Vers vlees bestellen via Marktplaats?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Vers vlees bestellen via Marktplaats?

May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Klinkt niet slecht die samenstelling.
Mis alleen de groente erin, maar die kun je ook zelf toevoegen natuurlijk.
Paddyislief
1-ster
1-ster

Bericht door Paddyislief »

Wat toevallig dat je daar net een blaadje van hebt gekregen! Dus het ziet er wel goed uit qua samenstelling? Daar ben ik blij om, dan heb ik in ieder geval niet iets heel slechts aan mijn hond gegeven. Dus groente kun je zelf bijgeven. Aan wat voor groente moet ik dan denken en moet dat rauw of gekookt? Misschien stomme vraag.. :-[
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Bullspirit weet ik, hebben ze hier een tijdje gegeten, ben bij hun thuis geweest en gezien
toen ze het maakte, ik kreeg het nog "warm" mee zeg maar.
Het vlees vinden ze erg lekker, zit echt super verpakt in chinees bakjes zeg maar,
plastic bakjes met een deksel, ideaal stapelen, alleen je moet het wel in 1 dag opvoeren
als je het een nacht in de koelkast laat gaat het ruiken, maargoed dat komt omdat
alles vers is en geen toevoegingen inzitten om het langer houdbaar te maken.

(volgens mij moet je hier op het forum zoeken naar Buta vlees, dan kan je wel wat vinden)

Maar degene die het maakt woont in Haule, kan je het zo halen.
Ik wist dat Utrecht een verkooppunt had maar Leeuwarden nog niet.
Er is nog 1 in leeuwarden die ik laatst gemaild had, verkocht ook vlees via marktplaats.
Ga ik eventjes zoeken in mn mail.
Laatst gewijzigd door *Evie* op vr 14 aug 2009, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Elles0512
3-sterren
3-sterren

Bericht door Elles0512 »

[quote="cairodyn"]
Heb ook eens via marktplaats vlees gehaald.

http://link.marktplaats.nl/267482588

bij deze man.
Gatverdamme wat zag het er daar goor uit sorry.
Was eenmalig wat mij betreft vond het vlees ook niet prettig eruit zien heel vet.

Helemaal eens ;), ééns maar nooooit meer!

[/quote]
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Deze had ik ook nog in mn mail, word ook nog naar hier verwezen zag ik net....
Komt uit leeuwarden, heet de privestal oid.

RUND:

SPIERVLEES 1.50 PER KG
KNARSBEEN 1.50 PER KG (bot)
PENSLAP.      1.50 PER KG (orgaan)
NIEREN          1.50 PER KG (orgaan)
LEVER            1.50 PER KG (orgaan)
HART              1.50 PER KG (orgaan)

KIP:

KARKAS          0.80 CENT PER KG (vleesbot)
NEKKEN          1.30 EURO PER KG (vleesbot beginners of kat)
DRUMSTICKS 3.00 EURO PER KG (niet op voorraad ) (vleesbot)
GEHAKT          1.00 EURO PER KG (vleesbot)
MAAGJES        2.50 EURO PER KG OF 0.75 CENT PER BAKJE 250 GR (op voorraad) (orgaan)
HARTJES          2.50 EURO PER KG OF 0.75 CENT PER BAKJE 250 GR (idem) (orgaan)
LEVERTJES      2.50 EURO PER KG OF 0.75 CENT PER BAKJE
250 GR (idem) (orgaan)

WILD:

TAM HEEL KONIJN 3.50 EURO PER KG (TUSSEN DE 1 EN 2 KILO) (heel prooidier)

KONIJNENBOUT  3.50 PER KILO (achterbout)

PARELHOEN KARKAS 1.75 EURO PER KG (vleesbot)

Hele DUIF 3.50 PER KG (heel prooidier)

PARELHOENGEHAKT 2.00 EURO PER KG (niet op voorraad, alleen op bestelling)

KWARTELS per stuk 1.50 euro (heel prooidier)

HELE DUIVEN (tam) 3.50 per kilo (heel prooidier)

Lam:

Lamshart    3.00 euro per kilo (orgaan)

Lamsvlees  4.00 euro per kilo (spiervlees)

Wild: 

Hert            3.50 euro per kilo (spiervlees)

Eendenborst filet 3.50 per kilo (momenteel niet meer op voorraad) zijn in onderhandeling over tamme eendenkarkas)

Haas voorpoten 3.50 per kilo (niet meer op voorraad, seizoens produkt)

VIS:

GEMALEN ZALM MET GRAAT 0.50 CENT PER BAKJE (spiervlees) 200 GR
SARDIENTJES 4.50 EURO PER KG OF 2.50 EURO PER 500 GRAM (spiervlees)

PUPPYMIX:

KIP/PARELHOEN/HAAS/EEND/LAM/KONIJN/RUND 3.00 EURO PER KILO

VERHOUDING: VLEESBOT (KIP OF PARELH)50%, GROENTEMIX (10%) SPIERVLEES(HAAS,EEND,KONIJN,LAM,RUND)40%
OP 50 KILO PUPMIX TOEGEVOEGD: 30 EIEREN, 1 KILO LEVER, 3 LITER VOLLE YOGHURT, 8 BAKJES HÜTTENKASE, 1 LITER KWARK.
VIS OF ZALM OLIE ZELF TOEVOEGEN BIJ OPDIENEN.
WISSEL ZOVEEL MOGELIJK AF IN DIERSOORTEN. GEEF 1 X PER WEEK VIS ZOALS GEMALEN ZALM OF SARDIENES, EVENTUEEL 1 X PER WEEK EEN ORGAANDAG MET HART, NIEREN OF PENS (GEEN LEVER DAT ZIT ER GENOEG IN DE PUPMIX)   

DE MIX TIJDIG BESTELLEN OMDAT HIER NOGAL WAT WERK INZIT… (afname minimaal 25 kilo)

GROENTENMIX 1.00 EURO PER BAKJE VAN 200 GRAM GEPUREERD

INHOUD: BLAD EN KNOLGEWASSEN ZOALS: WORTEL, SPINAZIE,COURGETTE, ANDIJVIE,WITTE KOOL, RODE KOOL, VERSCHILLENDE SLA SOORTEN, BROCCOLI, RODE BIET, BANAAN, APPEL, WITLOF enz enz

MENU’S SAMENSTELLEN GAAT PRIMA MET DE BARFREKENHULP, MAIL MAAR EVEN ALS JE DIE TOEGEZONDEN WILT HEBBEN. Kijk ook eens op www.barfplaats.nl
Daar staat zeer veel informatie over het barfen, wat wel en wat juist niet te doen!
Bestellingen kunnen op woensdagavond worden meegenomen naar de Boxerclub in Leeuwarden…of bij ons thuis af te halen

Het barfmenu hoort te bestaan uit 50% vleesbot, 10 tot 15% orgaan, 10 tot 15% groentenmix, 20% spiervlees en 5% overig (eitje, visolie, noten, zaden, kwark tafelrest of iets dergelijks) voer afwisselend zowel in orgaan als spier en vleesbot…als je volledig barft moet je minimaal 4 , 5 verschillende diersoorten voeren…het hele menu mag maximaal voor 50% uit kip bestaan…als je voor de helft kant en klaar vers voert(kvv) dan hoef je niet zo nauw te kijken met wat je erbij voert aan barf je hoeft in dat geval geen of weinig orgaan meer toe te voegen omdat daar al genoeg van inzit…

Nog wat tips en weetjes:

Orgaan is laxerend, bot is stoppend.
Knolgewassen zijn stoppend, bladgroenten zijn laxerend.

Lever is echt elke week noodzakelijk, MAAR niet meer dan 50 gram per 10 kg lichaamsgewicht, ook met nier zuinig aan omdat in deze organen de gifstoffen worden opgeslagen.

Voer nooit geen prei of ui deze zijn namelijk giftig voor honden. Liever ook geen groenten uit de nachtschade familie zoals tomaat, veel honden worden daar jeukerig van evenals graanproducten.

Wist je dat van 30% van alle honden huidproblemen hebben zoals jeuk, stink oren,kale plekken en dat van die 30% zon 70% de problemen opgelost zijn met versvoer binnen 8 weken!
Van alle honden zon 25% maagdarmproblemen hebben! .
(Bron Tannetje Koning, Dierenarts).

VEEL PLEZIER MET BARF!!!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="*Evie*"]
Het vlees vinden ze erg lekker, zit echt super verpakt in chinees bakjes zeg maar,
plastic bakjes met een deksel, ideaal stapelen, alleen je moet het wel in 1 dag opvoeren
als je het een nacht in de koelkast laat gaat het ruiken, maargoed dat komt omdat
alles vers is en geen toevoegingen inzitten om het langer houdbaar te maken.
[/quote]
vele kvv's zijn gewoon vers en zitten geen toevoegingen in om het langer vers te houden, en hoef je niet in een keer op te maken, stinken doet het dan ook niet
Paddyislief
1-ster
1-ster

Ik heb ondertussen een mailtje terug gekregen van die man van het bullspirit vlees. Dit antwoord hij:

De samenstelling van het voer bestaat uit 50% vlees/bot (Kip), 25% vlees (Rund), 25% orgaan (pens hart nier lever strot), er zit altijd 5% lever in

De samenstelling is altijd hetzelfde en we voegen geen granen,toevoegingen en supplementen er aan toe.

Alle vlees is goedgekeurd en komt niet van noodslachtingen o.i.d.
AmStaff
1-ster
1-ster

Bericht door AmStaff »

Waarschijnlijk gaan we het hier ook proberen,het klinkt allemaal vrij interessant,complete kvv en voor een zeer betaalbare prijs.
We willen eigenlijk van de Duck af en overgaan op carnibest en waarschijnlijk dit voer.Smuldier vleescompleet krijgt ie hier ook.
beetje afwisseling ;)
DenHelder48
1-ster
1-ster

Bericht door DenHelder48 »

Hallo,
ik heb een Engelse Stafford Bull Terriër  van 6 mnd ( teefje). Wij hebben haar nu 4 weken. We gaven haar brokken maar ze had hier steeds minder trek in. Ik geef haar sinds 3 dagen bullspirit gemengd met brokken van wegen de overgang. Het is ongelofelijk maar ze is veel energieker. We geven haar nog niet veel groente omdat ik denk dat ze die voedingsstoffen via de brokken krijgt. Als we geheel over zijn geef ik haar 2x per dag bullspirit en een keer groente en tussen door een dentastick. De bullspirit die ik uit Leeuwarden heb krijg ik ingevroren, die ontdooi ik en leg ik in de koelkast voor het volgende portie. Mijn ervaring hiermee gaat goed en stinkt niet. Natuurlijk ruik je een vlees geur als je de deksel open doet, maar de geur ruikt gezond. Toen ik het vlees kreeg was het mooi rood en zo is het ook gebleven. Kort om tot nu gaat het goed en ben ik tevreden.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="DenHelder48"]
Hallo,
ik heb een Engelse Stafford Bull Terriër  van 6 mnd ( teefje). Wij hebben haar nu 4 weken. We gaven haar brokken maar ze had hier steeds minder trek in. Ik geef haar sinds 3 dagen bullspirit gemengd met brokken van wegen de overgang. Het is ongelofelijk maar ze is veel energieker. We geven haar nog niet veel groente omdat ik denk dat ze die voedingsstoffen via de brokken krijgt. Als we geheel over zijn geef ik haar 2x per dag bullspirit en een keer groente en tussen door een dentastick. De bullspirit die ik uit Leeuwarden heb krijg ik ingevroren, die ontdooi ik en leg ik in de koelkast voor het volgende portie. Mijn ervaring hiermee gaat goed en stinkt niet. Natuurlijk ruik je een vlees geur als je de deksel open doet, maar de geur ruikt gezond. Toen ik het vlees kreeg was het mooi rood en zo is het ook gebleven. Kort om tot nu gaat het goed en ben ik tevreden.

[/quote]

Waarom zou je een dentastick aan je hond geven? Het is hap slik weg, doet niks voor de tanden, en bevat hele ongezonde ingredienten.
Geef liever een lekker vleesbotje om aan te knagen.
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

De da vindt dentalstick maar zozo...het zouden ook dikmakers zijn.
AmStaff
1-ster
1-ster

Bericht door AmStaff »

Wij geven na elke maaltijd een bullenpees,toen onze staff nog aan de brokken was gaven we hem wel denta stix.
@denhelder48 welkom hier op deze site.
Spreek je binnenkort vast wel weer ;)
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Ik zei ook ruiken, niet stinken  :biggrin2:
Gebruik voor het teefje carnibest en dat ruikt nooit zo.

Maar denhelder ik zou dus niet brokken gaan mengen
Lees dit maar http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 705.0.html
petra-amsterdam
3-sterren
3-sterren

Bericht door petra-amsterdam »

[quote="*Evie*"]

Maar denhelder ik zou dus niet brokken gaan mengen
Lees dit maar http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 705.0.html
[/quote]

Heb je dit zelf wel gelezen? :biggrin2: Blijkt achterhaald ;)

Heeft iemand hier overigens een link naar wat meer info over verkooppunten etc van die BullSpirit? Ben nl benieuwd of het ook in de buurt van mijn woonplaats (Amsterdam dus 8)) te koop is...of te bestellen ergens.
Paddyislief
1-ster
1-ster

Ik heb die link van marktplaats hier geplaatst van dat bullspiritvlees.
Ik plaats hem nog wel even een keer, dan kan je de adverteerder een mailtje sturen om het te vragen.

http://link.marktplaats.nl/270154373

Plaats reactie