Vers vlees bestellen via Marktplaats?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Vers vlees bestellen via Marktplaats?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="DenHelder48"]
Als je brokken koop zit er toch ook rijst in. 

Amstaff bedankt.
[/quote]

Daar zit wel meer in wat je niet in je voerbak wenst :-X

Maar je hond kan zonder rijst hoor. Heeft die echt niet perse nodig, en zeker niet omdat het in een brok of kvv verwerkt zit.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

[quote="DenHelder48"]
Als je brokken koop zit er toch ook rijst in. 

Amstaff bedankt.
[/quote]

Ja, maar juist omdat er in brokken meer rotzooi zit geven we vlees  ;D ;D ;D Als er in KVV wat rijst zit maak ik me geen zorgen, maar ik zou het er zeker niet bij gaan geven  ;)
AmStaff
1-ster
1-ster

Bericht door AmStaff »

[quote="Angelique"]
Daar zit wel meer in wat je niet in je voerbak wenst :-X

Maar je hond kan zonder rijst hoor. Heeft die echt niet perse nodig, en zeker niet omdat het in een brok of kvv verwerkt zit.
[/quote]
hmmm hoe zit dat dan met de Duck lam&rijst die ik geef?Ik kan geen percentage over die rijst vinden.(herstel,je gaf het antwoord al na beter lezen)
Moet wel zeggen dat ik nu 4 soorten kvv geef,in het begin at ie de Duck gemakkelijk weg,nu toch wel minder.
Vandaag heeft ie de CB gekregen en vond dat na eerst met een blik van :-\ daarna ff proeven en toen was het smikkelen.
Laatst gewijzigd door AmStaff op ma 24 aug 2009, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AmStaff
1-ster
1-ster

Bericht door AmStaff »

@Petra
Heb je het vlees al gehad?Ben ook erg benieuwd naar jou reactie.
offtopic,mooie Amstaff heb je gehad,hoe oud is ie geworden?mijn vorige is maar liefst 15 jaar geworden,wat een schat was dat,zo1 krijg ik nooit meer.
Heb een mooie blijvende herinnering aan haar,zoiezo is ze altijd bij me,heb een tattoo van haar kop op mijn arm ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="AmStaff"]
hmmm hoe zit dat dan met de Duck lam&rijst die ik geef?Ik kan geen percentage over die rijst vinden.(herstel,je gaf het antwoord al na beter lezen)
Moet wel zeggen dat ik nu 4 soorten kvv geef,in het begin at ie de Duck gemakkelijk weg,nu toch wel minder.
Vandaag heeft ie de CB gekregen en vond dat na eerst met een blik van :-\ daarna ff proeven en toen was het smikkelen.

[/quote]

Voor zover we hier weten heeft Duck ongeveer het hoogste graan/rijstpercentage wat dan rond de 10% ligt. Dat klinkt veel, maar is beduidend minder dan de 70% rijst/graan die regelmatig in brok is terug te vinden.
Iedere fabrikant lijkt zo wel zijn/haar eigen redenen te hebben om rijst toe te voegen, wat variëert van glucosespiegels tot vezels voor de darmen tot aan wetjes en regeltjes voldoen. Maar feit is dat er ondertussen tig honden zijn die geheel graanvrij gevoerd worden en die na 5 jaar nog steeds niet omvallen.
AmStaff
1-ster
1-ster

Bericht door AmStaff »

ow ok,dank je wel Angelique.
petra-amsterdam
3-sterren
3-sterren

Bericht door petra-amsterdam »

[quote="AmStaff"]
@Petra
Heb je het vlees al gehad?Ben ook erg benieuwd naar jou reactie.
offtopic,mooie Amstaff heb je gehad,hoe oud is ie geworden?mijn vorige is maar liefst 15 jaar geworden,wat een schat was dat,zo1 krijg ik nooit meer.
Heb een mooie blijvende herinnering aan haar,zoiezo is ze altijd bij me,heb een tattoo van haar kop op mijn arm ;)
[/quote]
Onze BB leeft gelukkig nog hoor ;) Hij is pas 6 en nog steeds (afkloppen...) kerngezond!
15 jaar....dat is niet niks..... maar ,n heel groot gemis he? Ik kan me voorstellen dat je iets tastbaars van haar bij je wilde hebben en zo,n tattoo is dan mooi..

Het vlees heb ik gehad maar kan er nog weinig zinnigs over melden. Ik stond vanmorgen rond 8 uur al porties te maken van een megazak van 10 kilo rundvlees en dat was eigelijk  niet zo,n geweldig succes... ,denk dat het handiger was geweest om het ook in kiloos te verpakken en in te vriezen met dit weer. Tis ook nogal ,n eind Leeuwarden-Amsterdam...
Maar goed...beetje ongelukkig begin en daar reken je iemand niet meteen op af vind ik. Wel iets om een volgende keer aan te denken.
Iza m,n DH at het smakelijk op overigens ....
Vanavond krijgt ze ,n hap mee van de fijngemalen mix met ,t ukkie en de rest heeft pens en karkas gegeten.
Ik vind die grof gemalen mix er overigens prima uitzien! Goed van kleur en niet veel vet. Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden morgen.
De verpakking ,die bakjes, vind ik top!
Laatst gewijzigd door petra-amsterdam op di 25 aug 2009, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
AmStaff
1-ster
1-ster

Bericht door AmStaff »

:-[oeps,sorry Petra
petra-amsterdam
3-sterren
3-sterren

''Sorry'' is niet nodig hoor...,n mens mag zich vergissenen ik ben daar zelf heel goed in....me vergissen dus :biggrin2:

De grove maling is ,n groot succes hier! Zelfs m,n uk die bijna alles yakkie vind eet het mee. Ik vind het  ook mooi compact, niet zo vochtig . Wat mij betreft een aanrader dus!
Daarnaast ook ,n compliment voor de leverancier die meteen reageerde op mijn mail over dat vlees. Hij komt nieuwe brengen en ik vind dat ,n voorbeeld van keurig oplossen :thumbsupup:. Ik heb dat bij anderen weleens minder meegemaakt.
buta
1-ster
1-ster

Bericht door buta »

.
Ik vind 25% orgaan behoorlijk veel eerlijk gezegd. Zou ik niet permanent voeren.
wij hebben dit menu gemaakt naar voorbeeld hoe onze honden eten
wij geven iedere week pens als complete maaltijd, (in ons menu zit minder dan 1/7de deel)
ook de complete strotten (zonder de long) die in het menu zitten rekenen wij als orgaan maar het is kraakbeen en vlees
de rest is lever, hart,milt en nier

petra je hebt gelijk het kopvlees zat een luchtje aan we hebben gelijk gekeken toen we het wisten
en gelukkig maar anders hadden we straks onverkoopbare menu's  gehad
petra-amsterdam
3-sterren
3-sterren

Hee...jij ook hier ;D

En dat luchtje...ach, het liep niet uit zichzelf weg hoor (heb dat elders weleens meegemaakt nl...maden :-\) maar ik ben met dat warme weer gewoon extra voorzichtig want als de meute hier aan de spuitpoep gaat dweil ik me ,n hernia  :biggrin2:.

Plaats reactie