Blijvende problemen na TTA-operatie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Blijvende problemen na TTA-operatie

Marieke24
1-ster
1-ster

Bericht door Marieke24 »

Fijn dat Vitess weer thuis is! Het is inderdaad een beetje raar dat ze de schroeven er nu wel uitgehaald hebben, maar je weet nu in ieder geval zeker dat Vitess geen last meer kan hebben van de schroeven ;)
Ik hoop dat ze straks weer helemaal goed kan lopen zonder pijn! Nu nog even door de moeilijke dagen heen naar de operatie. Heel veel sterkte :bigarmhug:
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Nou, net wat je zegt... gisteravond heeft ze de hele avond liggen piepen en kreunen op haar bed. Twee keer naar buiten voor een plas, maar ze ging alleen languit op het gras liggen. De derde keer plaste ze wel, maar ging halverwege weer liggen dus haar achterkant was helemaal nat van de urine. Bij het naar bed gaan nog geprobeerd te poepen, dit was diarree en omdat ze het niet vol kon houden om in die houding te blijven staan kwam dit ook allemaal in haar broek. De nacht is ze goed doorgekomen en heeft vanmorgen ook goed gegeten. Ze is wat rustiger nu, heb net weer een pijnstiller gegeven. We hoefden geen kap te gebruiken, maar omdat ze gisteren veel wilde likken aan de wond hebben we haar er vannacht wel eentje omgedaan. Ik zal eens kijken of ik wat heb dat haar herstel iets bespoedigd, naast de antibiotica en pijnstillers. Misschien hebben jullie tips?
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Ik hoop voor jullie dat deze ingreep verbetering gaat geven voor Vitess! :-*
Je kunt Traumeel geven, gaat kneuzingen, zwellingen en blauwe plekken tegen.
Marieke24
1-ster
1-ster

Bericht door Marieke24 »

[quote="vitess"]
Nou, net wat je zegt... gisteravond heeft ze de hele avond liggen piepen en kreunen op haar bed. Twee keer naar buiten voor een plas, maar ze ging alleen languit op het gras liggen. De derde keer plaste ze wel, maar ging halverwege weer liggen dus haar achterkant was helemaal nat van de urine. Bij het naar bed gaan nog geprobeerd te poepen, dit was diarree en omdat ze het niet vol kon houden om in die houding te blijven staan kwam dit ook allemaal in haar broek. De nacht is ze goed doorgekomen en heeft vanmorgen ook goed gegeten. Ze is wat rustiger nu, heb net weer een pijnstiller gegeven. We hoefden geen kap te gebruiken, maar omdat ze gisteren veel wilde likken aan de wond hebben we haar er vannacht wel eentje omgedaan. Ik zal eens kijken of ik wat heb dat haar herstel iets bespoedigd, naast de antibiotica en pijnstillers. Misschien hebben jullie tips?
[/quote]

Ach arm meisje toch :-[
Het doet natuurlijk pijn als ze haar behoefte wilt doen. Onze hond is een reu, dus hij hoefde alleen maar zijn poot op te tillen om te plassen naar zijn operatie, dat gaat een stuk makkelijker. Poepen deed hij pas 4 dagen naar de operatie, maar toen ging het nog met moeite. Je kon duidelijk merken dat die houding pijn deed. Over een paar dagen gaat het waarschijnlijk al een stuk beter met haar! De dagen naar de operatie vond ik erg pittig, en vond ik ook meteen de moeilijkste dagen. Zodra ze minder pijn hebben gaat het een stuk beter :bigarmhug:
Fijn trouwens dat ze goed eet! :)
Laatst gewijzigd door Marieke24 op za 19 sep 2009, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Hoe is het nu met Vitess?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik wilde ook graag weten hoe het gaat met Vitess ik hoop dat zij nu snel opknapt en dat ze haar behoefte weer normaal kan doen.
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Op zich gaat het best goed met Vitess, al is het een klus om haar rustig te houden. Na haar diarree vrijdagavond, en de redelijk goede ontlasting zaterdag overdag, heeft ze echter nog niet weer gepoept. Ze eet wel goed, drinkt ook maar er komt niks. Kan dit komen door weinig tot geen beweging? En is er iets wat ik kan doen zodat haar darmen toch weer een beetje op gang komen?
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Nou, nog geen twee minuten nadat ik het vorige had geschreven ben ik even met Vitess naar buiten gegaan. Daar poepte ze dus, nogal hard en er zat iets bloed bij door. Misschien omdat het zo hard was? Ze krijgt gewoonlijk Carnibest Natuurvoer, deze ontlasting leek echter compleet niet op wat ze normaal heeft. Zou het met de medicatie te maken kunnen hebben, ze krijgt 1 x 100mg Rimadyl en 2 x 500mg Synulox per dag. Sinds gisteravond zijn we ook met Corta FlX begonnen.
Marieke24
1-ster
1-ster

Bericht door Marieke24 »

Fijn om te horen dat het weer wat beter met Vitess gaat! Onze hond poepte naar de eerste operatie pas naar 4 dagen en toen was het ook erg hard (en het stonk veel erger dan normaal!). Ik denk dat alles ook weer op gang moet komen naar een operatie. Het kan goed zijn dat door de harde ontlasting er een bloedvaatje is geknapt bij Vitess.

Onze hond is gister ook weer geopereerd in Utrecht en voelt zich niet al te best :-\
Hij heeft dit keer een andere narcose gehad en hij werd veel rustiger wakker gister dan tijdens de eerste operatie. Zijn kruisband was helemaal kapot, en zijn meniscus ook voor een deel. De kapotte stukken van de meniscus zijn eruit gehaald. Onze hond krijgt bijna dezelfde medicatie als Vitess nu. 2 keer daags 1 tablet Synulox 250 mg , en Rimadyl 100 mg 1 keer per dag.
We hebben heel de nacht niet geslapen, want hij piepte aan 1 stuk door. Hij piept nu nog wat, en hij wilt maar niet gaan slapen. Volgens de orthopeed komt dat door de narcose. Daarbij komt dat hij last heeft van zijn keel (door de tube) en ik heb het idee dat het verband op zijn poot nogal strak zit, dus ik bel straks even naar de dierenkliniek om te vragen of het verband er al af mag.

Het is in ieder geval een goed teken dat het een hele klus is om Vitess rustig te houden :)
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Hoi, je bent er dus ook druk mee he? Toen Vitess zo piepte vrijdagavond heb ik het ook even nagevraagd en de dienstdoende da zei dat het inderdaad nog van de narcose kon komen. Op een gegeven moment hield het vanzelf op. Moet ik wel zeggen dat het veel minder werd nadat ze dus die diarree had gehad, weet niet of dat haar dwars heeft gezeten. Na de eerste operatie in maart bleek het verband van Vitess ook te strak te zitten, haar voet werd nogal dik door de zwelling. De dierenarts heeft toen gezegd dat het er af mocht. Dit was een dag na de operatie. Kan dus best zijn dat het bij jouw hond ook daardoor te strak zit. Heel veel sterkte , ben heel benieuwd hoe het allemaal verloopt!
Marieke24
1-ster
1-ster

Bericht door Marieke24 »

Ja, ik heb het nu inderdaad ook druk met de patient ;)
Hij ligt nu eindelijk te slapen nadat hij zijn eten heeft gehad en zijn medicijnen. We zijn vannacht 5 keer met hem naar buiten gegaan om te kijken of hij wou plassen, maar dat heeft hij net pas gedaan. Misschien zat de plas hem ook dwars want het was een flinke plas die hij net deed. Ik heb net even de dierenkliniek gebeld en het verband mocht er af als hij niet rustig ging slapen. Maar nu hij ligt te slapen wacht ik er even mee. Ik ben allang blij dat hij even ligt te slapen, hij zal wel helemaal op zijn naar zo'n nacht. Voor zijn keel mocht ik kinder hoest siroop geven, dus dat ga ik zo even kopen. De irritatie aan zijn keel moet binnen 2 of 3 dagen over zijn.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen. We moeten over een week terug komen voor controle, en over 4 weken weer voor controle. Met 8 weken wordt er een foto gemaakt om te kijken of het netjes dicht groeit. Hij moet uiterlijk donderdag op zijn poot gaan steunen tijdens het lopen. Als dat niet zo is, moeten we eerder terug naar de kliniek.

Steunt Vitess alweer een beetje op haar poot?
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Fijn dat hij toch in slaap is gevallen, kan toch ook niet anders na zo'n nacht...(en jullie!). Heb je het verband er nog afgehaald vandaag? Vitess steunt wel iets op haar poot. Soms wil ze iets te gauw en zet ze hem wel op de grond, maar als ze kalm aan doet raakt ze de grond maar net. De wond zit deze keer aan de buitenkant, zo'n vijftien cm lang en deze is wel wat rood eromheen. Ze hoefde geen kap op, maar wanneer ik dan niet oplet likt ze er voortdurend aan dus als ik weg ben en 's nachts doen we haar er wel eentje om. De vorige keer zat er dus ook verband om, maar nu niet. Haar ontlasting is vandaag weer wat dunner en er zit ook geen bloed meer bij, dus ik hoop dat dat nu zo blijft. Ik heb of niet goed gelezen of het niet helemaal begrepen maar welke operatie heeft jouw hond gehad, Marieke?
Marieke24
1-ster
1-ster

Bericht door Marieke24 »

Hij heeft weer de tta operatie gehad ;)
Ik heb het verband er nog niet afgehaald, maar ga ik straks waarschijnlijk wel doen. Hij heeft er gister niet veel meer aangezeten. De irritatie aan de keel wordt al wat minder. Bij de vorige tta operatie zat bij onze hond de wond ook aan de buitenkant, en hij zat er toen veel aan. Een kap werkte bij hem niet, want hij was er bang voor. Wij hebben hem toen een muilkorf omgedaan waarmee hij gewoon kon drinken en slapen, dat werkte erg goed tegen het likken. Bij deze tta operatie is de wond aan de binnenkant gehecht, en we hebben pleisters meegekregen die we op de wond moeten plakken als het verband er straks af is. Onze hond is al een stuk rustiger gelukkig, en heeft vannacht heel de nacht geslapen. Poepen heeft hij nog steeds niet gedaan, maar daar maak ik me nog geen zorgen over.

Het is een goed teken dat Vitess de poot weer rustig aan gaan gebruiken! Het zal wel iets langer duren voordat ze er helemaal goed op loopt naar al die operaties, het is ook allemaal niet niks.
Noes
3-sterren
3-sterren

Bericht door Noes »

Met veel interesse heb ik dit topic gevolgd. Het lijkt namelijk wel op "mijn" verhaal.

Nina van mij is in juni 2008 geopereerd aan haar onderrug. Cauda equina. Haar rechter achterpoot deed het namelijk niet meer goed en ze was incontinent. Na de rugoperatie ging het geweldig, echt waar...maar kort. Na 4 mnd weer kreupel. Dit keer heftiger. Dus weer terug. Ze had naast een gebroken duim ook een afgescheurde knieband. TTA operatie gedaan. Nou het herstel ging aanvankelijk super....hoewel ze niet zo snel weer liep, ging ze iedere dag vooruit en nou ja, dan denk je nog "ze herstelt rustig". Echter na 4 weken ongeveer begon de boel te onsteken en liep ze weer op 3 poten. Mega dikke poot. AB kuur 1 en 2....hielpen wel, maar het lopen werd niet beter.
Aqua therapie (loopband) en fysio, pijnmedicatie (waar ze heel ziek van werd)...het hielp allemaal wel hoor, maar niet genoeg. En gek genoeg...ze kon absoluut niet zwemmen. Na enkele weken knalde ze met haar poot (die nog wel eens sleepte) tegen de stoeprand en weer liep ze op 3 poten. Weer foto's.....niks aan het handje (pootje). Mmmm....maar nooit meer hersteld. Nu een jaar later wordt ze wederom geopereerd. Ze heeft waarschijnlijk een meniscus probleem. Ai ai ai.... dat had ze al bij de eerste operatie, het was zelfs op de foto gezien, maar bij operatie bleek dat toch niet het geval te zijn, maar nu moet ze er aan geopereerd worden. Ik heb ook verzocht een schroef weg te halen omdat de knie super stabiel is,maar volgens mij heeft ze last van een schroef./..

Nou ja...9 okt wordt ze weer geopereerd en ik hoop dat het wat opleveren gaat, want nu loopt ze nog geen 100 meter zonder kreupel te zijn.

Ik hoop dat jullie honden ook snel opknappen. TTA....overal lees je geweldige verhalen, dat je denkt "waarom de mijne dan niet"......maar dit is voor het eerst dat ik ook minder enthousiaste verhalen lees. :(
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Tjonge, jouw hond heeft dan ook wel het nodige gehad zeg. Inderdaaad een herkenbaar verhaal, je zal ook wel een beetje moedeloos zijn geworden na zo'n lange tijd denk ik? Iedere keer weer hopen dat de oorzaak gevonden wordt en intussen steeds maar zien dat het achteruit gaat. Ik hoop echt voor jou en jullie hond dat dit de laatste operatie zal zijn en dat het hierna weer bergopwaarts gaat. Welke schroef bedoel jij, die grote 'bovenin'? En ik ben natuurlijk verder niet nieuwsgierig, maar wat voor hond heb je en hoe oud is hij/zij? En waar wordt ze geopereerd?

Groeten van Angel

Plaats reactie