met deze temperaturen heeft Bas ook wat meer moeite met eten; ik haal s'ochtends weg wat ie laat staan. In de avond krijgt ie dat erbij + een eitje erdoor. Dan wil hij het wel weer eten.
Ik heb er wel meer over gehoord. In het begin is het speciaal en vreten ze de boden uit de bak, en daarna wordt het saai........
Misschin een beetje varieren? Rauw eitje erdoor doen, of een lepel yoghurt, huttenkäse of een druppie honing misschien? (Ben geen barfer dus weet niet echt wat wel en niet goed combineert, maar dat weten anderen wel )
Als het warm is eet ik ook niet zoveel. Ik weet het niet hoor, hier wordt het met smaak opgegeten. Gelukkig wel, maar hier moeten nog een paar pondjes bij. Bij Mika dan.
Noël liet vanmorgen ook zijn Carnibest staan ..........
Omdat hij niet echt dik is, wilde ik hem toch laten eten .....
Ik heb hem toen de Canidae met pens gegeven en meneer heeft zijn bak helemaal leeg gegeten.
Breezer laat de laatste twee weken ook regelmatig zijn bak Energique staan. Eerst dacht ik dat het kwam door de zalmolie die ik er door doe. Maar ik merk gewoon dat hij ´s ochtends maar een paar happen eet, en wat later op de avond als het wat koeler wordt wel gewoon z´n bak leeg eet.
Uitstekende gelegenheid om de honden eens een dagje te laten vasten! Niet eten: 24 uur geen eten geven. Meestal eten ze het daarna ECHT wel op. Ik heb dat trouwens op aanraden van Chooky past zelf gedaan met Pinkel. Die moest ineens geen gevogelte meer. Daarna at ze toch wel haar kipkarkasje, zij het met lange tanden.
Mijn honden eten ook minder happig. Ik kan er 2 redenen voor bedenken; de warmte en ik denk dat ze een verzadigingspunt aan het bereiken zijn. Ik ben dus ook aan het minderen. Bo & Raya kregen voorheen 50 gram per kilogram lichaamsgewicht en nu wordt dat steeds minder..... Het is gek want eerst vraten ze de bodem uit de bak en nu laten ze het gerust een keer staan...
hhmmmmm....nee......ik kan niet zeggen dat ze hier met lange tanden eten..... ...Maar ik geef diverse soorten kvv door de week heen...de ene dag CB, dan weer Rodi, dan weer een lap pens......dus wel de nodige afwisseling.
Truus het is voor jouw honden helemaal niet erg dat ze eens wat slecht willen eten, want ze zijn nog steeds veel te gevuld in de taille om het zo maar te zeggen 8)
Ik zou me er dus niet al te druk om maken.
[quote="sylvia"]
Truus het is voor jouw honden helemaal niet erg dat ze eens wat slecht willen eten, want ze zijn nog steeds veel te gevuld in de taille om het zo maar te zeggen 8)
Ik zou me er dus niet al te druk om maken.
[/quote]
Wrijf het maar weer eens lekker onder m'n neus maar......ik hoef me nog geen zorgen te maken , ik weet het
Dit geldt overigens alleen voor Mila , Timo eet nog steeds alles jammer genoeg