kieskeurig of is er wat anders aan de hand?
Moderator: Lizzy
Re: kieskeurig of is er wat anders aan de hand?
Ja, ik heb in die lijst gekeken maar dat is allemaal zo ver weg. Als ik naar een andere dierenarts ga wil ik daar ook blijven voor alle andere behandelingen en als ik dan voor elke enting of wissewasje 3 uur reistijd kwijt ben wordt het toch wel een beetje te gek.
Dat vergat ik nog te zeggen, als je het niet vertrouwt moet je zeker naar de dierenarts! En ik zou me simpelweg niets aantrekken van opmerkingen over voeding, gewoon zeggen dat je voor honderd procent achter jouw voedingswijze staat en heel goed weet wat je doet en dat daar in ieder geval geen discussie over mogelijk is, je komt daar voor medisch advies, niet voor voedingsadviezen.
Ja, ik weet wel dat je gelijk hebt en dat zeg ik dan ook, maar mijn DA heeft nu meerdere keren laten merken dat ie het maar alternatieve onzin vind, ik heb daar dus helemaal geen zin in. Ik weet zeker als ik met een hond kom die er niet ziek uit ziet, alleen maar eetklachten heeft, dat hij dan roept dat ik hem dan toch maar aan de brokken moet doen en voor de zekerheid antibiotica geeft. Een serieus onderzoek zal hij echt niet doen.
Ik heb ondertussen heel brutaal een paar dierenartsen in de buurt gebeld en gewoon op de man af gevraagd wat zij vinden van versvoer. Bij eentje hier niet al te ver weg kreeg ik te horen: Versvoer? Prima toch? Toen heb ik daar maar een afspraak voor vanmiddag gemaakt. Volgens mij is het een kliniek die behoorlijk modern is, in ieder geval veel moderner dan de mijne.
Ik vind het wel jammer hoor, mijn eigen DA is wel een heel aardige man en ik kom al 20 jaar bij hem met mijn katten, dus ik vind het wel jammer dat het zo loopt. Nu eerst maar eens zien wat die andere DA zegt.
Ik heb ondertussen heel brutaal een paar dierenartsen in de buurt gebeld en gewoon op de man af gevraagd wat zij vinden van versvoer. Bij eentje hier niet al te ver weg kreeg ik te horen: Versvoer? Prima toch? Toen heb ik daar maar een afspraak voor vanmiddag gemaakt. Volgens mij is het een kliniek die behoorlijk modern is, in ieder geval veel moderner dan de mijne.
Ik vind het wel jammer hoor, mijn eigen DA is wel een heel aardige man en ik kom al 20 jaar bij hem met mijn katten, dus ik vind het wel jammer dat het zo loopt. Nu eerst maar eens zien wat die andere DA zegt.
Mooi dat je wel een da gevonden hebt die niet anti-vers is!
Ben benieuwd dan of die je meer kan vertellen omtrend het eetgedrag van Butch.
Ben benieuwd dan of die je meer kan vertellen omtrend het eetgedrag van Butch.
Ja, het is echt bar en boos. Gisterochtend met lange tanden van de honger een halve zalmkop naar binnen gewurgt en gisteravond en vanmorgen weer helemaal niks. Ik zie ook nu echt dat hij aan het afvallen is. Ik heb vanmiddag een afspraak.
Nou, ik ben bij de DA geweest en ik ben helemaal gerustgesteld. Hij heeft hem zeer grondig onderzocht, bloed geprikt en meteen bekeken, uitgebreid vragen gesteld over wat hij eet en wat niet en hij vroeg ook o.a. over loopse teefjes in de buurt (die zijn er inderdaad veel op het moment) en hij was helemaal niet van de anti barf. Hij kon lichamelijk niets vinden en dacht dat het best zo zou kunnen zijn dat hij door de loopse teefjes wekenlang slecht eet en de puberteit helpt ook niet echt mee zei hij. Allemaal hormonen dus. Waarom hij dan bepaalde dingen wel eet verklaarde hij ook. Hij dacht dat Butch waarschijnlijk die kip zó lekker vind dat hij dat ondanks de hormonen niet kan weerstaan, maar dat de hormonen het wel winnen van de parelhoen en konijn en zo, omdat hij dat minder lekker vind. Hij raadde aan om voorlopig een andere wandelroute te nemen en even een weekje kip en pens en rundvlees omdat hij niet zo erg mag gaan afvallen (hij is al 4 kilo kwijt) en dan weer alles geven en gewoon weghalen als hij het niet meteen eet.
Ik ben gerustgesteld en ik ga dus gewoon streng doen tegen mijn puber.
Ik ben gerustgesteld en ik ga dus gewoon streng doen tegen mijn puber.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hè, dat klinkt geruststellend. En dat allemaal vanwege een paar loopse meiden in de buurt... ::)
Maar eh, laat die diarree zich daar ook door verklaren, en het feit dat ie in huis had gepoept? Wat zei je dierenarts daarover? Of kunnen de hormonen hem zo door de war brengen dat zelfs zijn maag erdoor van streek raakt? Kerels...
Maar eh, laat die diarree zich daar ook door verklaren, en het feit dat ie in huis had gepoept? Wat zei je dierenarts daarover? Of kunnen de hormonen hem zo door de war brengen dat zelfs zijn maag erdoor van streek raakt? Kerels...
Ja, we hebben het ook over de diaree gehad. Hij zei dat het best kon dat de darmen van slag waren juist doordat hij niks at en daardoor diaree gaven. Ook daarom moet ik nu even een weekje kip en zo geven, niet alleen om niet teveel af te vallen maar ook om te kijken of de diaree over gaat als hij weer gaat eten. Als de diaree dan blijft wil hij me weer zien. Hij wilde niet meteen ingrijpen met allerlei medicijnen, eerst even kijken wat het lijf zelf doet. Helemaal mij instelling, dus ik ben blij met mijn nieuwe DA.
Butch ook overigens. Bij de oude DA stond hij altijd met vier poten tegen de deursponning omdat hij niet naar binnen durfde, hier wandelde hij vrolijk naar binnen en de DA mocht allles doen! Hopen dat dat zo blijft..
Tja, die kerels. Zo stoer als ze zijn, zo makkelijk is hun hoofd op hol als er een meisje lonkt.
Butch ook overigens. Bij de oude DA stond hij altijd met vier poten tegen de deursponning omdat hij niet naar binnen durfde, hier wandelde hij vrolijk naar binnen en de DA mocht allles doen! Hopen dat dat zo blijft..
Tja, die kerels. Zo stoer als ze zijn, zo makkelijk is hun hoofd op hol als er een meisje lonkt.
Mijn hitsige Kai heeft weleens 3 weken niet gegeten vanwege loopse teven 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Holy sh*t, echt waar? Ik verheug me nu al op de eerste loopsheid van Laika, en de reactie van onze reuen... Dat worden een paar goedkope weken dan 
De loopsheid van Ziggy heeft ons twee hardhouten deurposten gekost en een voorruitAnne in Spanje schreef: Holy sh*t, echt waar? Ik verheug me nu al op de eerste loopsheid van Laika, en de reactie van onze reuen... Dat worden een paar goedkope weken dan![]()
Maar goed, ik denk dat Kai wel de hitstigste reu is die er bestaat
Maar ik wens je toch alvast sterkte
Krakkemikke, wat erg! En de DA vertelde dat als teefjes loops zijn ze anderen kunnen 'aansteken', zodat ze allemaal achter elkaar loops worden, dan gaat Butch maanden niet eten!
Nou, ik heb wat om naar vooruit te kijken want er lopen hier heel wat teefjes.
Nou, ik heb wat om naar vooruit te kijken want er lopen hier heel wat teefjes.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dank je... Ik ga de heren maar muilkorven dan; wij wonen in een huurhuis, en eigenlijk mogen de honden niet eens in huis komen, maar ach... Alleen kunnen we dus geen kapot gebeten deurposten gebruiken, dat krijg ik niet aan de huisbaas uitgelegdLaura2004 schreef: De loopsheid van Ziggy heeft ons twee hardhouten deurposten gekost en een voorruit![]()
Maar ik wens je toch alvast sterkte![]()
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dat vroeg ik me laatst nog af, hoe Ziggy's loopsheid jullie een VOORRUIT heeft gekost, en of Kai nog wel helemaal heel is dan...Laura2004 schreef: De loopsheid van Ziggy heeft ons twee hardhouten deurposten gekost en een voorruit![]()
Maar ik wens je toch alvast sterkte![]()
Kai was nog helemaal heel, de voorruit van mijn moeders geliefde turkenbusje nietAnne in Spanje schreef: Dat vroeg ik me laatst nog af, hoe Ziggy's loopsheid jullie een VOORRUIT heeft gekost, en of Kai nog wel helemaal heel is dan...![]()