Haaks Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Haaks Barf

_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is dus een prima alternatief als beginnend vers voerder. En wellicht dat ik in de toekomst dan verder in het Barf gebeuren kan gaan.
Ik vind het gewoon te moeilijk om dadelijk mijn pup te krijgen en dan ook nog met dat Barfen te gaan rommelen.

Nee, laat haar dan maar eerst lekker groeien op een volledig KVV, dan ik zeker weet dat ze alles binnen krijgt. En als ze volwassen is zien we wel weer verder.

Groetjes
Sandra
rheawithpixels
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door rheawithpixels »

Hoi Sandra, heel veel succes met je pup. Wij hebben precies hetzelfde gedaan...gewacht tot ze haar melkgebit had ingewisseld en na een maand of 5 langszaam over gaan van Carnibest naar zelf samenstellen.
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Dank je.
Het is gewoon dat ik dat zo risicovol vind. Stel dat ik fouten maak en dat de pup daar last van heeft?
Nee, dan maar even het zekere voor het onzekere en later gaan barfen. Ik zie het wel zitten dat je hond dan meer te doen heeft en er voldoening uit haalt vanwege het knagen en zo. En als HB watgrover gemalen is moet de pup toch ook al wat meer kauwen.

Heb ik trouwens een vraag, gewoon voor het idee. HB is dat ook duurder dan brokken? Barf is goedkoper dan brokken heb ik begrepen, maar is HB dat ook?

Groetjes
Sandra
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Ik zat nog eens de verhoudingen te bekijken.

? 55% vlees ? 15 % bot ? 15% orgaan ? 15% groenten mix

Zit daar dan wel genoeg bot in? Zo nee, hoe is dat op te vangen?

Groet
sandra
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="_Sandra_"]
Ik zat nog eens de verhoudingen te bekijken.

? 55% vlees ? 15 % bot ? 15% orgaan ? 15% groenten mix

Zit daar dan wel genoeg bot in? Zo nee, hoe is dat op te vangen?

Groet
sandra
[/quote]

Jawel hoor, want hier gaat men uit van een kaal botpercentage en dan is 15% prima.

Volgens de site van Haaksbarf is het wel de bedoeling dat je de soorten met elkaar afwisseld om tot een compleet geheel te komen.  Eén of 2 soorten voeren gaat dus de nutriëntenlading niet dekken.
rheawithpixels
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Als ik vergelijk met onze oudste van 18 maanden en de jongste van 6 maanden.
Oudste heeft tot een maand of 7 brokken en Duck gehad. Brokken at ze eigenlijk amper en op de Duckverpakking stond dat ze een kilo moest eten per dag waarvan wij zoiets hadden van ehhh....zoveel?  :-X

Nu de jongste...die hebben we gelijk op Carnibest gezet en nu deels KVV en BARF. Mevrouw eet nu gewoon een kilo per dag. In ons geval is KVV/BARF dus duurder omdat ze de brokken gewoon niet opvraten en het vlees wel haha  ;D :D ;D

Brokken die we hadden was van Henne en zon zakje van 15 kilo was ook al 60 euro.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

[quote="_Sandra_"]
Dank je.
Het is gewoon dat ik dat zo risicovol vind. Stel dat ik fouten maak en dat de pup daar last van heeft?
Nee, dan maar even het zekere voor het onzekere en later gaan barfen. Ik zie het wel zitten dat je hond dan meer te doen heeft en er voldoening uit haalt vanwege het knagen en zo. En als HB watgrover gemalen is moet de pup toch ook al wat meer kauwen.

Heb ik trouwens een vraag, gewoon voor het idee. HB is dat ook duurder dan brokken? Barf is goedkoper dan brokken heb ik begrepen, maar is HB dat ook?

Groetjes
Sandra
[/quote]

Als haar ookal wat wil laten kauwen, zou je ook gewoon af en toe een kippennekje/eendennekje/kippenvleugel/konijnkarkas(ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je hond is) naast de HB kunnen geven.
Voegt dan kwa voedingsstoffen ook nog wel een beetje wat toe.
HB is volgens mij duurder dan brokken, ikzelf vindt het iig redelijk aan de prijs.
Maar is wel een altenatief, als je niet zelf wil samenstellen (nog).
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Het is "maar" zo'n klein hondje dan op één hand past als pup, een lancashire heeler.
Die eet dus niet zo veel. Zou die een stukje nek kwijt krijgen?

Groet
Sandra
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Kippennekjes zijn niet erg hard, zit ook veel kraakbeen in.
In begin kun je deze ook nog platslaan.
Is dan gewoon uitproberen of je hondje dat weggekauwd krijgt, denk het wel, katten zijn ook niet erg groot en eten ook wel kippennekken.
Zo kun je ook nog beetje voldoen aan kauwbehoefte zeg maar.
Tyndareus
1-ster
1-ster

Bericht door Tyndareus »

Ik geef mijn pup (Bouvier 15 wkn) ook voornamelijk kvv (HB en Naturis) in diverse smaken. Daarnaast 2x in de week wat barf dingetjes zoals eendenek, kippenek, vis (sardienes/zalm), kipkarkas en vuile pens en tot op heden gaat dat perfect.  ;)
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Okee bedankt.

de vis gewoon van de supermarkt?
de vuile pens en nekken van de slager?

groet
sandra
rheawithpixels
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

De slager heeft meestal geen nekken. (althans niet waar ik ben geweest en die keken me ook vreemd aan haha)
Je kan beter naar de poelier gaan op de markt en vragen of die ze heeft of eventueel kan bewaren.
Tyndareus
1-ster
1-ster

Bericht door Tyndareus »

Behalve de markt zijn er ook de nodige aanbieders van vers voer op internet.
De sardienes haal ik inderdaad bij de visboer op de markt en het overige bestel ik op internet voor zover dat budgettair verantwoord is  ::). Soms even zoeken en vergelijken, maar over het algemeen lukt het wel.

Plaats reactie