inhoud vriezer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: inhoud vriezer

boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

SandRRa schreef: Wij hebben voor 2 honden van ongeveer 30/32 kg een vrieskist van ruim 200 ltr en doen met de inhoud ongeveer 8 weken.
Het is wel zo hoe groter je vriezer des te meer je gaat bestellen in je enthousiasme ;D
ja wij aten vorige week pizza, aardappelrondjes en viscuisine omdat ik de ruimte nodig had in mijn 'mensen' vriezer, brood ging naar de kippen en toen had ik net ruimte genoeg.
Ik had veel te veel gekocht in mijn enthousiasme  ;)
alleen toen mijn oudste docher een ijsje wilde gaan halen zag ze konijn liggen in de vriezer, ze vind dat ik niet spoor  >:( en overdrijf met mijn honden voeren

40 kilo krijg je wel weg in een 230 litervriezer  ;D
bedaan
3-sterren
3-sterren

Bericht door bedaan »

hier hebben de jongens 1 vrieskast van 100 liter en een vrieskist van 190 liter. Voor mij op dit moment genoeg ruimte. meer ruimte is altijd fijner. het liefst zou ik nog een 200 liter vriezer willen hebben, kan je er 1 leegmaken en schoonmaken terwijl de andere nog vol zit.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

;D ;D ;D alles voor de hondjes. Onze dochter vroeg vd week ook waarom er barf in onze vriezer lag en niet hun eigen. Nou gewoon ik moest t ff kwijt. En daarbij ons vlees ligt hier toch ook, en vlees is vlees. Kijk pens doe ik echt niet in onze vriezer brrr.

Ik maak de vriezer schoon als hij bijna leeg is voor een bestelling.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

choopy schreef: Ik heb nu voor 4 honden 1 vrieskist van 200 liter. Echt te klein. Kan nooit eens van een leuke aanbieding gebruik maken om veel in te slaan.
Kan alleen als de vriezer bijna leeg is, maar dan past de rest van de bestelling vaak niet meer.

Had vandaag ook een leuke extra, maar de extra heb ik in de mensen vriezer moeten proppen, waar gelukkig ietjes plaats was, en heb maar meteen voor 5 dagen eten voor de hondjes eruit gelaten. past echt niet meer.....

Zucht, tijd voor een grotere vriezer, nu vriendlief nog zover krijgen.
Psst, zal ik je eens vertellen hoe je dat nou moet doen?  ;)
Ga speuren op marktplaats, zeg dat je een grotere vriezer wilt, ga zoeken en als je er dan 1 gevonden hebt: Schat, kijk nou, zo duur is ie helemaal niet, dan zetten we onze op marktplaats voor x-bedrag.
Zorg dat je een te grote bestelling binnen krijgt op het moment dat de nieuwe vriezer komt en de andere er nog staat...tja zonde om 30kilo vlees weg te gooien, dus dan maar even 2vriezers gebruiken....en voila, je hebt 2 vriezers ;) :)

Edit, ik weet alleen hoe groot mijn vrieskisten zijn, niet hoeveel de inhoud is. 1 van 1meter breed en de ander van 1,60m breed.
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op do 22 okt 2009, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Jol schreef: Psst, zal ik je eens vertellen hoe je dat nou moet doen?  ;)
Ga speuren op marktplaats, zeg dat je een grotere vriezer wilt, ga zoeken en als je er dan 1 gevonden hebt: Schat, kijk nou, zo duur is ie helemaal niet, dan zetten we onze op marktplaats voor x-bedrag.
Zorg dat je een te grote bestelling binnen krijgt op het moment dat de nieuwe vriezer komt en de andere er nog staat...tja zonde om 30kilo vlees weg te gooien, dus dan maar even 2vriezers gebruiken....en voila, je hebt 2 vriezers ;) :)
Of je zet hem een tijdje droog totdat je een extra vriezer mag kopen.  ;) Werkt altijd.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Xada schreef: Of je zet hem een tijdje droog totdat je een extra vriezer mag kopen.  ;) Werkt altijd.
;D ;D ;D ;D ;D :-X :-X :-X

Dat is chantage ;D

maar het werkt vaak wel
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Jol schreef: ;D ;D ;D ;D ;D :-X :-X :-X

Dat is chantage ;D

maar het werkt vaak wel
Yep maar werkt wel  ;D ;D ;D
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Als het maar werkt, daar gaat het toch om?
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

...?? droge vriezer??  ::) ::)                ;D ;D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb vandaag een vriezer op marktplaats gevonden van 94 x 60 x 87 is dit een leuk maatje voor (nog) 1 hond??
Ik heb geen flauw idee hoeveel liter dit dan zal zijn??
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

lengte x breedte x hoogte = inhoud  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

als ik dat doe kom ik op 490686 uit :P

Ik zal ergens iets fout doen, of er klopt iets niet..
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

1 liter = tien x tien x tien cm. Dus je moet geen centimeters nemen, maar decimeters.
Dan krijg je 9,4 x 6,0 x 8,7 = 490,68 liter, maar dat vind ik voor een vriezer met die afmetingen nog teveel.
Weet je zeker dat dit de binnenafmetingen zijn? Want volgens mij zijn het de buitenafmetingen, dus dan zegt het nog weinig over de inhoud.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Ik denk dat je met zo'n kist rond de 150liter komt. Daar kun je dus ongeveer 50kilo vlees in doen.
En aan die 50kilo zit je natuurlijk zo.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Haha, wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest..
50 kilo vlees is idd niet zo veel.. Hoe veel inhoud vriezer (s) heb jij Jol?
Ik zal die meid nog eens mailen over de binnenmaten.. Want 150liter is net zo'n rottige maat heb ik begrepen.. Wel ruim, maar net niet genoeg.. (al denk ik dat meerdere hier dat ook met grotere vriezers hebben :P )

Plaats reactie