wat geven voor een mooi gezond gebit?
Moderator: eelke
Re: wat geven voor een mooi gezond gebit?
Ik geef mijn oudje ook altijd een halve eendennek, welliswaar even voorbehandeld met de hamer, anders komt ze niet door het bot. Ook konijnenvoorbenen, kwartel krijgt ze goed weg, misschien is dat een alternatief voor de kip?
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik zou inderdaad rustig proberen het tandenpoetsen weer op te bouwen maar voorlopig zou ik me weinig zorgen maken over haar gebit. Je schrijft dat je zou willen proberen over te gaan op BARF als je het idee hebt dat ze op de Carnibest gewend en helemaal gezond is. Dan gaat ze hopelijk hoe langer hoe meer knaagwerk krijgen wat het gebit lekker schoon gaat houden. Tenzij ze nu al last van plaque/tandsteen heeft natuurlijk, maar dat begreep ik niet?
neej haar tandjes zijn nu nog prachtig schoon en wit
maar dat wil ik graag zo houden..
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Een lap vuile pens is ook al een aardige tandenborstel.
Misschien is het middel 'Plaque off' een optie aangezien vleesbot nog niet kan? Ik zag hier laatst een topic over op bar-plaats, ik kende het middel ook nog niet.
-
pieterendiaan
[quote="Ulrike"]
Misschien is het middel 'Plaque off' een optie aangezien vleesbot nog niet kan? Ik zag hier laatst een topic over op bar-plaats, ik kende het middel ook nog niet.
[/quote]
Ik heb daar toen aan getwijfeld.. maar nu ruim 2 weken volledig op barf (ipv KVV) en meneer zijn viezige groene aanslag is bijna helemaal verdwenen, lang leven de eendennekken en vuile pens
Dus wellicht is die plaque off (wat anderen in dat toppic al zeiden) helemaal niet nodig (voor mijn hond iig niet)!
[/quote]
Ik heb daar toen aan getwijfeld.. maar nu ruim 2 weken volledig op barf (ipv KVV) en meneer zijn viezige groene aanslag is bijna helemaal verdwenen, lang leven de eendennekken en vuile pens
Dus wellicht is die plaque off (wat anderen in dat toppic al zeiden) helemaal niet nodig (voor mijn hond iig niet)!