Je generaliseert lekkerOns Elftal schreef: ??? Volgens mij beweer ik zelfs dat ik hier ook helemaal niets van af weet en dat het mij ook had kunnen overkomen door onwetendheid. Dan schrijf ik nog speciaal, dat ik niet wil beweren dat het komt door degene die de hond voert.
Valt me trouwens wel vaker op dat er hier snel wordt gedacht dat er ge- of veroordeeld wordt terwijl iemand alleen zijn beleving of mening probeert te verwoorden. Jammer hoor. Nodigt niet echt uit om nog te reageren.
Calcium tekort
Moderator: Lizzy
Re: Calcium tekort
-
Ons Elftal
Hartstikke rot voor je (en natuurlijk ook voor alle anderen die dit mee hebben gemaakt), gelukkig is het bij jou goed afgelopen.Esther Q schreef: Voor mezelf geldt dat dit wel gevoelig ligt ja, na een heel nare ervaring met ons teefje, dat bijna dood ging in mijn armen. En ja, ik vraag me af had ik dit, had ik zus, had ik zo. En op mij kwam je bericht nu eenmaal over zoals ik hierboven uitleg, maar tegelijkertijd besefte ik dat je het waarschijnlijk niet zo bedoelde, wat ik er ook bij schrijf, mede door idd de dingen die jij erbij schrijft. Verder zeg ik ook wel eens iets dat moeilijk valt zonder dat ik direct begrijp waarom.
Maar goed, dit topic gaat over de feiten omtrent eclampsie.
-
Ons Elftal
Ik heb vaak het idee dat je hier tien keer na moet lezen wat je geschreven hebt, om te voorkomen dat iemand zich veroordeeld voelt of om te voorkomen dat je iemand voor zijn/haar hoofd stoot. Dat vind ik echt heel erg moeilijk. Meningen verschillen, ieder mens zit emotioneel anders in elkaar en een forum is toch juist bedoeld om meningen te delen? En als iemand een andere mening heeft, dan wil dat toch niet per definitie zeggen dat je aangevallen of veroordeeld wordt? En het valt mij echt op dat mensen heel snel in de verdediging schieten. Dat vind ik echt jammer hoor. Ik vind het juist zo'n ontzettend informatief forum waar heel veel onderwerpen de revue passeren waar ik echt in geïnteresseerd ben en een hoop van kan leren.Lizzy schreef: Je generaliseert lekker. Ik wilde net nog gaan schrijven dat ik je wel begrijp maar zo'n opmerking van jou nodigt niet echt lekker uit.......
![]()
Zo ook dit onderwerp. Ik had er nog nooit van gehoord en schrok er behoorlijk van dat er zulke dingen kunnen gebeuren.
Maar daar doe je dan zelf toch net zo hard aan mee....? En ik denk dat dit wel inherent is aan geschreven tekst. Dus op ieder forum kun je dat tegen komen. Nou kun je de tekst van bijv. Kruimel op -tig manieren lezen maar ik lees gewoon dat ze schrijft "als je wilt gaan fokken, laat je dan niet tegen houden door eclampsie". Ik lees absoluut niks in de trant van dat zij jouw mening raar vindt. Kortom, verbeter de wereld....Ons Elftal schreef: Ik heb vaak het idee dat je hier tien keer na moet lezen wat je geschreven hebt, om te voorkomen dat iemand zich veroordeeld voelt of om te voorkomen dat je iemand voor zijn/haar hoofd stoot. Dat vind ik echt heel erg moeilijk. Meningen verschillen, ieder mens zit emotioneel anders in elkaar en een forum is toch juist bedoeld om meningen te delen? En als iemand een andere mening heeft, dan wil dat toch niet per definitie zeggen dat je aangevallen of veroordeeld wordt? En het valt mij echt op dat mensen heel snel in de verdediging schieten. Dat vind ik echt jammer hoor. Ik vind het juist zo'n ontzettend informatief forum waar heel veel onderwerpen de revue passeren waar ik echt in geïnteresseerd ben en een hoop van kan leren.
Zo ook dit onderwerp. Ik had er nog nooit van gehoord en schrok er behoorlijk van dat er zulke dingen kunnen gebeuren.
Verder ben ik het dus helemaal met jou eens dat als je een nestje gaat fokken, je heel goed doordacht moet zijn van alle dingen die fout kunnen gaan. En als er wat mis gaat, moet je wel met jezelf kunnen leven want jij (de fokker) bent toch diegene die ervoor gekozen heeft dat nest te fokken. En kun je dat niet, dan is het beter om geen nest te fokken. Maar ik vind dus ook hoor, dat daar best heel grondig over nagedacht mag worden! En ik snap soms ook niet hoe mensen zo makkelijk allerlei pret-nestjes geboren laten worden (en het irritante is nog eens dat het daar vaak allemaal helemaal goed gaat. Gelukkig voor de hondjes natuurlijk maar wel eens zuur voor de mensen die alles zo goed voorbereiden, bloed zweet en tranen in hun nestje stoppen en daar de hond bijv. met de keizersnede moet bevallen. Of erger).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 okt 2009, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Lizzy, je weet het weer perfect te verwoorden
dankjewel.
Mensen fokken toch vanuit hun eigen overtuigingen, omdat ze zich zelf prettig voelen bij hoe ze het doen? De een maakt er een wetenschappelijke studie van, de ander ziet twee honden en denkt 'alé daar gaan we' en daar tussenin zit ook van alles. Vreemd dat je het irritant vindt en zuur voor mensen die zich zo 'goed' voorbereiden (is voor mij nogal een subjectief begrip) als het bij mensen die zich minder 'goed' voorbereiden goed uitpakt. Zou het dan beter voelen als bij mensen die zich niet volgens jouw 'goede' manier voorbereiden van alles mis ging?Lizzy schreef: Verder ben ik het dus helemaal met jou eens dat als je een nestje gaat fokken, je heel goed doordacht moet zijn van alle dingen die fout kunnen gaan. En als er wat mis gaat, moet je wel met jezelf kunnen leven want jij (de fokker) bent toch diegene die ervoor gekozen heeft dat nest te fokken. En kun je dat niet, dan is het beter om geen nest te fokken. Maar ik vind dus ook hoor, dat daar best heel grondig over nagedacht mag worden! En ik snap soms ook niet hoe mensen zo makkelijk allerlei pret-nestjes geboren laten worden (en het irritante is nog eens dat het daar vaak allemaal helemaal goed gaat. Gelukkig voor de hondjes natuurlijk maar wel eens zuur voor de mensen die alles zo goed voorbereiden, bloed zweet en tranen in hun nestje stoppen en daar de hond bijv. met de keizersnede moet bevallen. Of erger).
Ik vind mensen die twee honden zien en denken "ale, daar gaan we" sowieso irritant. Het zou voor de mensen die zich zo goed voorbereiden en zo hun best doen fijner zijn als het bij hun goed ging. Het zou fijn zijn als mensen beloont zouden worden, voor dingen die ze goed doen. Maar zo werkt het helaas blijkbaar niet in het leven. En je kunt mijn tekst dus lezen en interpreteren zoals je wilt maar nee, ik gun geen hond dat er van alles mis gaat tijdens dekking, dracht, bevalling of zoogtijd. Dus zo ook gun ik dat een hond niet van baasjes die maar een dotje zitten te kloten.Esther Q schreef: Mensen fokken toch vanuit hun eigen overtuigingen, omdat ze zich zelf prettig voelen bij hoe ze het doen? De een maakt er een wetenschappelijke studie van, de ander ziet twee honden en denkt 'alé daar gaan we' en daar tussenin zit ook van alles. Vreemd dat je het irritant vindt en zuur voor mensen die zich zo 'goed' voorbereiden (is voor mij nogal een subjectief begrip) als het bij mensen die zich minder 'goed' voorbereiden goed uitpakt. Zou het dan beter voelen als bij mensen die zich niet volgens jouw 'goede' manier voorbereiden van alles mis ging?![]()
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 okt 2009, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sella
Mee eens, ik heb zoveel vragen voor een donatie voor een pretnestje gekregen als ik buiten liep toen hij nog geen 3 wasLizzy schreef: Ik vind mensen die twee honden zien en denken "ale, daar gaan we" sowieso irritant. Het zou voor de mensen die zich zo goed voorbereiden en zo hun best doen fijner zijn als het bij hun goed ging. Het zou fijn zijn als mensen beloont zouden worden, voor dingen die ze goed doen. Maar zo werkt het helaas blijkbaar niet in het leven. En je kunt mijn tekst dus lezen en interpreteren zoals je wilt maar nee, ik gun geen hond dat er van alles mis gaat tijdens dekking, dracht, bevalling of zoogtijd. Dus zo ook gun ik dat een hond niet van baasjes die maar een dotje zitten te kloten.
Daar wil ik niet aan meewerken is en was mijn reactie. Nou zeg zuurpruim, ik doe toch alles voor de puppies! Oh ja hoe weet je dan of mijn hond gezond is?
Ehh... Ja precies!
En de angst dat er met mijn teef iets mis zou gaan tijdens de dracht, bevalling of in de zoogperiode houdt mij bij pupkoper.
En oh de mensen die hier in de wijk wonen hebben net een nestje met een mechtelaartje van 13 maanden
Gelukkig alles wel goed gegaan met het teefje. Maar ontwormem ect ect wist ze helemaal niets van. Ik heb haar maar even voorgelicht hoe en wat en waarom.
Oh nee, ik dacht ook zeker niet dat je honden iets naars gunde hoor! Zo interpreteerde ik je bericht niet. Ik weet wel beter van je zeg.Lizzy schreef: Ik vind mensen die twee honden zien en denken "ale, daar gaan we" sowieso irritant. Het zou voor de mensen die zich zo goed voorbereiden en zo hun best doen fijner zijn als het bij hun goed ging. Het zou fijn zijn als mensen beloont zouden worden, voor dingen die ze goed doen. Maar zo werkt het helaas blijkbaar niet in het leven. En je kunt mijn tekst dus lezen en interpreteren zoals je wilt maar nee, ik gun geen hond dat er van alles mis gaat tijdens dekking, dracht, bevalling of zoogtijd. Dus zo ook gun ik dat een hond niet van baasjes die maar een dotje zitten te kloten.
-
Decibels
Ik weet niet beter dan dan het lichaam (cq de darmen) als het ware 'lui' worden, als er een overschot aan calcium gegeven wordt. Minder calcium zorgt ervoor dat het lichaam aan het werk wordt gezet om die calcium uit de voeding te halen.
Luie darmen? Ik denk niet dat luie darmen er iets mee te maken hebben. Eerder een "luie" bijschildklier.
Lizzy schreef: Volgens Ian B veroorzaak je eerder eclampsie door meer calcium gedurende de zwangerschap te geven. Bovendien kan teveel calcium gedurende de zwangerschap calcificatie veroorzaken. En dat betekent weer:
Calcificatie:
Afzetting van kalkzouten in dood of levend weefsel, ook bij botvorming. In het zeer jonge embryo komt nog geen beenweefsel voor en dus ook geen verkalking. Bij bepaalde ziektebeelden ziet men verkalking in een orgaan optreden. De skeletaanleg vindt plaats in de vorm van ophopingen van primitief bindweefsel. In sommige van deze bindweefselophopingen
Gevonden op http://dieren-ehbo.nl/index.php?option=c
Tevens moet je minder calcium voeren (en ik denk dat dit gelijk is aan wat Angelique schrijft) zodat de bijschildklier van de teef het signaal krijgt dat het aan het werk moet. Vaak is het probleem dat de bijschildklier van de teef geen bijschildklierhormoon produceert. Dit hormoon haalt het calcium uit de botten in het calcium niveau in het bloed op peil te houden. Wanneer je een teveel aan kunstmatig calcium aan de teef geeft tijdens de zwangerschap (!! Lijkt me interessant voor Fige !!), dan geeft dit een signaal af aan de bijschildklier dat er geen bijschildklierhormoon aangemaakt hoeft te worden. Wanneer de teef dan begint met het geven van melk aan haar puppies, wordt er geen bijschildklier hormoon vrijgegeven, het calcium niveau in het bloed daalt en de teef krijgt eclampsie.
-
Decibels
Calcium wordt zoals alle voedingsstoffen en mineralen via de darmwand opgenomen.