versvlees: wat is wijs voor oud hondje?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: versvlees: wat is wijs voor oud hondje?

Ria29
1-ster
1-ster

Bericht door Ria29 »

Mijn oudste hond van bijna 13 heb ik een aantal weken geleden cold turkey overgezet en hij doet het er prima op.

Ik vind zelfs dat hij weer beter in zijn vel zit, en zelfs weer is aangekomen. Hij begon enigzins te vermageren. Hij zit nu weer op zijn gewicht waar hij altijd op zat. Is vrolijker, aktiever en aanhaliger. Ik ben zeer tevreden over kvv. In mijn geval krijgen ze compleet vlees en pens van smuldier. Af en toe verwissel ik een complete maaltijd voor een lekkernij. Vandaag is dat kip.
chrisje
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door chrisje »

Mijn teefje is op haar 11 jaar cold turkey overgeschakeld op rauwe voeding en ze is 15 jaar geworden.
Ik wilde eigenlijk eerst stilaan overschakelen, maar zij dacht er anders over  :D
barbarella
2-sterren
2-sterren

Bericht door barbarella »

Lieve mensen, enorm bedankt voor jullie adviezen. Ik heb zowel Pukkie, ons oudje van 13+ als ons jonge hondje van 1 jaar overgezet en ze vinden het helemaal super! Ze vinden het erg lekker en tot nu toe reageren ze er heel goed op. Ik zit er nu over te denken om onze 2 katten ook maar over te zetten. De oudste van 12 heeft vooral in het verhaarseizoen een lelijke, onregelmatige vacht met plukken en pluizen, dus misschien helpt het daar wel voor. Pukkie's oogjes lijken iets minder te tranen, maar ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, want ik geef het nieuwe eten pas 3 dagen. :) Ik ben erg benieuwd hoe het over een week gaat, maar zover ben ik er blij mee!
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

:thumbup: :thumbup:
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Een goeie beslissing !!!!!!!!!!!! 

Ik hoop dat Pukkie en de kleine het heel goed blijven doen en weinig tot geen ontgiftingsverschijnselen krijgen  :) :)

Katten overzetten van brok naar rauw moet veel moeilijker zijn, zeggen ze  :-X :-X
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

[quote="Nynke F"]
Een goeie beslissing !!!!!!!!!!!! 

Ik hoop dat Pukkie en de kleine het heel goed blijven doen en weinig tot geen ontgiftingsverschijnselen krijgen  :) :)

Katten overzetten van brok naar rauw moet veel moeilijker zijn, zeggen ze  :-X :-X
[/quote]

hoeft helemaal niet hoor ... gewoon wat anders in de bakjes gedaan ennnnnn gaan  ;)
afgezien van een beetje gemeut met sardien [nu vinden ze dat ook lekker] en een definitieve weigering op houduif schuiven ze echt alles vanaf dag 1 naar binnen
barbarella
2-sterren
2-sterren

Bericht door barbarella »

Ik ben echt verbaasd over de vooruitgang die Pukkie maakt. Ze is een paar weken terug erg ziek geweest en we zijn nu de prednison aan het afbouwen. Sinds ze versvlees eet lijkt ze ook steeds actiever te worden. Ze heeft zelfs twee keer een poging ondernomen om te spelen! Wel op de oude-van-dagen-manier, want ze rent twee kleine rondjes achter ons andere hondje aan en dan is ze wel moe, maar ze vindt het wel leuk. We zijn echt heel blij met de resultaten. Ik ben heel benieuwd of ze nog meer vooruit zal gaan als we een maand of zo verder zijn. De jongste vindt het ook geweldig. Toen we nog blikvoer gaven was hij ook wel enthousiast over het eten, maar nu kijkt hij het bijna van het aanrecht en als het niet snel genoeg gaat, gaat hij met z'n pootjes tegen me aanstoten en zachtjes loeien. Nu de katjes nog. Welk merk raden de kattenbezitters onder jullie aan?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

[quote="barbarella"]
Ik ben echt verbaasd over de vooruitgang die Pukkie maakt. Ze is een paar weken terug erg ziek geweest en we zijn nu de prednison aan het afbouwen. Sinds ze versvlees eet lijkt ze ook steeds actiever te worden. Ze heeft zelfs twee keer een poging ondernomen om te spelen! Wel op de oude-van-dagen-manier, want ze rent twee kleine rondjes achter ons andere hondje aan en dan is ze wel moe, maar ze vindt het wel leuk. We zijn echt heel blij met de resultaten. Ik ben heel benieuwd of ze nog meer vooruit zal gaan als we een maand of zo verder zijn. De jongste vindt het ook geweldig. Toen we nog blikvoer gaven was hij ook wel enthousiast over het eten, maar nu kijkt hij het bijna van het aanrecht en als het niet snel genoeg gaat, gaat hij met z'n pootjes tegen me aanstoten en zachtjes loeien. Nu de katjes nog. Welk merk raden de kattenbezitters onder jullie aan?
[/quote]

Zie apart hoofstuk:  Katten kant en klaar versvlees  :) :) :) :)
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Onze kat eet mee met de hondencarnibest omdat ze de diverse katten kvv's niet lekker vindt. Ook onze eerdere katten aten mee om de zelfde reden. ze heeft wel voorkeur voor kip/rijst en lam/rijst, maar eet ook de natuurvoer.
Het was in eerste instantie lastig om de katten over te schakelen. Ben eerst begonnen met met rodi lamshart en af en toe soepvlees, dan de CB toevoegen. Ging prima. En van de producent heb ik begrepen dat in de honden CB alles zit wat een kat ook nodig heeft.
Voor de vele trucs om katten aan het eten te krijgen kun je de kattenafdeling bekijken, er gaat dan ook vast een wereld voor je open.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Hier eten de katten gewoon honden kvv en barf
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Ik heb een paar van mijn honden ook vrij laat overgezet op vers. Ik heb toen voor Carnibest gekozen, dit heb ik overgoten met kokend water de eerste 14 dagen en ik heb geen problemen gezien. Alleen maar wondertjes. Oudjes die al jaren niet meer actief waren geweest liepen ineens weer over de vloer, sprongen op de bank. Een hartpatientje die ineens stopte met hoesten, een ander oudje met een ongeidentificeerd hoestje hoeste ook niet meer. Een Epilepsie patientje die ineens veel minder aanvallen had en nu inmiddels 12 is en bijna 2 jaar vrij van aanvallen.  Mijn oudere honden hebben er nu zeker 3 1/2 jaar extra bij en dat kan niemand ze meer afpakken. Ik ben cold turkey overgestapt. Uiteraard heb ik eerst alle honden van jong tot oud de Light versie gegeven omdat ze vrijwel alleen maar brokken gewend waren. Ik heb er nog geen spijt van gehad.

Plaats reactie