groentenmix ... of gekookte groenten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: groentenmix ... of gekookte groenten?

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Vandaag ook 'groentenmix' gemaakt.
Bloemkool lekker klein snijden, gesneden rode kool erbij, klein laagje water in de pan, even laten koken en af en toe roeren. Krijgt een heel leuk paars kleurtje overigens (vroeg me zelfs af of het ook niet lekker voor ons zou zijn :D ). Erwten die ik over had van vandaag er later nog doorheen gemixt.
Het kleine laagje water/groentevocht bij de porties erbij gedaan.
Rauw vonden ze de bloemkool niet geslaagd.

Als je een smalle beurs hebt kun je ook eens in de supermarkt opletten op de groentes die afgeprijst zijn ivm houdbaarheidsdatum  ;)
Als ze alleen die dag nog goed zijn gaat er redelijk wat vanaf terwijl de groente er vaak nog heel goed uitziet. Koop daar een paar zakken van, mix het (kook het) portioneren en invriezen maar  ;)
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Gebruiken jullie ook het blad van de bloemkool of alleen de roosjes?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hetty 1 schreef: Gebruiken jullie ook het blad van de bloemkool of alleen de roosjes?
Ik gebruik alleen de roosjes en de stronk die daarin zit, het groen gaat naar nijn. Simpel gezegd. Ik voer alleen dat van de groenten aan de honden wat ik zelf eet.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Gaan jullie honden niet enorm stinken van bloemkool? Ik durf het eigenlijk niet te geven, ben bang voor stinkende gassen  :biggrin2:
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Ik geef het regelmatig lichtgekookt, als wij het ook eten en Norah is er dol op.
En ze laat nóóóit windjes, nergens van. :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*Natasja* schreef: Gaan jullie honden niet enorm stinken van bloemkool? Ik durf het eigenlijk niet te geven, ben bang voor stinkende gassen  :biggrin2:
Neuh, is me nooit echt opgevallen na bloemkool. Misschien dat 1 bloemkool: 8 te weinig is voor dit soort bijeffecten.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Als ik kool in mijn mix gebruikte kregen de honden wel last van gassen dus dat doe ik maar niet meer.  :yucky:
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Hetty 1 schreef: Gebruiken jullie ook het blad van de bloemkool of alleen de roosjes?
Ik haal eerst wat van de roosjes er af voor ons zelf, en de rest van de roosjes,de stronk en blad gaan in de groentemix.
De stronk van bloemkool en van broccoli doen ze trouwens 'n moord voor om in ze geheel te kluiven. ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik kiep alles tezamen in een emmer, roer het goed door en portioneer het dan.
Ik geef alles van de groente de stronken e.d. ook en de roosjes van bloemkool of broccoli die eten we dan zelf  :biggrin2:
WiClyBo
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door WiClyBo »

Hier wordt geen enkele groente gekookt.
Op het moment dat ik de koelkast open doe om voor onszelf het eten te gaan bereiden, staan de honden al klaar om te kijken of ze alvast een stukje krijgen of dat ze moeten wachten op hun bak, met vlees en gepureerde groente. Bloemkool, brokolie,  spruiten, worteltjes liever een grote brok al gepureerd. :biggrin2:

Plaats reactie