barf/kvv op Aruba
Moderator: Lizzy
Re: barf/kvv op Aruba
Ben vorig jaar met de hond op Aruba geweest voor 3 weken.
Buiten het feit dat je daar hele leuke en minder leuke reacties krijgt op de aanwezigheid van een (grote) hond heb ik alle maaltijden die ik daar heb gegeven, barf/kvv.
In bijna alle (grote) supermarken is er wel wat te vinden voor goede prijzen; diverse merken kvv (uit nederland), vele soorten vis, kip, eend, rundvlees/orgaan (veel al uit Brazilië), zelfs speciale stukken vlees voor de hond (die heb ik zelf maar niet genomen).
Mijn hondje heeft er geen 1x diaree gehad, zelfs niet toen ik rodi pens schijven samen met vis gaf en ook niet van het zoute water waar hij iedere dag in zwom, toch wel héél prettig zeg maar. :)
Buiten het feit dat je daar hele leuke en minder leuke reacties krijgt op de aanwezigheid van een (grote) hond heb ik alle maaltijden die ik daar heb gegeven, barf/kvv.
In bijna alle (grote) supermarken is er wel wat te vinden voor goede prijzen; diverse merken kvv (uit nederland), vele soorten vis, kip, eend, rundvlees/orgaan (veel al uit Brazilië), zelfs speciale stukken vlees voor de hond (die heb ik zelf maar niet genomen).
Mijn hondje heeft er geen 1x diaree gehad, zelfs niet toen ik rodi pens schijven samen met vis gaf en ook niet van het zoute water waar hij iedere dag in zwom, toch wel héél prettig zeg maar. :)
-
Xada
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat voor hond is het eigenlijk? Daarmee bedoel ik meer van hoe zwaar, hoe groot, energiek of niet etc.
Ik verwacht niet dat het een ras is, is dat waar?
het is een kruising labrador van een jaar. Hij is zeker 7 tot 10 kg te mager. Dus een gratenpakhuis. Daardoor is hij nog niet zo energiek. Heeft ie gewoon de energie niet voor.Xada schreef: Wat voor hond is het eigenlijk? Daarmee bedoel ik meer van hoe zwaar, hoe groot, energiek of niet etc.
Dit ga ik ze zeker mailen. Ben ik heel erg blij meewilfred schreef: Ben vorig jaar met de hond op Aruba geweest voor 3 weken.
Mijn hondje heeft er geen 1x diaree gehad, zelfs niet toen ik rodi pens schijven samen met vis gaf en ook niet van het zoute water waar hij iedere dag in zwom, toch wel héél prettig zeg maar.![]()
kan wel een gat in de lucht springen. thnxRe: barf/kvv op Aruba
Even volledig off-topic hoor, maar hoe is de vliegreis uiteindelijk gegaan met je hond?wilfred schreef: Ben vorig jaar met de hond op Aruba geweest voor 3 weken.
-
Sella
Vraag anders aan nederlandse huurders of die wat voor je mee willen nemen? Nee heb je als ze via een rauw voer forum zouden boeken.Xada schreef: Pens dat door mensen gegeten wordt, is eigenlijk altijd gebleekt en schoon gemaakt. Daar is zo wie zo al de lucht af en wel zodanig dat mijn honden er zelfs hun neus voor optrekken. Vuile pens, daar zijn mijn honden wel gek op.
Trouwens ik zat ook te denken om vlees op te laten sturen, maar na een paar keer telefoneren krijg ik aan de andere kant geen reaktie meer. Dus of het is te duur of men wil het werk er niet van hebben.
- *Nikki*
- 5-sterren

Ik heb zelf jaren op Curaçao gewoond. Mijn buren slachtte regelmatig kippen en geiten.
Hebben je ouders misschien echte Arubanen in de straat wonen, vraag het aan hun. Waarschijnlijk hebben ze ook een hulp in de huishouding afkomstig van Aruba, zij weet vast wel adresjes
Hebben je ouders misschien echte Arubanen in de straat wonen, vraag het aan hun. Waarschijnlijk hebben ze ook een hulp in de huishouding afkomstig van Aruba, zij weet vast wel adresjes
Nou als ik dat zo lees allemaal gaat dat wel goed komen 
Fijn.
Fijn.
De vliegreis... een hoop spanning bij mij vooraf of het wel allemaal goed zou gaan. Boeken van het ticket was zo gebeurd en was maar €75,- enkele reis voor de hond bij KLM. Dan de aanschaf van een vliegtuigkennel. Als ik heel theoretisch naar de maten keek i.c.m. de bewegingsruimte zou ik dus de grootste kennelmaat moeten nemen en zou dat qua formaat niet meemogen in het vliegtuig (zou dan met cargo meegaan). Uiteindelijk heb ik dus een maat kleiner genomen dan ik wilde, maar deze zou wel voor ongeveer type rottweiler zijn en dat formaat heeft hij dus. Op de dag van vertrek, gingen we Beau inchecken bij een speciale balie; d.m.v. van een checklist wordt alles dan nagelopen zoals een matje, bakje water, constructie kennel, voldoende ruimte, etc. Gelukkig geen problemen, alles perfect. Het personeel/stewardessen maakte het hele gebeuren wat relaxter voor mij omdat ze met Beau wilde spelen en met hem op de foto wilde. Dan komt het moment dat hij echt in de kennel moet en dat hij op band naar douane en vliegtuig gaat, nog even een aai over z'n bol en weg is ie... Na zo'n 1,5 uur uur zaten we zelf ook in het vliegtuig en begint de vliegreis. De eerste de beste stewardesse heb ik aangesproken en gevraagd of de hond wel mee was. Nadat ze dit was gaan navragen; kon ze mij melden dat hij mee was en ook rustig was. Dat stelde mij wel een beetje gerust. Na een uurtje of negen kom je dan aan op het vliegveld en ga je de koffers halen en dan z.s.m. naar de douane om je hondje te halen. Hij stond op een karretje en ik er snel heen, deurtje open en ik denk gelijk aan de riem... maar dat zagen die lui daar toch iets anders, want zolang je op het vliegveld bent met de hond met hij in de kennel blijven. Toen waren een setje wieltjes wel handig geweest, maar die had ik niet, dus werd het trekken/schuiven. En dat was bij vertrek terug dus ook zo, ik vond dat een beetje moeilijk doen om niets. Daar zijn veel mensen toch bang voor honden en er wordt heel anders tegen honden aangekeken, desalniettemin zijn er ook ontzettende hondenliefhebbers. Terugreis zonder meer ook goed verlopen, zelfde ritueel en zonder vertragingen of bijzonderheden.Laura2004 schreef: Even volledig off-topic hoor, maar hoe is de vliegreis uiteindelijk gegaan met je hond?
Zo gaat het hier ook iedere keer, alleen zette ik de benches iedere keer op een karretje, gaat prima, ik had voor Kai de grootste maat.
Het lijkt me wel heftig om zo'n lange vliegreis te maken met de honden (ik vond de vliegreis van 2 uur al heftig), zeker met Kai, die heb ik heel de reis horen blaffen, Ziggy is volledig ontspannen. De laatste keer kreeg ik ook een berisping omdat ik de honden uit de bench had gehaald, maar de andere keren zei niemand iets.
Bij KLM is het wel perfect geregeld, maar mij zou dat 800 euro per hond kosten, dus dat was niet haalbaar. Ik heb het precies hetzelfde gedaan als jij, ook gevraagd of de honden in het vliegtuig zaten, maar ik was echt volledig gestresst iedere keer, daarnaast heb ik inmiddels extreme vliegangst ontwikkeld, dus ik vermoed dat wij niet snel meer zullen vliegen, drie keer heen en weer was genoeg.
Fijn om te horen dat alles goed is gegaan! Ik heb de laatste keer anderhalf moeten wachten op de honden, toen werd ik wel bijna gek, dat vond ik niet fijn, niemand kon me vertellen waar ze waren en waar ik ze kon halen, vreselijk....
En nu ga ik niet meer off-topic, sorry
Het lijkt me wel heftig om zo'n lange vliegreis te maken met de honden (ik vond de vliegreis van 2 uur al heftig), zeker met Kai, die heb ik heel de reis horen blaffen, Ziggy is volledig ontspannen. De laatste keer kreeg ik ook een berisping omdat ik de honden uit de bench had gehaald, maar de andere keren zei niemand iets.
Bij KLM is het wel perfect geregeld, maar mij zou dat 800 euro per hond kosten, dus dat was niet haalbaar. Ik heb het precies hetzelfde gedaan als jij, ook gevraagd of de honden in het vliegtuig zaten, maar ik was echt volledig gestresst iedere keer, daarnaast heb ik inmiddels extreme vliegangst ontwikkeld, dus ik vermoed dat wij niet snel meer zullen vliegen, drie keer heen en weer was genoeg.
Fijn om te horen dat alles goed is gegaan! Ik heb de laatste keer anderhalf moeten wachten op de honden, toen werd ik wel bijna gek, dat vond ik niet fijn, niemand kon me vertellen waar ze waren en waar ik ze kon halen, vreselijk....
En nu ga ik niet meer off-topic, sorry
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 17 sep 2009, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar €75,-? hoe doe je dat? Dan neem ik Max de volgende keer ook mee. Ik heb een vliegtuigkennel, heeft ie als pup in gelegen.wilfred schreef: De vliegreis... een hoop spanning bij mij vooraf of het wel allemaal goed zou gaan. Boeken van het ticket was zo gebeurd en was maar ?75,- enkele reis voor de hond bij KLM.
Het is inmiddels 80 eur geworden... http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... ndex.htm#5suzanne 1 schreef: Maar €75,-? hoe doe je dat? Dan neem ik Max de volgende keer ook mee. Ik heb een vliegtuigkennel, heeft ie als pup in gelegen.
oh super zeg. Ik dacht altijd dat je per kilo moest betalen en heb dus nooit verder gekeken. Weet wel dat hij dus (mits in goede gezondheid) volgend jaar meegaat. Voor dit jaar heb ik een oppas geregeld voor hem.wilfred schreef: Het is inmiddels 80 eur geworden... http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... ndex.htm#5
Als je drie weken met hond gaat ben je goedkoper uit dan dat je hem in een dierenpension onderbrengt bijvoorbeeld... Het blijft toch wel een lange reis voor de hond. Wij gingen met KLM, directe vlugt zonder tussenstops en gelukkig zonder vertragingen. En Beau heeft zich voorbeeldig gedragen en heeft er voor zover ik kan beoordelen, geen trauma's aan overgehouden...suzanne 1 schreef: oh super zeg. Ik dacht altijd dat je per kilo moest betalen en heb dus nooit verder gekeken. Weet wel dat hij dus (mits in goede gezondheid) volgend jaar meegaat. Voor dit jaar heb ik een oppas geregeld voor hem.
Kijk nog maar eens goed, want de KLM vliegt niet meer op Aruba vanaf april dit jaar, dus dan moet je met Martinair en die heeft een tussenstop van 1 1/2 uur op Curacaosuzanne 1 schreef: oh super zeg. Ik dacht altijd dat je per kilo moest betalen en heb dus nooit verder gekeken. Weet wel dat hij dus (mits in goede gezondheid) volgend jaar meegaat. Voor dit jaar heb ik een oppas geregeld voor hem.
Nou goed nieuws.
Ze hebben Max (want zo heet hij) van de week naar de da genomen. Hij woog toen 17,6 kg. Dus echt veel te weinig. Maar ze hebben hem deze week op smuldier/rodi en af en toe wat barf gezet en hij weegt nu 17,9 kg. Dus 300 gram meer. Super. Hij ziet er nu al mooier uit volgens mijn moeder.
Hij heeft wel een of andere tekenziekte te pakken. Hij heeft van de week elke dag een spuit gehad van de da, en hij heeft nu een pillenkuur. Dus als het goed is moet dat ook helemaal goed komen.
Bij deze willen mijn ouders, en ik jullie allemaal bedanken voor de hulp. En Max is er ook vast heel blij mee.
Ze hebben Max (want zo heet hij) van de week naar de da genomen. Hij woog toen 17,6 kg. Dus echt veel te weinig. Maar ze hebben hem deze week op smuldier/rodi en af en toe wat barf gezet en hij weegt nu 17,9 kg. Dus 300 gram meer. Super. Hij ziet er nu al mooier uit volgens mijn moeder.
Hij heeft wel een of andere tekenziekte te pakken. Hij heeft van de week elke dag een spuit gehad van de da, en hij heeft nu een pillenkuur. Dus als het goed is moet dat ook helemaal goed komen.
Bij deze willen mijn ouders, en ik jullie allemaal bedanken voor de hulp. En Max is er ook vast heel blij mee.