KVV tijdens de vakantie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: KVV tijdens de vakantie

bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="Suzanne"]
Proest... waarschuwing ;-)

Ik ben zelf ook mega in overtreding geweest, maar je mag maar 1 kg vlees invoeren naar Duitsland; ik schat in dat een overijverig schrijvertje kvv als vlees kan gaan zien. Ik had trouwens barf bij mee... geen discussie... vlees! ;-)
(natuurlijk geen controle en geen probleem gehad)

Los daarvan zou ik het in kranten verpakken, koelbox mee en gaan. Ter plekke weer invriezen (hopen op een vriezertje, dat dan wel).
Eventueel daar ter plekke luchtige barf-dingetjes kopen ;-) en dat combineren..... Moet goedgaan.

Suzanne

[/quote]

Nah  :biggrin2:
De laatste keer Duitsland had ik 3 kg Carnibest mee! Het jaar daarvoor Spanje had ik minstens 10 kg Energique achterin de auto  8).
Stout ben ik toch  :o
quiqui
1-ster
1-ster

Bericht door quiqui »

[quote="essie74"]
ik heb mijn schoonzus  ( woont in Frankfurt) ook aan het barfen en kvv gekregen, in welke omgeving gaan jullie op vakantie? ze heeft inmiddels al vele contacten met andere mensen hierdoor en wellicht heeft ze nog een adres voor je?

Groete,

esther
[/quote]

Oeps  :-[ lees je reactie nu pas.
Ik ga op vakantie in de omgeving Trier.
Oetoort
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Oetoort »

Ik bedenk net iets zeg.... ik heb altijd Renske in huis. Dat kan je buiten de koelkast bewaren en is 100% natuurlijk en vers.

Prijs per pakje is 1,69

http://www.renske.com/puppy.html
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

[quote="bloemetje"]
De laatste keer Duitsland had ik 3 kg Carnibest mee! Het jaar daarvoor Spanje had ik minstens 10 kg Energique achterin de auto  8).
[/quote]

;D
Ik kwam het laatst tegen, dus ik dacht, ik gooi het ff in de groep.... en heus, als ik volgende keer weer naar Duitsland ga, ga ik precies even stout doen ;-)

Suzanne
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

[quote="Oetoort"]
Ik bedenk net iets zeg.... ik heb altijd Renske in huis. Dat kan je buiten de koelkast bewaren en is 100% natuurlijk en vers.

Prijs per pakje is 1,69

http://www.renske.com/puppy.html
[/quote]

eh.. ahum.... ;-)
Hoewel ik het ook in huis heb, en het heus af en toe voer en beslist meeneem op vakantie omdat ik dat gewoon voor de zekerheid een goed idee vind... "vers" is het niet... het is getoomd dus niet rauw.
Meningen verschillen of het wel of niet "goed" is of "beter dan brok"... 

Hoe het ook uitpakt... zelfs al voer je een hond dat 2 weken tijdens de vakantie ;-) dan is het nog niet een drama... eet jij op vakantie volgens de schijf van vijf?

Maar, ik snap het echt dat het niet vers is, geen kvv, nog niet bijna... ;-)

Suzanne
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

[quote="bloemetje"]
[/quote]

hier nog zo'n stouterd............ had deze zomer voor Rakker genoeg KVV mee voor 2 weken, een kleine 3 kg dus :D En ik blijf ook zo stout doen, moet nog zien wat er gebeurt als ze je aanhouden :P
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

[quote="Dian"]
hier nog zo'n stouterd............ had deze zomer voor Rakker genoeg KVV mee voor 2 weken, een kleine 3 kg dus :D En ik blijf ook zo stout doen, moet nog zien wat er gebeurt als ze je aanhouden :P
[/quote]

Grinnn...
ik ben normaliter niet zo stout... eigenlijk...
Had me niet gerealiseerd dat er voor vlees beperkingen zouden kunnen gelden.

Ga toch, indien de kansen zich weer voordoen gewoon weer "ruilen" met het vrouwtje van Tristans' broertje ;-)
(Vlees ruilen, niet het hondje!)

En, als we er op vakantie gaan, dan gaat gewoon de kvv mee... ik zal dan zeker online zoeken naar mogelijkheden om vers te kopen, maar dat wordt 2010...

Suzanne
Tyndareus
1-ster
1-ster

Bericht door Tyndareus »

[quote="Dian"]
[/quote]

In het gunstigste geval wordt het in beslag genomen en betaal je een x bedrag voor afvoer en vernietiging. Krijg je te maken met een "overijverig schrijvertje  ::)" dan gaat de Duitse justitie zich ermee bemoeien met als gevolg een rechtszaak waarbij dan pas de strafmaat bepaald wordt. Meestal een flinke geldboete.....en dan zou 3 weken lang biefstuk van de Duitse slager goedkoper zijn  ;D

Plaats reactie