Welk KKV bij eliminatiedieet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Welk KKV bij eliminatiedieet

rheawithpixels
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door rheawithpixels »

Volgens mij was het ook een soort van schuur hoor had ik gehoord  ;D
Het adres heb ik van Carnibest.nl. Iemand die ik ken en in S. van G. woont gaat daar heen.

Volgens mij bezorgd Dogshape ook in Zeeuws Vlaanderen. Je zou ze eens moeten vragen of ze dan ook 1 dorpje verder willen rijden. Je zit alleen met een toeslag in de bezorgkosten vanwege de toltunnels bij of Antwerpen, of Terneuzen.
Slot
2-sterren
2-sterren

Bericht door Slot »

[quote="inni"]
Haaksbarf paard zou toch enkel paard bevatten, ik heb destijds navraag gedaan omdat Berre totaal geen kip verdraagt en ik daarom zeker moest weten wat erin zat.
[/quote]

Ik heb er ook eens naar gevraagd en toen zeiden ze mij dat het bot van een ander dier kwam omdat de paardenbotten zo hard zijn dat hun gehaktmolen ervan kapot ging.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Amaai hard bot precies.  Maar dan is het dus geen puur paard en werkt het niet als eliminatiedieet...

Ben zelf steeds verder in de eend aan 't verdiepen...
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Ik heb in een ander topic nog een andere vraag gesteld over een homepatisch middel Efavet 600 maar toen kwam ik terug op een vraag die ik steeds vergeet te stellen bij de dierenarts...

Als je hond een allergie heeft wil dat dan zeggen dat haar immuunsysteem niet 100% werkt en dus wat ondersteuning nodig heeft?  Iemand die dat 100% zeker weet?
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Je schreef dat je een adres wilde waar je gemakkelijk eendennekken kon halen. Je verkooppunt van CB kan je ook eendennekken leveren, en eendenfilet.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="Slot"]
Ik heb er ook eens naar gevraagd en toen zeiden ze mij dat het bot van een ander dier kwam omdat de paardenbotten zo hard zijn dat hun gehaktmolen ervan kapot ging.
[/quote]

Pffff, 'tja dan weet ik 't ook niet meer hoor, ik vroeg 't begin augustus en volgens hen was 't puur paard. Dan heb ik Berre wat anders voorgeschoteld dan puur paard. :-[
M.P
4-sterren
4-sterren

Bericht door M.P »

HB paard is volledig paard bij mijn weten , de paardebotten worden gezaagd , heb het toestel gezien
haaks barf vind ik persoonlijk beter dan carnibest voor probleemhonden , word ook totaal niets aan toegevoegd , zelfs geen plantaardige olien en dergelijke.
er zijn er al veel moeten overstappen van carnibest naar haaks barf , voor het opgelost te krijgen.

groetjes
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

bij een eliminatie dieet zou ik dat zeker voor Haaks Barf gaan: daar zit alleen desbetreffende diersoort in: in paard zit dus ook gewoon paarden bot en in rund zitten gewoon runderbotten in geit dus alles alleen van de geit etc..
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

We zijn zaterdag naar Top Dog in Wetteren gegaan na een telefoontje met de man.  Het bleek iemand te zijn die echt heel veel kennis had van KVV en heeft ook een ruim assortiment, waarvan er bovendien ook  voeding was die ze zelf klaar maakten.  We zijn voor eend gegaan omdat bleek dat er toch makkelijker ook appart materiaal van kan verkregen worden zoals de karkassen, ruggen, nekken, orgaan en zo meer...
Hij had ook zelf paardmenu klaar gemaakt maar hij gaf toe dat er daar wel een hele kleine hoeveelheid aan granen in zat dus daarom werd het ook uitgesloten zoiezo. 
We hebben nu KVV mee van ht merk Alaska en het verschil met duck is enorm...echt precies rood gehakt dat uit de verpakking kwam.  We hebben ook karkas mee en rug.  Later op de dag is mijn ventje nog naar de lidl in Sas van Gent geweest en heeft daar zo een volledige eend meegenomen.  Dat heb ik zondag dan in stukken verdeeld.  Rauwe stukjes vlees mee naar de hondenschool en dat liet ze zich smaken ( eerste stukje thuis moest ze toch wel eens goed in haar muilke laten rondgaan maar de rest volgde zonder problemen  ;D  )
's Middags ook maar eens geprobeerd wat ze met de eendennek deed...kauw smak kauw en toen ik dat laatste stuk niet meer  goed genoeg vasthad...slurpte ze het als een sliertje spagetti naar binnen  :D
Ik weet dat veel mensen hebben geadviseerd om voor eliminatiedieet volledig barf te gaan maar ik ben echt nog niet zeker genoeg van mezelf en heb nog niet voldoende ingelzen denk ik ( alhoewel ik hier al uren doorbracht)  Daarom toch maar eerst deze tussenstap...nieuwe kvv en delen rauw aanbieden om op te kunnen knagen zodat mijn stoepoten veilig blijven.  Het is een eerste stap en niets zegt dat ik misschien toch niet helemaal naar het barfen over ga binnen korte tijd...

Ik wil wel iedereen heel erg bedanken voor het meedenken en duim met al mijn vingers en tenen dat ik over een tijdje kan laten weten : het is opgelost  ::)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Hartstikke goed!

Wat goed dat je dit hebt gevonden, je zou trouwens  stukjes eendenvlees kunnen drogen voor de training
-dan blijven je vingers schoner  ;)-
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

;D ;D ;D
Heb ik inderdaad geprobeerd.  Mijn huis stinkt nu naar eend maar ik denk wel dat het aardig gelukt is met de gewone oven.  Ik heb nog niet te veel gedaan omdat ik schrik had dat het zou mislukken en natuurlijk geen halve eend kwijt wou zijn.  Vanavond probeer ik of ze het ook lust maar ik vrees van wel  :biggrin2: want als die oven open ging had ze heel veel interesse ...
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

:D Toch al fijn dat ze 't lust, en nu nog verdragen ......Ik duim mee!!  :thumbsupup: :thumbsupup: :thumbsupup:

Plaats reactie