Iemand bekent met darf ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Iemand bekent met darf ?

Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

[quote="Lizzy"]
Ik denk dat wat Brunhober bedoelt is dat je niet steeds dag in, dag uit, week in week uit, jaar in jaar uit hetzelfde KVV merk moet voeren. Qua merken gewoon lekker afwisselen. Hoe meer afwisseling, hoe beter.

Qua samenstelling lijkt dit merk erop vooruit gegaan. Zeker ook qua duidelijkheid omtrent wat er in zit.
[/quote]

Dag Lizzy,
Oh dat wist ik niet. Maar qua Eko is er minder keuze in producten helaas. Is het slecht om steeds hetzelfde te voeren?
Ik wissel wel eens af met pens er in. Ik ben er gewoon nog steeds niet zo in thuis. De laatste tijd ook weinig gelezen ivm de ziekte van 1 van mijn honden die nu overleden is..... :'(, ze had een maagtumor.
Ik ga het zeker even proberen met Darf en ik vind de prijs ook zeer acceptabel eigenlijk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Celicaatje"]
Dag Lizzy,
Oh dat wist ik niet. Maar qua Eko is er minder keuze in producten helaas. Is het slecht om steeds hetzelfde te voeren?
Ik wissel wel eens af met pens er in. Ik ben er gewoon nog steeds niet zo in thuis. De laatste tijd ook weinig gelezen ivm de ziekte van 1 van mijn honden die nu overleden is..... :'(, ze had een maagtumor.
Ik ga het zeker even proberen met Darf en ik vind de prijs ook zeer acceptabel eigenlijk.
[/quote]

Qua EKO hebben we drie merken volgens mij? Bandit, Carnibest en nu dit merk. Dat zou je af kunnen wisselen. Ik vind het zelf niet aan te raden om alsmaar hetzelfde te voeren. Zeker niet van een merk dat zo nieuw op de markt is en zichzelf totaal nog niet bewezen heeft.

Oh bah, wat erg dat je je hond verloren bent... Een maagtumor.... Dat brengt slechte herinneringen met zich mee.... Mijn Whoofer is overleden aan een maagtumor. Het komt niet zo vaak voor. Godzijdank. Ik hoop dat het bij jouw hond niet zo'n lijdensweg is geweest...?

Sterkte met je verlies :-*
Suri&Bohdi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Suri&Bohdi »

[quote="Celicaatje"]
Dag Brunhober,
Wat bedoel je met; ik zou het niet steeds voeren? Wat voer je dan?
Of Barf je? Ik voer wel enkel Kvv omdat ik barfen niets vind. Ook voor 7 dieren is het nogal een hele klus:(.
Ik kan het ook gewoon niet, dat kvv vind ik al moeilijk genoeg met al dat bloed enzo......maar dat zit natuurlijk tussen de oren. Zelf eet ik geen dierlijke producten en gebruik ik ook alleen producten die dierproef en dierlijk vrij zijn.

Wel haal ik wekelijks bij de scharrelslager verse botten voor ze.......ze vinden het geweldig.

Denk dat ik binnenkort toch eens naar Amersfoort rij als ik weer richting Utrecht moet.......
[/quote]

Ik bedoel inderdaad verschillende merken kvv, zo krijgen ze toch best veel verschillende vleessoorten binnen,
ik zou best wel graag willen barfen , maar ze lusten gewoon heel veel niet, en dan vooral het orgaan... op de pens
na dan, met kvv is dat probleem opgelost orgaan zat... en dat eten ze wel...

verder doe ik ongeveer drie dagdelen barf ...en dan vooral vleesbot en spiervlees..probeer dan wel zoveel mogelijk soorten te pakken
die niet in de kvv zitten
java
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door java »

Carnibest BIO bestaat ook alleen maar uit rund en kip...

Bandit heeft meerdere smaken maar is hoe je het went of keert vrij prijzig...

In Darf zit ook nog wat % lam en geit. Dit product geef ik nu 2 mnd en de honden zien er
nog steeds super uit. Maar ik vind het zelf ook zeker prettiger als er wat meer soorten gegeten
wordt door mijn honden, daarom geef ik er 1 dag vis en 1 soms 2 dagen wild ( konijn, haas en wat hert) bij.

Ben vorige mnd in contact geweest met Carnibest, die zouden binnen 3 mnd  een nieuwe variant BOI KVV op de markt brengen.

Zelf hecht ik grote waarde aan BIOvlees..

gr. Will en haar doggy's
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Ik heb 20kg besteld omdat Jesse het slecht doet op Naturis en ik CB alleen te weinig vind. Heel snel geleverd, aardige mensen. Ziet er prima uit, is behoorlijk grof gemaken. Voordeel is dat het per plakken van 250g geleverd wordt nadeel is weer dat het los gevroren is. Dus tenzij je de hele doos met plastic en al in je vriezer kan zetten moet je elke plak apart verpakken. Ik heb vanmorgen de eerste plak gegeven en na wat aandringen ging het toch wel naar binnen. Nu even afwachten wat de ontlasting doet. Het zal dan ook voor mij of eigenlijk voor Jesse niet DE kvv zijn. ;) maar voor erbij is het prima.
Celicaatje

Ik geef alleen maar KVV met af en toe een penslap of botten van de biologische slager.
Omdat je het zelf kunt samen laten stellen vanaf 50 kilo is het natuurlijk wel handig, maar ik ben daar absoluut te onervaren in om te zorgen dat ze van alles voldoende binnen krijgen >:(
Suri&Bohdi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Suri&Bohdi »

[quote="Celicaatje"]
Ik geef alleen maar KVV met af en toe een penslap of botten van de biologische slager.
Omdat je het zelf kunt samen laten stellen vanaf 50 kilo is het natuurlijk wel handig, maar ik ben daar absoluut te onervaren in om te zorgen dat ze van alles voldoende binnen krijgen >:(
[/quote]

wellicht dat je aan kunt geven welke diersoorten je graag zou willen en hun
laat meedenken over de overige samenstelling..
deze mening toets je dan effe hier op barfplaats en dan moet het zeker goedkomen ;D
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

Ik krijg van de week een paar kilo binnen en wil het eens gaan uitproberen. Ik voer 80 % KVV en probeer ook af te wisselen, dus een nieuwe KVV op de markt erbij is altijd welkom !  :D Ik laat wel horen wat ze er van vinden. Ik ben benieuwd, want Indy is kieskeurig... alhoewel ze vanavond toch haar lapjes "onherleidbaar wild" naar binnen werkte  :D Normaal laat ze dit soort exotische dingen liggen, maar omdat ze "op dieet" staat gaat bijna alles erin als koek  ;D ;D ;D
Celicaatje

Die Darf leverancier heeft het er wel druk mee gaf hij aan toen hij me een mailtje sturen.
Ik had wat info opgevraagd. Er werd verzocht om ruim van tevoren te bestellen.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

[quote="Celicaatje"]
Die Darf leverancier heeft het er wel druk mee gaf hij aan toen hij me een mailtje sturen.
Ik had wat info opgevraagd. Er werd verzocht om ruim van tevoren te bestellen.
[/quote]

Ja, de zaken gaan goed  :D Ze hebben het erg druk  ;) Ik heb 5 kilo binnen gekregen ( had er 10 besteld, maar helaas had hij zich vergist. Volgende keer beter ) en ga het morgenavond uit proberen. Er liggen nu 2 plakken in de koelkast te ontdooien. Ben benieuwd ! Ik vind die dozen wel handig, lijkt een beetje op van die hamburgerdozen  :D
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

[quote="aussie"]
Ja, de zaken gaan goed  :D Ze hebben het erg druk  ;) Ik heb 5 kilo binnen gekregen ( had er 10 besteld, maar helaas had hij zich vergist. Volgende keer beter ) en ga het morgenavond uit proberen. Er liggen nu 2 plakken in de koelkast te ontdooien. Ben benieuwd ! Ik vind die dozen wel handig, lijkt een beetje op van die hamburgerdozen  :D
[/quote]

Wat is de omvang van die plakken ongeveer ?
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="Unique"]

Wat is de omvang van die plakken ongeveer ?
[/quote]

200-250g, los verpakt.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

[quote="Cindy de Wolf"]
200-250g, los verpakt.
[/quote]

Inderdaad, de plakken zijn van verschillende maat, maar rond de 200 - 250 gram. Nou, de dames hebben gesmuld, en tot nu toe goede ontlasting. Indy moest wel een beetje napersen, maar goed, dat heeft ze wel vaker  ::) Ik maak deze doos achter elkaar op en als het dan bevalt zal ik het vaker kopen. Het vlees ruikt een beetje "groenterig", doet me denken aan mijn groenteprutje, een beetje zurig. Maar de dames vinden het heerlijk ( de groentenprutjes ook trouwens  :P ).
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="aussie"]
Inderdaad, de plakken zijn van verschillende maat, maar rond de 200 - 250 gram. Nou, de dames hebben gesmuld, en tot nu toe goede ontlasting. Indy moest wel een beetje napersen, maar goed, dat heeft ze wel vaker  ::) Ik maak deze doos achter elkaar op en als het dan bevalt zal ik het vaker kopen. Het vlees ruikt een beetje "groenterig", doet me denken aan mijn groenteprutje, een beetje zurig. Maar de dames vinden het heerlijk ( de groentenprutjes ook trouwens  :P ).
[/quote]

Ik heb me ook suf lopen denken wat nou die lucht precies is, want er staat idd een aparte lucht aan. Ik ben er denk ik achter; je ruikt de geit. Ik maakte van de week namelijk een rol HB geit open en die rook vergelijkbaar.
Bij Jesse ook goede ontlasting en ze eet het graag.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

net zitten kijken, maar dat zit vlak bij mijn vader....... ga ik toch een keer kijken daar

Plaats reactie