Maar ik hoor steeds dat granen niet goed zijn,....
Hoe zien jullie dit dieet,...........
De honden zien er top uit,maar dat eten lijkt wel kots in mijn ogen, slappe pap eigenlijk,...............
Moderator: Lizzy

Haha daar zeg je wat,.. wij fokken periaanse naakthonden, die hebben over het algemeen vrij weinig tanden in de bek zitten,( incompleet gebit is normaal, helaas).. ..spickenstef schreef: buiten de granen zal het wel heel goed zijn voor hu tanden , ik wil die honden hun tanden wel eens zien vol tandplak ?

Ja dat iedee had ik toch ook al,.... die fokt al 30 jaar en voert die slobber aan oud en jong,. super honden met dito huid en conditie,.....Angelique schreef: Ik kom dit soort menuuutjes wel vaker tegen en als diegene er tevree mee is, be my guest, maar biologisch verantwoord is 1/3 granen niet. Het valt in ieder geval ruim buiten het begrip 'BARF".

Oh ja, er zijn nog veel meer mensen die zo voeren. Het is wat mij betreft beter dan brok, maar mijn prakje is het gewoon niet. Of je louter van "vulling" kunt praten, betwijfel ik want dan zouden ze het veel eenvoudigere witte macroni wel gebruiken, of oud brood ofzo.kim666 schreef: Ja dat iedee had ik toch ook al,.... die fokt al 30 jaar en voert die slobber aan oud en jong,. super honden met dito huid en conditie,.....
K vroeg me gewoon af of r nog andere zijn die t op deze manier doen,.. t lijkt gewoon op opvulling zo he?
1/3 vers gemalen vlees mix en 1/3 groente mix

Maar is er dan nog een bron van calcium die ze geeft? En wisselt ze dan nog de vlees en groentenmix af? Ja, ik kan het niks vinden, zo'n prakje. Ik houd sowieso niet van gemalen voer. En ja, de hoeveelheid gierst en boekweit vind ik veel te hoog. Maar ja, ik zou liever dit geven dan brokken, dat wel. Tenminste, bij voldoende afwisseling van vlees en orgaanvlees soorten. Geeft ze wel eens vis? Merkt ze geen omega 3 tekort, in dit menu?kim666 schreef: Een vriendin van mij, een heel goede fokker trouwens, voert haar honden 1/3 gierst/boekweit (50/50 ,gekookt en een prutje van gemaakt) ) 1/3 vers gemalen vlees mix en 1/3 groente mix
Maar ik hoor steeds dat granen niet goed zijn,....
Hoe zien jullie dit dieet,...........
De honden zien er top uit,maar dat eten lijkt wel kots in mijn ogen, slappe pap eigenlijk,...............![]()
Bedoel je silicium, kiezelzuur? Heermoes, brandnetel en biet bevat namelijk ook veel kiezelzuur.roefje schreef: ik heb begrepen dat er in gierst veel selicium zit en dat dat goed is voor de pezen. ik geef roef 1 a 2 keer in de week een schep gekookte gierst door zijn groente prut,deze tip kreeg ik van meerdere members op het labradorforum(deze members voeren ook rauw) nadat roef moest revalideren van een peesblessure.

ja dat bedoelde ik iddLizzy schreef: Bedoel je silicium, kiezelzuur? Heermoes, brandnetel en biet bevat namelijk ook veel kiezelzuur.
Lizzy schreef: Maar is er dan nog een bron van calcium die ze geeft?
kim666 schreef: maar ze krijgen dan ook onbeperkt vleesbot te kauwen er bij, dat zal het zijn denk ik.
Ik denk dat Kim d'r eigen honden de vleesbot kauwen...kim666 schreef: Haha daar zeg je wat,.. wij fokken periaanse naakthonden, die hebben over het algemeen vrij weinig tanden in de bek zitten,( incompleet gebit is normaal, helaas).. ..
Maar nee hoor, wat er aan ivoor in de bekken zit is schoon, maar ze krijgen dan ook onbeperkt vleesbot te kauwen er bij, dat zal het zijn denk ik.
Maar nu wet ik nog niet of het goed of fout is wat ze voert,..