inhoud vriezer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: inhoud vriezer

Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Dat is beter werk, dan is een grote vriezer ook niet nodig. Hier gaat er 3 kilo per dag door, waarvan 2 kilo vlees.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Zo groot mogelijk  8)
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Onze vrieskast heeft 303 L. en dat is wel krap wanneer je alleen BARF geeft. We hebben wel 2 honden te voeren. Van een vrieskist is het voordeel dat je over het algemeen meer kunt plaatsen maar het nadeel is dat je, wanneer die bijna leeg is, helemaal onderin moet duiken. Daarom hebben we voor een kast gekozen.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Zeker is een kast makkelijker schoon te maken dan een kist. Maar een kist neemt minder energie, als je hem opent blijft de kou er grotendeels in en de aanschafprijs is lager. Wel kun je in een kast alles overzichtelijker opbergen.
Dus kijk waar je prioriteiten liggen.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Bedenk dat de kosten van een vriezer niet vooral in de aanschafprijs zitten, onderschat niet het belang van de kosten van het stroomgebruik...
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Borke schreef: Bedenk dat de kosten van een vriezer niet vooral in de aanschafprijs zitten, onderschat niet het belang van de kosten van het stroomgebruik...
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik kon kiezen uit meerdere modellen en het viel mij op dat de energie zuinige niet duurder waren dan degenen die meer stroom namen.
*Femke*
1-ster
1-ster

Bericht door *Femke* »

Hallo allemaal,

een tijdje heb ik rondgelezen en dit is het eerste topic waarop ik reageer.
Ik heb twee honden waaronder een st. bernard van 80 kilogram! Hoe groot zal mijn nieuw aan te schaffen vriezer moeten zijn voor BARF??????????  :o :o :o :o :o
Verder nog een turkse kruising van 20 kilogram zwaar
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Dat ligt eraan per hoeveel tijd je wil inslaan.
Je 2 honden eten samen behoorlijk wat, dus een grote vriezer is geen overbodige luxe denk ik.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ik heb 4 honden van rond de 40 kilo. En heb net een nieuwe vriezer gekocht van 300 liter. Ik hoop daar goed mee uit te komen. In Nederland had ik een vrieskast van 1600 liter en dat beviel mij uitstekend. Maar dan sla je ook heel veel in en van veel verschillende dieren en kun je alles soort bij soort opslaan.
annouschka
2-sterren
2-sterren

Bericht door annouschka »

voor mij was 1 grote vrieskist voor 2 rottweilers zelfs te klein :-[  Nu, met ondertussen 3 rotties, was ik genoodzaakt om een 2de vriezer bij te kopen en raad eens... die zit ook al volledig vol ;D
Een vriezer kan idd nooit groot genoeg zijn ;)
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Ik heb een kleine kist, helaas geen ruimte voor een grotere maar het voldoet voor voorlopig prima. Eigenlijk wilde ik graag een ladekast, makkelijker in te delen dacht ik maar nu ben ik juist erg blij met mijn kist! Ik heb plastic dozen gekocht waardoor het ook makkelijk in te delen is en dat je ook weet wat waar ligt.

Sinds een paar weken heb ik een echt goed systeem bedacht wat -voor ons- heel goed werkt. Alba krijgt elke dag iets van vleesbot en daarnaast 2 maaltijden KVV.
Al het vleesbot zit in porties van ongeveer 200 gram ingepakt in een diepvrieszakje met daarom zo'n knijper-ding waarop ik een stukje tape heb geplakt met daarop welke diersoort het is. Ik heb grote zakken waar per week alles in zit (dus 7 keer een portie vleesbot en daarnaast nog een stuk pens voor die week als extra). De zakken zitten ook weer dicht met zo'n clip met het weeknummer erop. Er gaan 3 grote zakken in een plastic doos. We hoeven dus alleen maar op het schema te kijken wat er voor de dag erop uitgehaald moet worden en opletten dat je het uit de zak haalt met het goede weeknummer. Dat je op het clipje kan zien welke diersoort het is, vind ik zelf ook wel erg makkelijk want bevroren lijkt het allemaal op elkaar :-[.
Het klinkt, als ik het zo teruglees, vrij ingewikkeld maar dat is het juist niet. Als je meerdere honden hebt zal het minder handig zijn.

Op deze manier kan ik ook goed inschatten wanneer ik weer iets kan bestellen omdat de diepvries steeds leger wordt. Voor de volgende bestelling ga ik ook van tevoren al een weekmenu maken, dat scheelt mijn vriend ook weer zoekwerk (nu had ik een hele tafel vol met zakjes vlees liggen en las ik op wat hij in een zak moest doen ;D).
m008
2-sterren
2-sterren

Bericht door m008 »

ik denk dat het vooral een kwestie van "luxe" is... wanneer je een grote vriezer hebt, ga je hem automatisch vol stoppen. Met een vriezer met 3 lades is het ook wel te doen, maar kun je gewoon minder inslaan.
Maar ik weet nu al dat wanneer ik een grote vriezer (zo een met 6 lades) ga neerzetten dat die netzogoed propvol zit haha!
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

En de grootte van de vriezer hangt natuurlijk ook af wanneer en hoe vaak je het vlees kunt krijgen of het gebracht wordt. Is dat 1 x per maand, dan heb je een grotere vriezer nodig dan dat het 1 x per week is.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Wij hebben voor 2 honden van ongeveer 30/32 kg een vrieskist van ruim 200 ltr en doen met de inhoud ongeveer 8 weken.
Het is wel zo hoe groter je vriezer des te meer je gaat bestellen in je enthousiasme ;D
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Ik heb nu voor 4 honden 1 vrieskist van 200 liter. Echt te klein. Kan nooit eens van een leuke aanbieding gebruik maken om veel in te slaan.
Kan alleen als de vriezer bijna leeg is, maar dan past de rest van de bestelling vaak niet meer.

Had vandaag ook een leuke extra, maar de extra heb ik in de mensen vriezer moeten proppen, waar gelukkig ietjes plaats was, en heb maar meteen voor 5 dagen eten voor de hondjes eruit gelaten. past echt niet meer.....

Zucht, tijd voor een grotere vriezer, nu vriendlief nog zover krijgen.

Plaats reactie