groentenmix ... of gekookte groenten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: groentenmix ... of gekookte groenten?

deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ja maar ik bedoel eigenlijk te zeggen, ik heb een smalle beurs dus neem vaak aandbiedingen mee had bv. van de week een grote struik andijvie was 1 kilo bij lidl 0,49 eurocent heb daar een portie voor mij afgehaald en derest ook fijn gesneden en met een staafmixer prut van gemaakt, ben je best een tijdje mee bezig.
Ik begrijp nu dat je eigenlijk net zo goed het even kan koken en dan invriezen volgens mij blijven de vitaminen dan ook langer bewaard dan met rauwe prut kijk maar naar een pakje diepvriesgroente dat kan ook maanden in de vriezer als de vitaminen dan terug loopt dan zou toch niemand meer diepvries eten.
Laatst gewijzigd door deja op wo 22 jul 2009, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ibbi
5-sterren
5-sterren

Bericht door ibbi »

en dan kun je bv 3 x in de week groenten laten eten wat je zelf eet - en dan nog wat andere dingen voor de afwisseling er extra bij doen.  wij eten bv witlof, spercibonen, bietjes. de week erop 3 andere dingen geven.
daarnaast bv alfalfa. en iets van fruit.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar je kan natuurlijk ook de groente stomen in aluminiumfolie in de oven, dan gaan er denk ik totaal geen voedingstoffen verloren en je maakt ook nog eens niets vies, altijd handig voor de vaatwasmachinelozen onder ons  8)
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Laura2004 schreef: Ik heb niet het hele topic gelezen, maar je kan natuurlijk ook de groente stomen in aluminiumfolie in de oven, dan gaan er denk ik totaal geen voedingstoffen verloren en je maakt ook nog eens niets vies, altijd handig voor de vaatwasmachinelozen onder ons  8)
Het is dan wel de bedoeling dat je het vocht wat vrijkomt bij het stomen ook geeft.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Jij hebt toch ook de Champion Juicer? Moet ik je eens laten zien hoe je bladgroenten prima gemalen krijgt?
Heel graag, want bij mij loopt hij altijd vast en dus is het hier meestal het stevige spul wat er doorheen gaat en ik lees altijd overal dat die bladgroentes zo gezond zijn  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef: Heel graag, want bij mij loopt hij altijd vast en dus is het hier meestal het stevige spul wat er doorheen gaat en ik lees altijd overal dat die bladgroentes zo gezond zijn  ;)
Wanneer moet je weer groentenmix maken?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Wanneer moet je weer groentenmix maken?
Ik heb nog voor 2 weken voorraad dus ergens daarna, want dan zijn mijn bakjes weer leeg  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef: Ik heb nog voor 2 weken voorraad dus ergens daarna, want dan zijn mijn bakjes weer leeg  ;)
Nou, als je laat weten wanneer je wilt gaan maken, dan kom ik ff langs om een demonstratie te geven :biggrin2:. Volgens mij ben ik ook binnenkort weer door m'n mix heen, dus mocht ik eerder zijn, laat ik het je weten, dan kun je misschien hier langs komen om te komen kijken.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Nou, als je laat weten wanneer je wilt gaan maken, dan kom ik ff langs om een demonstratie te geven :biggrin2:. Volgens mij ben ik ook binnenkort weer door m'n mix heen, dus mocht ik eerder zijn, laat ik het je weten, dan kun je misschien hier langs komen om te komen kijken.
Helemaal prima, want het is zonde om mijn juicer niet te gebruiken, maar nu loopt hij helemaal vast met die bladgroente en daar ben ik veel te ongeduldig voor  :D
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

deja schreef: Ja maar ik bedoel eigenlijk te zeggen, ik heb een smalle beurs dus neem vaak aandbiedingen mee
Toen ik nog in Nederland woonde ging ik als de markt bijna afgelopen was vragen bij de groenteboer of hij dingen weg deed. Je moet eens kijken wat er achter die kramen ligt, zonde dat dat allemaal weg ging. Er was nog een meneer die ook dingen meenam naar huis en die at het zelf op. Dat kost je helemaal niets.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Tegenwoordig maak ik ook geen mixen meer op voorraad, alleen maar per dag.
Ik doe het met de staafmixer, ik heb een Bamix, ooit gekocht op een beurs
Die is echt SUPER  voor dit doel.
Ik snij de groentes aan kleinere stukken, dan in een hoge kom, en met de staafmixer erdoor.
Liefst nog wat van een appel op een rijpere peer, dan is het wat smeuïger .
Ik heb op deze manier echte pulp. En weinig afwas  :D
Hier eten ze het graag, rauw of gekookt
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

nova schreef: Tegenwoordig maak ik ook geen mixen meer op voorraad, alleen maar per dag.Ik doe het met de staafmixer, ik heb een Bamix, ooit gekocht op een beurs
Die is echt SUPER  voor dit doel.
Ik snij de groentes aan kleinere stukken, dan in een hoge kom, en met de staafmixer erdoor.
Liefst nog wat van een appel op een rijpere peer, dan is het wat smeuïger .
Ik heb op deze manier echte pulp. En weinig afwas  :D
Hier eten ze het graag, rauw of gekookt
Dat geeft mij dan net weer even teveel afwas  ::), dus ik maak het voor 7 dagen...soms 14....dan weet ik ook zeker dat t niet te lang ligt...en daar ben ik in een kwartiertje wel mee klaar, dus veel werk is t ook niet.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Ik maak meestal mix voor 3 a 4 weken, ik ben daar dan 1,5 ur mee bezig denk ik.
Als ik het door de keukenmachine prop, meng ik gelijk al de groenten, dus eerst wat wortelen en komkommer en dan wat witlof en andijvie bv en ga zo maar door.
Hoe doen jullie dat, doen jullie het per groenten en dan mengen of ook terwijl je aan het pureren bent?

Groetjes Trudie
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ik gooi  alles door elkaar terwijl ik aan 't pureren ben...wortel met andijvie,courgette erbij, selderij er door heen maakt niet uit in welke volgorde alles word gemalen, 't word toch allemaal door elkaar geroerd ;)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

als ik groentenmix maak, doe ik alle pulp en sap samen in een emmer, dan goed door elkaar roeren en dan verdeel ik het in bakjes die in de vriezer gaan  :)

Plaats reactie