barf/kvv op Aruba

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: barf/kvv op Aruba

wilfred
1-ster
1-ster

Re: barf/kvv op Aruba

Bericht door wilfred »

suzanne 1 schreef: Nou goed nieuws.
Ze hebben Max (want zo heet hij) van de week naar de da genomen. Hij woog toen 17,6 kg. Dus echt veel te weinig. Maar ze hebben hem deze week op smuldier/rodi en af en toe wat barf gezet en hij weegt nu 17,9 kg. Dus 300 gram meer. Super. Hij ziet er nu al mooier uit volgens mijn moeder.
Hij heeft wel een of andere tekenziekte te pakken. Hij heeft van de week elke dag een spuit gehad van de da, en hij heeft nu een pillenkuur. Dus als het goed is moet dat ook helemaal goed komen.
Bij deze willen mijn ouders, en ik jullie allemaal bedanken voor de hulp. En Max is er ook vast heel blij mee.
Fijn dat het nu beter gaat!
Hij heeft vast Ehrlichia Canis opgelopen. Dierenarts Marloes Kleijs van praktijk Contreras op Aruba heeft mij hier ook voor gewaarschuwd. Dat is een parasiet en wordt door teken overgebracht (vooral in het middellandszee en carribisch gebied). Ik zou in dat geval goed zilver colloïdaal gebruiken om het te bestrijden.
Plaats reactie