Boxer met chronische darmontsteking overzetten op KVV (foto;s pag3)
Moderator: eelke
-
DesertWind
- 1-ster

Re: Boxer met chronische darmontsteking overzetten op KVV -> vragen
zo, ondertussen weer een kleine 2 weken verder en het gaat nog steeds super. Hij heeft 1 keer een beetje dunne ontlasting gehad, maar voor de rest gaat alles super.'
wel iets meer snot uit de ogen (of hoe je het ook noemen wilt).
z'n vacht is steeds voller aan het worden.
we zijn in ieder geval nog steeds blij met de overstap naar kvv
wel iets meer snot uit de ogen (of hoe je het ook noemen wilt).
z'n vacht is steeds voller aan het worden.
we zijn in ieder geval nog steeds blij met de overstap naar kvv
Goed om te horen dan hij er zo van opknapt!
Dat is fijn om te lezen. 
Super!! dat het zo goed gaat. Ook bij mijn Leo gaat het super. Lekker he, als het met je hond zo goed gaat.
-
DesertWind
- 1-ster

na 2,5 maand gaat t nog steeds super met Tyson. vorige week wel even aan de dunne geweest, dat was even schrikken, maar dat is gelukkig alweer over. Hij was dus gewoon even ziek, (hij keek net voor de diarree al niet meer zo vrolijk)
ook is hij inmiddels 2 kilo aangekomen
en ook zijn vacht is heel goed aan het herstellen.
vandaag wel ruzie met de dierenarts gehad. die vond het belachelijk wat we zijn overgestapt van de dure brokken naar vlees. hij vond het onverantwoord en ik zou hem onmiddelijk terug moeten zetten op de hypo-allergene royal canin brokke en... blablabla.
ik heb hem even uit staan lachen en gezegd dat ik de medicijnen graag NU wou hebben. (ook deze zijn we met succes aan het afbouwen , vind ie ook niet leuk
)
ook is hij inmiddels 2 kilo aangekomen
vandaag wel ruzie met de dierenarts gehad. die vond het belachelijk wat we zijn overgestapt van de dure brokken naar vlees. hij vond het onverantwoord en ik zou hem onmiddelijk terug moeten zetten op de hypo-allergene royal canin brokke en... blablabla.
ik heb hem even uit staan lachen en gezegd dat ik de medicijnen graag NU wou hebben. (ook deze zijn we met succes aan het afbouwen , vind ie ook niet leuk
Kijk, dat zijn nu de leuke berichten 
Wow! dat zeker goede berichten.
Zo zie je maar hoe groot dat verschil kan zijn tussen brok en vlees.
En je dierenarts maar laten blablaen over dat voer, zolang jou hond het er goed op doet, das toch het belangrijkste.
(al blijf ik het erg jammer vinden dat dierenartsen niet allemaal goed ingelicht zijn over hondenvoer...)
Zo zie je maar hoe groot dat verschil kan zijn tussen brok en vlees.
En je dierenarts maar laten blablaen over dat voer, zolang jou hond het er goed op doet, das toch het belangrijkste.
(al blijf ik het erg jammer vinden dat dierenartsen niet allemaal goed ingelicht zijn over hondenvoer...)
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
super zeg, dat het zo goed gaat!!!!
-
DesertWind
- 1-ster

ik ga ook niet meer naar hem terug. Ook nog zoiets wat hij zei: "je koopt eerst nog een zak voer (RC obesity) want die heb ik speciaal voor jou besteld (die opdracht heb ik hem 2 maanden terug toch echt niet gegeven) en dan kijken we wel naar een goedkopere brok."
dan ben je toch niet goed bezig als dierenarts, volgens mij was tyson gewoon een grote vaste klant van hem waar hij de praktijk op draaiende moest houden of zo :D
ik heb nou een andere DA gevonden die kvv niet aanbeveelt, maar als een hond het alleen daarop goed doet hem ook echt niet aan de brok wil krijgen. dus dat is al beter dan de oude DA
om jullie een indruk te geven wat de hond heeft meegemaakt (en dan alleen fysiek en niet geestelijk)
Zo is hij in het asiel geweest (toen wij hem meekregen zat hij tussen de foto;s in)

zo is hij nu (plus een kilo extra wat nog niet op de foto te zien is)

dan ben je toch niet goed bezig als dierenarts, volgens mij was tyson gewoon een grote vaste klant van hem waar hij de praktijk op draaiende moest houden of zo :D
ik heb nou een andere DA gevonden die kvv niet aanbeveelt, maar als een hond het alleen daarop goed doet hem ook echt niet aan de brok wil krijgen. dus dat is al beter dan de oude DA
om jullie een indruk te geven wat de hond heeft meegemaakt (en dan alleen fysiek en niet geestelijk)
Zo is hij in het asiel geweest (toen wij hem meekregen zat hij tussen de foto;s in)
zo is hij nu (plus een kilo extra wat nog niet op de foto te zien is)
Laatst gewijzigd door DesertWind op di 08 sep 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Boxer met chronische darmontsteking overzetten op KVV (foto;s pag3)
Zo das echt een hele grote verandering!
Wat was mager op foto 1....
Wat was mager op foto 1....
wat een verschil, hij heeft zelfs dubbel zoveel spiermassa gekregen
-
DesertWind
- 1-ster

zeg mij wat
aan de riem uitlaten kan eigenlijk niet, dan trekt hij als een gek (is niet af te leren helaas)
Toen wij hem net hadden moest ik een beetje tegenhangen als hij ging trekken, nou moet ik echt vol in de riem hangen om het tegen te houden (anders gaat hij mij uitlaten
) en ook met stoeien is hij erg sterk (en lomp, al een paar keer tand door m;n lip gehad omdat hij tege m'n gezicht 'bokste'
)
Toen wij hem net hadden moest ik een beetje tegenhangen als hij ging trekken, nou moet ik echt vol in de riem hangen om het tegen te houden (anders gaat hij mij uitlaten
-
Happy Tail
- 5-sterren

- Contacteer:
wat een mooi verschil toch
en dan helemaal jammer dat de DA dat dan niet erkend! daar zou ik dn ook niet meer zo graag langsgaan en op zoek naar iemand die er wel voor open staat. Kijk ze hoeven natuurlijk niet allemaal voor te zijn, maar ze mogen wel even zeggen dat de hond er nu op vlees toch behoorlijk beter uitziet!
en is Obesity niet voor een te dikke hond trouwens? dan helemaal raar dat ie die zo maar besteld heeft...
en dan helemaal jammer dat de DA dat dan niet erkend! daar zou ik dn ook niet meer zo graag langsgaan en op zoek naar iemand die er wel voor open staat. Kijk ze hoeven natuurlijk niet allemaal voor te zijn, maar ze mogen wel even zeggen dat de hond er nu op vlees toch behoorlijk beter uitziet!
en is Obesity niet voor een te dikke hond trouwens? dan helemaal raar dat ie die zo maar besteld heeft...
Zo zeg wat een verschil is dit, geweldig. Hij ziet er helemaal happy uit.
Goede keuze geweest en zijn redding.
gr. Marianne
Goede keuze geweest en zijn redding.
gr. Marianne
-
DesertWind
- 1-ster

[quote="Happy Tail"]
[/quote]
klopt, maar vanwege zijn chronische ontsteking moesten volgens de DA de darmen continu gevuld zijn, obesity is erg vezelrijk zodat een dikke hond bij weinig voer het gevoel heeft vol te zitten. tyson mocht onbeperkt eten omdat hij natuurlijk aan moest komen en niet afvallen.
op zich valt daar wel iets voor te zeggen, zij het niet dat hij door het voer ook 2 liter water per dag dronk en enorme stinkende hopen ontlasting had. dat is voor gezonde darmen niet goed, laat staan aangetaste darmen....
[/quote]
klopt, maar vanwege zijn chronische ontsteking moesten volgens de DA de darmen continu gevuld zijn, obesity is erg vezelrijk zodat een dikke hond bij weinig voer het gevoel heeft vol te zitten. tyson mocht onbeperkt eten omdat hij natuurlijk aan moest komen en niet afvallen.
op zich valt daar wel iets voor te zeggen, zij het niet dat hij door het voer ook 2 liter water per dag dronk en enorme stinkende hopen ontlasting had. dat is voor gezonde darmen niet goed, laat staan aangetaste darmen....