Beloning...
Moderator: Lizzy
-
Ons Elftal
Re: Beloning...
Aan de long die ik elke week krijg zit nog luchtpijp en een slokdarm. Ik droog de slokdarm. Lange smalle stukken voor na een rondje op de wedstrijd als uitgestelde beloning als we weer in de tent komen en kleine stukjes voor tijdens de training. Ook droog ik long, kippenhartjes en kippenmaagjes. Heerlijk vinden ze dat allemaal.
-
Ed van den Berg
- 1-ster

Past die slokdarm in een droogmachientje? en doe je ook nog iets met de luchtpijp?Ons Elftal schreef: Aan de long die ik elke week krijg zit nog luchtpijp en een slokdarm. Ik droog de slokdarm. Lange smalle stukken voor na een rondje op de wedstrijd als uitgestelde beloning als we weer in de tent komen en kleine stukjes voor tijdens de training. Ook droog ik long, kippenhartjes en kippenmaagjes. Heerlijk vinden ze dat allemaal.
Groetjes,
Ed
- Angelique
- 5-sterren

De luchtpijp kun je ook drogen. Ik snij er lange plakken van en bestrooi ze dan met zeewier of wat knoflook, maar zonder smuk vinden ze ze ook nog helemaal te gek.
-
Linda & Kay
- 3-sterren

Wat zou nou een verantwoord tussendoortje zijn waar je hond wat langer mee doet? Ik geef Kay nog steeds van die geperste kauwstaven
, want daar doet tie wat langer mee. Snoepjes droog ik, maar dat is hapslik weg.
Ik had gelezen dat een gewone verse bot ook kan, maar dan wordt het botpercentage toch te hoog?
Ik had gelezen dat een gewone verse bot ook kan, maar dan wordt het botpercentage toch te hoog?
- Sweet Dutchess
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier zijn het net vuilnisbakkenAlba schreef: @Esther: Lusten jouw hondjes de makreel ook vers? Alba is namelijk na 1 keer bijzonder enthousiast een rauwe makreel geslacht te hebben gestopt met het eten ervan. Sardientjes konden de goedkeuring ook niet wegdragen, helaas. Zou ze de gedroogde huid dan wel lusten? Kan mijn vis-meneer vast wel aankomen als ik het lief vraag.
vis is gewoon jammie en daar kunnen ze niet genoeg van krijgen.Maakt hun niet uit welke vis.
Ik krijg karkassen van witvis , zalm, platvis vanalles .Meestal maak ik er wat kleinere stukjes van en meng de hele zooi door elkaar .
Dan gaat het de vriezer in en na twee weken word er dan een zak uitgehaald verdeeld over hun bakkie's en die gaan schoon leeg.
Sylva kiept alle bakjes dan nog een keer op zijn kop want aan de onderkant zit ook altijd nog vis ( denkt ze dan
Als het hier visdag is dan weten ze dat ze s'avonds ook nog altijd een gedroogde vishuid krijgen , dus dan heb ik ze vanaf en uur of 4 s'middags al achter me aan als ik richting keuken ga
Ja zeg ik zou het eens moeten vergeten.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
@Ed:
Ik heb ook luchtpijpen gedroogd, gaat prima! Het zijn lekkere snacks waar ze, als je het in pensstaafjes-formaat droogt, ook even een kluifje aan hebben dus niet zo hap-slik-weg. Helaas voor ons verteerd Alba het kraakbeen slecht: ze poept het na 2,5 uur weer onverteerd uit! Kraakbeen van niet-gedroogde dingen vind ik nooit wat van terug, dus blijkbaar veranderd het drogen toch iets. Ik zou je dus wel aanraden (maar dat is met alles natuurlijk) te kijken of ze het goed verteren.
@Kay:
De gedroogde luchtpijpen zijn een lekkere knaag! Wat wij geven (omdat Alba de luchtpijpen dus niet zo goed kan hebben) zijn gedroogde lamsoren, runderpensstaven (waar zij even over doet maar jouw Staff waarschijnlijk minder lang) en kophuid. De kophuid doet Alba heel lang mee, ook de niet extra-harde versie. Dat zou misschien wat zijn? Ik koop het van Brozu (brozu.nl geloof ik).
@Esther:
Ik snap ze wel hoor, ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen
. Mijn vriend heeft zalmhuiden besteld bij de visboer, als dat bevalt ga ik volgende keer ook om makreel en kabeljauw vragen. Als mijn dame ze niet te knagen vind, stuur ik ze gewoon door naar jouw kliko's
.
Ik heb ook luchtpijpen gedroogd, gaat prima! Het zijn lekkere snacks waar ze, als je het in pensstaafjes-formaat droogt, ook even een kluifje aan hebben dus niet zo hap-slik-weg. Helaas voor ons verteerd Alba het kraakbeen slecht: ze poept het na 2,5 uur weer onverteerd uit! Kraakbeen van niet-gedroogde dingen vind ik nooit wat van terug, dus blijkbaar veranderd het drogen toch iets. Ik zou je dus wel aanraden (maar dat is met alles natuurlijk) te kijken of ze het goed verteren.
@Kay:
De gedroogde luchtpijpen zijn een lekkere knaag! Wat wij geven (omdat Alba de luchtpijpen dus niet zo goed kan hebben) zijn gedroogde lamsoren, runderpensstaven (waar zij even over doet maar jouw Staff waarschijnlijk minder lang) en kophuid. De kophuid doet Alba heel lang mee, ook de niet extra-harde versie. Dat zou misschien wat zijn? Ik koop het van Brozu (brozu.nl geloof ik).
@Esther:
Ik snap ze wel hoor, ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen
Ik droog de luchtpijpen gewoon door ze enkele dagen op te hangen in de garage (zorg dat er geen vliegen bij kunnen) en dan zijn die prima als kauwsnack. Je maakt dan de stukken net zolang als je zelf wil. Met de snoeischaar geraak je er wel door.
Mijn honden hebben er wel wat aan te kauwen.
Slokdarm heb ik nog nooit gedraagd. Snij ik die best overlangs door dan voor ik het in de droogmachine zet?
Mijn honden hebben er wel wat aan te kauwen.
Slokdarm heb ik nog nooit gedraagd. Snij ik die best overlangs door dan voor ik het in de droogmachine zet?