castratie ja/ nee?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: castratie ja/ nee?

Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

ok voorhuidsontstekingen verminderd.
Hier iig geen voorhuidsonsteking meer na implantaat.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

jalukrifa schreef: Hier iig geen voorhuidsonsteking meer na implantaat.
Hier na 2 jaar ook nog steeds niet  8)
sirene
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door sirene »

Ik denk dat ik bij zo'n grote zware hond echt niet zou castreren om deze reden. Op de foto in je onderschrift toont hij prachtig gespierd maar niet erg sterk in zijn banden (pols en hakken staan overstrekt). Stel dat je hem zou laten castreren heb je een grote kans dat zijn spiermassa en flink stuk afneemt.
Spiermassa die hij ws goed kan gebruiken als hij ouder wordt. Tuurlijk,als het medisch echt moet dan zit er niets anders op maar als hij niet echt last ervan heeft dan zou ik het toch maar blijven proberen met "lapmiddeltjes". Het is ook niet 100% gezegd dat het ervan overgaat. En het is wel zeker dat zijn spiermassa zal afnemen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sirene schreef: Ik denk dat ik bij zo'n grote zware hond echt niet zou castreren om deze reden. Op de foto in je onderschrift toont hij prachtig gespierd maar niet erg sterk in zijn banden (pols en hakken staan overstrekt). Stel dat je hem zou laten castreren heb je een grote kans dat zijn spiermassa en flink stuk afneemt.
Spiermassa die hij ws goed kan gebruiken als hij ouder wordt. Tuurlijk,als het medisch echt moet dan zit er niets anders op maar als hij niet echt last ervan heeft dan zou ik het toch maar blijven proberen met "lapmiddeltjes". Het is ook niet 100% gezegd dat het ervan overgaat. En het is wel zeker dat zijn spiermassa zal afnemen.
Ja, daar heb je nogal een punt.... En volgens mij geldt dit ook voor het implantaat (nemen de spieren ook af). Bij zo'n grote, zware hond wil je inderdaad eigenlijk vooral dat hij goed in de spieren blijft.

Helpt het om de voorhuidontsteking te lijf te gaan met een oplossing van Echinacea Extra Forte van Bloem? En dan een sterke oplossing nemen (van bijv. 1 op 1). Twee keer per dag spoelen. En voor het binnenwerk misschien ook tijdelijk wat weerstandverhogende middelen.

Plaats reactie