oh oh..
Moderator: Lizzy
- *Nikki*
- 5-sterren

Re: oh oh..
Jeetje lees het nu pas (even paar dagen druk gehad en geen tijd voor bp)
Dat is schrikken zeg. Fijn om te lezen dat het gisteren al wat beter ging met Kiek.
Dat is schrikken zeg. Fijn om te lezen dat het gisteren al wat beter ging met Kiek.
- spreeuwtje
- 5-sterren

jaaa.. ws toch gewoon de diazepam..
gelukkig maar..
ook fijn te merken dat de d.a. nog even terug zou bellen om te vragen hoe het met het braken en het zout zou gaan.. en ze doen dus wat ze altijd doen..
niet terugbellen..
ws krijg ik dus zoals altijd.. (2x eerder gebeurd) over een maand of 3 een telefoontje over het feit dat er een briefje hing en ze lazen dat ze even terug moesten bellen..
gelukkig maar..
ook fijn te merken dat de d.a. nog even terug zou bellen om te vragen hoe het met het braken en het zout zou gaan.. en ze doen dus wat ze altijd doen..
niet terugbellen..
ws krijg ik dus zoals altijd.. (2x eerder gebeurd) over een maand of 3 een telefoontje over het feit dat er een briefje hing en ze lazen dat ze even terug moesten bellen..
Mosterd na de maaltijd, maar inderdaad niet meer laten braken met zout. Dat middel is erger dan de kwaal. Gewoon even naar de DA voor een braakprikje, als je dat nodig hebt. Verder kan groene klei/leem inderdaad goed gifstoffen binden, maar of dat afdoende is tegen geneesmiddelen zou ik zo niet weten. Maar ik zou mijn hond toch niet zomaar diazepam geven
Dat is toch geen misselijk middel? 
- spreeuwtje
- 5-sterren

kiek krijgt t voor haar extreme angst bij onweer..
ze heeft eerder al eum.. hoe heet dat ook weer.. tegen epilepsie gehad (kan niet meer op de naam komen)..
normaal reageert ze heel goed op de diazepam.. en ze krijgt dan een normale dosering (volgens de d.a.)
alleen had ze dit keer toevallig haar vastendag, en daar stond ik even niet bij stil..
ze heeft eerder al eum.. hoe heet dat ook weer.. tegen epilepsie gehad (kan niet meer op de naam komen)..
normaal reageert ze heel goed op de diazepam.. en ze krijgt dan een normale dosering (volgens de d.a.)
alleen had ze dit keer toevallig haar vastendag, en daar stond ik even niet bij stil..
Voor het menselijk lichaam is dit middel al de allergrootste bagger laat staan voor een hond die het niet gewend is, maar om deze rustig te krijgen even zomaar deze zooi geven en dan ook nog meteen 2 tabletten :-XFrenk schreef: Mosterd na de maaltijd, maar inderdaad niet meer laten braken met zout. Dat middel is erger dan de kwaal. Gewoon even naar de DA voor een braakprikje, als je dat nodig hebt. Verder kan groene klei/leem inderdaad goed gifstoffen binden, maar of dat afdoende is tegen geneesmiddelen zou ik zo niet weten. Maar ik zou mijn hond toch niet zomaar diazepam gevenDat is toch geen misselijk middel?
![]()
Ik denk dan ook dat Kiek nogal ziek is geweest van de Diazepam ''overdosis'' en niet van een paar vrij onschuldige paracetamol tabletten als zij die al at.Dat je dit als baas zelf neemt oke maar om dit ''zomaar'' aan je hond te geven :-X
- spreeuwtje
- 5-sterren

lekker veroordelend tieneke..tieneke schreef: Voor het menselijk lichaam is dit middel al de allergrootste bagger laat staan voor een hond die het niet gewend is, maar om deze rustig te krijgen even zomaar deze zooi geven en dan ook nog meteen 2 tabletten :-X
Ik denk dan ook dat Kiek nogal ziek is geweest van de Diazepam ''overdosis'' en niet van een paar vrij onschuldige paracetamol tabletten als zij die al at.Dat je dit als baas zelf neemt oke maar om dit ''zomaar'' aan je hond te geven :-X
ik heb mijn dierenarts hierin om advies gevraagd en heb deze tabletten én deze dosering gekregen..
sterker nog.. dit is de 2de d.a. die mij deze tabletten geeft met deze dosering..
bovendien zijn paracetamol tabletten dus absoluut niet onschuldig!!
bij haar lichaamsgewicht waren, volgens de internet site die ik van iemand kreeg hier in dit topic, 2 tabletten van 500 mg al genoeg om haar ernstige schade te berokkenen..
ik heb verschillende d.a's over de angst van kiek bij onweer geraadpleegd en krijg 2x dezelfde medicatie voorgeschreven..
kan ik dan helemaal geen d.a. meer vertrouwen?
Als ik morgen naar mijn huisarts ga voor slaapmiddellen etc krijg ik dit recept zonder meer en waarschijnlijk voorgoed,hetzelfde geldt voor de da of die nu in Ned was of nu hier in Tsjechie.spreeuwtje schreef: lekker veroordelend tieneke..
ik heb mijn dierenarts hierin om advies gevraagd en heb deze tabletten én deze dosering gekregen..
sterker nog.. dit is de 2de d.a. die mij deze tabletten geeft met deze dosering..
bovendien zijn paracetamol tabletten dus absoluut niet onschuldig!!
bij haar lichaamsgewicht waren, volgens de internet site die ik van iemand kreeg hier in dit topic, 2 tabletten van 500 mg al genoeg om haar ernstige schade te berokkenen..
ik heb verschillende d.a's over de angst van kiek bij onweer geraadpleegd en krijg 2x dezelfde medicatie voorgeschreven..
kan ik dan helemaal geen d.a. meer vertrouwen?
Ik ben al zeer lange tijd chronisch ziek en nee ik ben niet zielig en functioneer vrij goed...maar ik heb ook geleerd dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dit homeopatisch of op een andere manier zeer goed verlicht/verholpen kan worden
En daar horen voor mij zeer zeker geen schadelijke medicijnen meer bij....als voorbeeld:mijn schouder is nu na ruim 10! weken nog heel erg slecht na de valpartij over Tara,ben inmiddels al 2 keer bij de Orthopedisch chirurg geweest en kreeg na een echo etc een ontstekingsremmende injectie met bijbehorende medicijnen welke nou ook niet zo onschuldig waren...heb hierna trouw mijn oefeningen etc gedaan en nog steeds mag en kan ik er niet veel mee doen, en is er niet/nauwelijks verbetering na weken na de injectie etc....morgen ga ik het op mijn manier doen....ik had er al mijn bedenkingen bij als ik eerlijk moet zijn,het zijn allemaal lapmiddellen..de kwaal/ziekte wordt op deze manier nooit verholpen.Blij dat ik mij goed verdiep in mijn eigen gezondheid en niet klakkeloos het advies van de medici volg met alle gevolgen van dien... 8)
- spreeuwtje
- 5-sterren

de rustcompositum, de bachbloesem, de puur nervositeit is hier allemaal al langs geweest..
feit is, dat dit een acuut probleem is.. geen sluimerend probleem..
bovendien werkt t niet alleen om de kwaal te onderdrukken.. maar werkt t ook zo dat kiek, omdat ze nu gewoon in slaap valt bij mij op bed, ze al veel minder angstig is geworden van onweer overdag..
dvd's over vuurwerk en onweer werken niet.. daar trapt ze niet in..
dus hoe ik t op een andere manier moet trainen weet ik niet..
ik heb er vaker een topic over geopend.. en een andere oplossing heb ik tot nog toe niet kunnen vinden..
ik heb goede hoop dat ik, dmv rust in brengen door diazepam.. haar uiteindelijk zover kan krijgen dat ze zonder of met minder medicatie rustig zal blijven..
mee naar bed nemen op zon nacht vind ik prima.. ze kruipt IN me.. ook dat vind ik best..
af en toe komt er ergens op t forum voorbij dat o.a. diazepam maakt dat de hond suf wordt maar evengoed angstig blijft omdat de geluiden nog doorkomen..
nou.. kiek valt in slaap.. en heeft geen last meer van het onweer..
ik heb het met minder geprobeerd toen ik pas met de diazepam begon.. en dat lukte absoluut niet!
kiek blaft en gilt, plast en poept en houdt de hele buurt wakker..
ik trek dat niet.. ik heb nog een kind waar ik verantwoordelijk voor ben en waarvoor ik overdag op mijn pootjes moet kunnen blijven staan..
dus is het met overleg van de d.a's naar 2 tabletten gegaan..
ik begrijp best dat diazepam niet goed is..
maar ze krijgt dat echt niet iedere dag.. zelfs niet een paar keer per week..
en een andere oplossing weet ik zo even niet..
behalve misschien de xanax die yvette voorstelde..
maar ook dat zal geen lekker goedje zijn..
feit is, dat dit een acuut probleem is.. geen sluimerend probleem..
bovendien werkt t niet alleen om de kwaal te onderdrukken.. maar werkt t ook zo dat kiek, omdat ze nu gewoon in slaap valt bij mij op bed, ze al veel minder angstig is geworden van onweer overdag..
dvd's over vuurwerk en onweer werken niet.. daar trapt ze niet in..
dus hoe ik t op een andere manier moet trainen weet ik niet..
ik heb er vaker een topic over geopend.. en een andere oplossing heb ik tot nog toe niet kunnen vinden..
ik heb goede hoop dat ik, dmv rust in brengen door diazepam.. haar uiteindelijk zover kan krijgen dat ze zonder of met minder medicatie rustig zal blijven..
mee naar bed nemen op zon nacht vind ik prima.. ze kruipt IN me.. ook dat vind ik best..
af en toe komt er ergens op t forum voorbij dat o.a. diazepam maakt dat de hond suf wordt maar evengoed angstig blijft omdat de geluiden nog doorkomen..
nou.. kiek valt in slaap.. en heeft geen last meer van het onweer..
ik heb het met minder geprobeerd toen ik pas met de diazepam begon.. en dat lukte absoluut niet!
kiek blaft en gilt, plast en poept en houdt de hele buurt wakker..
ik trek dat niet.. ik heb nog een kind waar ik verantwoordelijk voor ben en waarvoor ik overdag op mijn pootjes moet kunnen blijven staan..
dus is het met overleg van de d.a's naar 2 tabletten gegaan..
ik begrijp best dat diazepam niet goed is..
maar ze krijgt dat echt niet iedere dag.. zelfs niet een paar keer per week..
en een andere oplossing weet ik zo even niet..
behalve misschien de xanax die yvette voorstelde..
maar ook dat zal geen lekker goedje zijn..
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op ma 31 aug 2009, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ow, goed advies, Tineketieneke schreef: Voor het menselijk lichaam is dit middel al de allergrootste bagger laat staan voor een hond die het niet gewend is, maar om deze rustig te krijgen even zomaar deze zooi geven en dan ook nog meteen 2 tabletten :-X
"Paracetamol, bij honden en katten? NIET DOEN!
Paracetamol is een veelgebruikt pilletje bij mensen. Het werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend. Veel mensen geven hun huisdier daarom ook wel eens een paracetamolletje als de hond of kat zich “niet lekker voelt”. Wat veel mensen niet weten is dat paracetamol giftig is voor honden en katten. De meeste medicijnen worden in de lever verwerkt en afgebroken. Katten en honden zetten de paracetamol in de lever om in giftige afbraakproducten. Deze giftige stoffen zorgen ervoor dat de rode bloedcellen kapot gaan (hemolyse). Vooral voor katten is paracetamol zeer gevaarlijk. Eén pilletje van 500 mg is dodelijk voor uw kat!!! Maar ook voor honden is het zeer gevaarlijk. Het Nationale Vergiftigingscentrum heeft al verschillende meldingen gehad van dodelijke gevallen van paracetamolvergiftiging bij honden.
Conclusie: Geef NOOIT paracetamol aan honden en katten!!!"
- spreeuwtje
- 5-sterren

op die site stond idd dat in percentage 2x 500 mg al voldoende was om kiek van 21 kg om zeep te helpen..
ik vind dat dus, zoals ik al eerder zei, verre van onschuldig..
maar goed.. kiek doet t weer..
ik vind dat dus, zoals ik al eerder zei, verre van onschuldig..
maar goed.. kiek doet t weer..
Waar lees je dat ik dit middel aan mijn honden of katten geef ??? Ik slik deze zooi zelf niet eens ;)yuki11 schreef: Ow, goed advies, Tineke :-X :-X ;)
"Paracetamol, bij honden en katten? NIET DOEN!
Paracetamol is een veelgebruikt pilletje bij mensen. Het werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend. Veel mensen geven hun huisdier daarom ook wel eens een paracetamolletje als de hond of kat zich “niet lekker voelt”. Wat veel mensen niet weten is dat paracetamol giftig is voor honden en katten. De meeste medicijnen worden in de lever verwerkt en afgebroken. Katten en honden zetten de paracetamol in de lever om in giftige afbraakproducten. Deze giftige stoffen zorgen ervoor dat de rode bloedcellen kapot gaan (hemolyse). Vooral voor katten is paracetamol zeer gevaarlijk. Eén pilletje van 500 mg is dodelijk voor uw kat!!! Maar ook voor honden is het zeer gevaarlijk. Het Nationale Vergiftigingscentrum heeft al verschillende meldingen gehad van dodelijke gevallen van paracetamolvergiftiging bij honden.
Conclusie: Geef NOOIT paracetamol aan honden en katten!!!"
Ik heb hier homeophatische middellen mocht het nodig zijn voor mijn beesten of onszelf.
- spreeuwtje
- 5-sterren

dat lees je nergens.. maar je schrijft wél dat t een onschuldig middeltje is.. 
dat kiek ziek was van de diazepam ipv de vrij onschuldige paracetamol..
Jaja...tisse goed hoor,je hebt helemaal gelijk...ga jij maar lekker verder met je diazepammetjesspreeuwtje schreef: dat lees je nergens.. maar je schrijft wél dat t een onschuldig middeltje is..
- *Nikki*
- 5-sterren

Waar gaat dit heen mensen

Het gaat hierover de paracetamol die Kiek gepikt had.
Kiek krijgt Diazepam op voorschrift van een DA. Dus niet zomaar
Sorry moest het even kwijt
Het gaat hierover de paracetamol die Kiek gepikt had.
Kiek krijgt Diazepam op voorschrift van een DA. Dus niet zomaar
Sorry moest het even kwijt
- spreeuwtje
- 5-sterren

sja..wie de bal kaatst kan m terug verwachten hoor..tieneke schreef: Jaja...tisse goed hoor,je hebt helemaal gelijk...ga jij maar lekker verder met je diazepammetjes![]()
twoedeloe..