maligne lymfoon

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: maligne lymfoon

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

stuni schreef: Heb eventjes geen goed nieuws  :'(
Gisterenavond zijn om 23.00 uur met Dunia naar het UD in Merelbeke gereden want ze was echt niet goed.
Donderdag, na de chemo, en vrijdag was er niets aan te zien, ze at en goed was enthousiast, maar zaterdagmorgend gaf ze plots over en gedurende de dag nog 4 keer.  Ik dacht dat het aan de chemo lag, maar tegen de avond was ze zo lusteloos dat ik ongerust werd.
Ik heb gebeld naar de dierenarts en we mochten direct komen.  Wij doodongerust naar Merelbeke (100 km), daar zijn we weer zo goed opgevangen, ze hebben bloed genomen en direct ontleedt, haar witte en rode bloedcellen waren goed, want ze hadden gedacht dat dit het probleem zou zijn.  Het probleem was echter haar lever en we moesten haar daar achterlaten, want ze wilden haar in het oog houden en vandaag nogmaals haar bloed testen.  Ze werd ook aan infuus gelegd omdat ze heel de dag niets had gegeten en heel weinig had gedronken.
We waren er het hart van in, het is de eerste keer dat ze van ons gescheiden is !
Vandaag hebben ze ons gebeld om te zeggen dat het veel beter ging met Dunia, maar ze moet nog 1 dag blijven om de leverwaarden te controleren, want ze wilden zeker zijn dat er niets ernstiger aan de hand is, ze dachten dat het een leverinfectie was maar willen zoveel mogelijk uitsluiten.
Morgen mag ze terug naar huis  ;D
Ongelooflijk wat een leegte het nu thuis is, hopelijk gaat alles nu goed gaan !
Jeetje, jullie krijgen het wel ontzettend voor je kiezen zeg :'(. Ik hoop dat Dunia gauw weer naar huis mag en ze zich gauw beter gaat voelen. Hebben jullie enig idee waarom ze zo ziek is geworden zaterdag? Sterkte!
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Oh bah wat een naar nieuws. Ik hoop dat ze snel weer naar huis mag.
Sterkte
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

jeetje wat een schrik.
Ik hoop ook dat ze snel weer thuis is.
stuni
1-ster
1-ster

Bericht door stuni »

Maandag zijn we Duniatje gaan halen in Merelbeke, maar ze was zo stil, helemaal niet goed.
Ik had echt zoiets van als dit het is, dan stop ik met de chemo, dit is het mij niet waard.
Dinsdag was ze wat beter en woensdag zat er weer leven in, oef, gelukkig.
De DA had me gebeld met het nieuws dat ze niets konden vinden wat haar die zaterdag zo ziek kon maken, haar leverfunctie was ook in orde, het enige wat ze kon bedenken is dat ze een leveronsteking had en door haar verzwakt imuunsysteem zo heftig reageerde !
ER is nog 1 resultaat op een test van de lever die ze pas morgen of maandag zullen ontvangen.
Vandaag is mijn man naar Merelbeke gereden om de 2de chemo en nog eens een bloedonderzoek, maar haar leverwaarden waren weer verhoogd en ze wilde geen risico nemen, dus geen chemo vandaag en wachten op het resultaat van de verdere bloedonderzoeken en die laatste test.  Terug naar huis, goed gegeten en een klein wandelingetje gemaakt.
's Avonds, rond 19.00 uur kwam ik thuis van mijn werk en ik zag onmiddellijk dat er iets was, ze hijgde en wilde niet eten ! Ze moest weer overgeven en was heel onrustig, ik heb haar dan Cerenia gegeven en langzaam is ze kalmer geworden.
Nu slaapt ze.  Ik weet echt niet meer wat te doen, in het ziekenhuis weten ze niet hoe het komt dat ze zo reageert, alle mogelijke testen hebben ze gedaan, ik ben echt ongerust ! Hebben we er wel goed aan gedaan om me die chemo te beginnen ?
Ik wacht nu op dat laatste resultaat en hoop dat we dan meer zullen weten, want die onzekerheid isniet lang meer vol te houden !
marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Bericht door marsieyenna »

Wat ontzettend moeilijk voor jullie om Dunia zo ziek te zien en haar niet te kunnen helpen.
Het is altijd lastig , als je het 1 kiest laat je de andere mogelijkheid, en twijfels komen er dan natuurlijk, als het echt tegen zit.
Je wil gewoon het beste voor haar  !
Houdt Dunia ervan om gemasserd te worden, zodat ze misschien wat ontspannen kan zijn.
Soms begrijpen honden ook helemaal niet wat er allemaal met ze gebeurd.
Geven ze Dunia ook iets om haar weerstand te vergroten ?
Ik wens jullie heel veel sterkte  !
Hopelijk voelt Dunia zich morgen weer wat beter.

Marijke
sandra43
3-sterren
3-sterren

Bericht door sandra43 »

Oh Annick wat erg....... :'(..wat is dat nou toch met Dunia?
Hopelijk komt er snel verbetering en duidelijkheid wat er aan de hand is.
Hoe is het vandaag met haar?
DJARA
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door DJARA »

Ai Arme Dunia arme jij Annick.
Dit is echt niet waar je op hoopt zeg. ???
Wat vreemd dat ze niet weten waar dit nou vandaan komt.
Ik wens jou en Dunia heel heel heeeel veel sterkte, en ik hoop eigenlijk stiekem dat dit niets met de chemo te maken heeft, maar dat jullie wel snel weten wat dit is.

Hier wordt aan jullie gedacht en positief gedacht!!!!
Sterkte en groetjes!!! :-*
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ach gos arm arm meisje.
Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hopelijk gaat het snel beter. Veel sterkte!!!!
marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Bericht door marsieyenna »

Hoe gaat het nu mey Dunia ?
Ik hoop dat ze zich een beetje heeft hersteld.
stuni
1-ster
1-ster

Bericht door stuni »

Hier ben ik weer met wat nieuws van Dunia.
Het spijt me dat het zolang geduurd heeft, maar mijn moeder is onverwachts overleden, dus verdriet en nog eens verdriet, het lijkt alsof 2009 enkel en alleen miserie is voor ons !

We hebben de chemo nog altijd niet kunnen geven, want haar leverwaarden zijn niet goed.
Elke week gaan we naar Merelbeke maar telkens komen we terug met slecht nieuws.
Op zich doet Dunia het niet slecht, nadat ze teruggekomen is na die aanval hebben we medicatie gekregen, anti-robe voor haar lever en alhoewel de leverwaarden niet beter zijn, was zij klinisch wel veel beter.
Haar eetlust was terug goed en ze was veel alerter.
De dierenarts in Merelbeke heeft contact gehad met een oncoloog in Canada en Engeland en die adviseerden om geen chemo te geven zolang de lever niet in orde is !!!!
We bouwen nu af met de cortisone zodat haar lichaam meer weerstand opbouwt en vrijdag moet ik terug, als er verbetering is starten we met de chemo want als we met de cortisone stoppen zal de tumor terug groeien.
We zitten eigenlijk zo goed als vast, als we geen chemo geven zal ze op termijn hervallen, want cortisone is geen geneesmiddel, maar we kunnen pas chemo geven als haar lever goed is, want anders maken we haar lever kapot !
Waarom kan het eens niet gewoon goed gaan ?
Laat ons hopen dat het er vrijdag beter nieuws zal zijn en dat we kunnen starten, want we zijn helemaal op en door de mindering van cortisone zie je wel dat Duniatje zich ook slechter voelt.
Duimen voor vrijdag dus .....
Groetjes
Annick
sandra43
3-sterren
3-sterren

Bericht door sandra43 »

Hey Annick,
Wat verschrikkelijk van je moeder, mijn condoleances....weet verder niet veel te zeggen.
Ik ga zeker duimen voor jullie voor vrijdag.
Zet 'm op Dunia!!!! En heel veel sterkte voor jou Annick!!!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Heel veel sterkte nog met het verlis van je moeder.
Ook ik duim voor Dunia!
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Ik lees dit topic nu pas. Heel veel sterkte met het verlies van je moeder! Wat vreselijk zeg....
En ik hoop dat Dunia zich snel beter voelt!
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Jeetje, je krijgt het wel voor je kiezen!
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt en dat de behandeling voortgezet kan worden.

Plaats reactie