langzaam weg.
Tot op de dag vandaag eten ze keurig netjes hun bakje leeg. Nooit meer problemen gehad. Ik hoef er ook niet meer bij te blijven zitten ze vallen gewoon aan.
Wel raar dat de "nachtelijke voeding" wel telkens verorbert is, dus telkens hij alleen met zijn eten is en op geen enkele manier aandacht kan krijgen. Misschien een andere routine opbouwen.
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
Misschien altijd zijn eten aanbieden in de bench, waarschijnlijk voelt hij zich daar veiliger.
en dat andere gedrag lijkt op verveling, hoe vaak loop je met hem of speel je met hem een jachthond heeft nu eenmaal veel beweging nodig.
Setters zijn ook zo enorm druk als pup, maar dat gaat wel weer over als ze ouder worden. Hier een monster van 15 maanden die nooit wil slapen lijkt het wel, zeer beweeglijk terwijl de andere honden tevreden liggen te slapen na hun wandeling.
Slechte eters heb ik nu niet alleen maar honden die piepen voor hun eten "baas schiet nu eens op".
Wel ervaring trouwens met een slechte eter, dus ik weet hoe je je voelt.
Groetjes Trudie
en dat andere gedrag lijkt op verveling, hoe vaak loop je met hem of speel je met hem een jachthond heeft nu eenmaal veel beweging nodig.
Setters zijn ook zo enorm druk als pup, maar dat gaat wel weer over als ze ouder worden. Hier een monster van 15 maanden die nooit wil slapen lijkt het wel, zeer beweeglijk terwijl de andere honden tevreden liggen te slapen na hun wandeling.
Slechte eters heb ik nu niet alleen maar honden die piepen voor hun eten "baas schiet nu eens op".
Wel ervaring trouwens met een slechte eter, dus ik weet hoe je je voelt.
Groetjes Trudie
-
Miss_Carmen
- 2-sterren

- Contacteer:
Hoi, ook ik heb ervaring met een slechte eter.
Ik heb 2 jaar lang gestreden met Rocko om het eten.
Hij deed het niet graag en at ook niet met smaak, al deed ik er kaviaar door de br*kken heen.
Op een gegeven moment zei zijn fokker: geef hem maar duclk of energique, dan komt hij zo aan.
Daarbij had ik al van Trudie (red_hunter) gehoord dat zij ook vers voerde.
Ik ben begonnen met Carnibest, de variant voor energieke honden. Hij was niet enthousiast, maar vond het wel lekker, maar na 3 dagen ook weer laten staan. Toch maar weer de RC br*kken proberen. Met moeite.
Daarna hoorde ik van smuldier en heb eerst hier veel gelezen erover omdat het zo goedkoop is.
Maar er zijn genoeg mensen die er goed over te spreken zijn. Dus heb ik het geprobeerd bij Rocko.
Na de eerste keer smuldier, waar Rocko erg van heeft genoten, stond hij iedere keer te janken als ik de bak pakte.
Ik heb Rocko toen direct van de br*kken gehaald en op de kvv gezet. Pops volgde een paar dagen later.
Na 3 weken smuldier staan ze nu helemaal op barf, maar af en toe nog een pakje smuldier gaat er ook goed in hoor.
Dus misschien is de oplossing wel gewoon een andere kvv.
En als je smuldier toch te 'goedkoop' vind, kan je het altijd nog afwisselen met CB, of energique.
Ik heb 2 jaar lang gestreden met Rocko om het eten.
Hij deed het niet graag en at ook niet met smaak, al deed ik er kaviaar door de br*kken heen.
Op een gegeven moment zei zijn fokker: geef hem maar duclk of energique, dan komt hij zo aan.
Daarbij had ik al van Trudie (red_hunter) gehoord dat zij ook vers voerde.
Ik ben begonnen met Carnibest, de variant voor energieke honden. Hij was niet enthousiast, maar vond het wel lekker, maar na 3 dagen ook weer laten staan. Toch maar weer de RC br*kken proberen. Met moeite.
Daarna hoorde ik van smuldier en heb eerst hier veel gelezen erover omdat het zo goedkoop is.
Maar er zijn genoeg mensen die er goed over te spreken zijn. Dus heb ik het geprobeerd bij Rocko.
Na de eerste keer smuldier, waar Rocko erg van heeft genoten, stond hij iedere keer te janken als ik de bak pakte.
Ik heb Rocko toen direct van de br*kken gehaald en op de kvv gezet. Pops volgde een paar dagen later.
Na 3 weken smuldier staan ze nu helemaal op barf, maar af en toe nog een pakje smuldier gaat er ook goed in hoor.
Dus misschien is de oplossing wel gewoon een andere kvv.
En als je smuldier toch te 'goedkoop' vind, kan je het altijd nog afwisselen met CB, of energique.
Je moet wat breder gaan kijken dan alleen de voeding. Je kunt alle soorten voer nemen, maar dat heeft geen zin. Je moet je niet te veel focussen op het eten, want dat is in princiepe het probleem niet, ik denk dat het ergens anders zit, vooral omdat je nu ook een nieuw probleem omschrijft mbt gedrag.
Kijk naar de volgende 3 dingen:
Gezondheid - kan er een lichamelijke klacht zijn of is dat uitgesloten?
Gedrag - schakel een gedragstherapeut in of ga op zijn minst naar een hondenschool.
Eigen gedrag - je bent heel onzeker, dit heeft jou hond heel goed door.
Wat een ander ook al zei, het nachtelijke eten lukt wel. Misschien kun je totdat je de andere 'problemen' hebt opgelost alleen voor de nacht voeren?
Ik heb zelf 2 hele, hele slechte eters gehad. Bij de eerste was dat een lichamelijk probleem en bij de tweede een gedragsprobleem (in combi met slecht etende ras) wat verder ging dan alleen dat eten, toen ik zijn gedragsprobleem doorhad begon hij ook veel en veel beter te eten.
Kijk naar de volgende 3 dingen:
Gezondheid - kan er een lichamelijke klacht zijn of is dat uitgesloten?
Gedrag - schakel een gedragstherapeut in of ga op zijn minst naar een hondenschool.
Eigen gedrag - je bent heel onzeker, dit heeft jou hond heel goed door.
Wat een ander ook al zei, het nachtelijke eten lukt wel. Misschien kun je totdat je de andere 'problemen' hebt opgelost alleen voor de nacht voeren?
Ik heb zelf 2 hele, hele slechte eters gehad. Bij de eerste was dat een lichamelijk probleem en bij de tweede een gedragsprobleem (in combi met slecht etende ras) wat verder ging dan alleen dat eten, toen ik zijn gedragsprobleem doorhad begon hij ook veel en veel beter te eten.