KVV en Brokken?
Moderator: eelke
-
Anneke en Petal
- 2-sterren

Re: KVV en Brokken?
Uit voorgaande begrijp ik dat je niet zulke grote honden hebt. Die van mij is ook niet zo groot. Ik geef haar kvv (Bibi) en daarnaast een halve eendenek. Ik ben ook bang dat ze er in stikt, dus ik houd hem vast. Soms krijgt ze ook sardines en af en toe een stuk zalm kop. Dat is echt keihard, volgens mij nog harder dan eendenek. Omdat ze ook maar klein is, krijgt ze ongeveer een kwart zalmkop als maaltijd en dan nog in stukken gehakt. Ze staat er echter heerlijk om te kauwen en het is een genot om te zien. In ieder geval heeft ze dus iedere dag een kauwmoment. Kleine makreeltje vindt ze ook heerlijk en zijn tevens wat steviger dan sardientjes. Als beloning geef ik stukjes gedroogde kipfilet. Die kun je kopen bij de C-1000. Veel succes!
[quote="Anne in Spanje"]
We hebben wel een Kong, maar hun enthousiasme daarvoor blijft binnen de perken. Ik stop er dan van die commerciële gerookte varkensdelen in, of gedroogde vishuid, of wat blokjes kaas (rauw spul durf ik er niet in te doen: ten eerste is het hier te warm, en ten tweede barst het van de wespen in onze tuin, die ook allemaal op dat rauwe voer af komen), maar echt lang laten ze zich daardoor niet amuseren.
[/quote]
google op hollands talig "ideetjes voor kong vulling":
http://members.home.nl/r.kwantes/kong-recepten.html
http://www.kongcompany.com/worlds_best.html
click "tips and advice" click "recipes"
We hebben wel een Kong, maar hun enthousiasme daarvoor blijft binnen de perken. Ik stop er dan van die commerciële gerookte varkensdelen in, of gedroogde vishuid, of wat blokjes kaas (rauw spul durf ik er niet in te doen: ten eerste is het hier te warm, en ten tweede barst het van de wespen in onze tuin, die ook allemaal op dat rauwe voer af komen), maar echt lang laten ze zich daardoor niet amuseren.
[/quote]
Tja, helaas wordt de kong hier direct gesloopt. Volgende week wil ik beginnen met de kippenekken, ben benieuwd!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

[quote="202Spots"]
[/quote]
Thanks!
[/quote]
Thanks!
[quote="Thelms"]
Tja, helaas wordt de kong hier direct gesloopt. Volgende week wil ik beginnen met de kippenekken, ben benieuwd!
[/quote]
Hoe groot zijn je honden?
Wanneer je de zwarte Kong hebt, dan zijn die practies niet stuk te krijgen.
Wel de echte Kong,en geen goedkope namaak, want die sneuvelen idd in korte tijd.
[/quote]
Hoe groot zijn je honden?
Wanneer je de zwarte Kong hebt, dan zijn die practies niet stuk te krijgen.
Wel de echte Kong,en geen goedkope namaak, want die sneuvelen idd in korte tijd.
Ik heb een kaninchen teckel en een kruising jack russel. De teckel houd de zwarte wel heel, maar die jack is echt een krachtpatser qua kaken. Die rode kong ging om precies te zijn ruim 2 minuten mee, en die zwarte gaat idd een stuk langer mee. Ik had er ook garantie op gekregen van de winkel, maar ga niet zo snel terug als iets niet goed is.
[quote="Thelms"]
Ik heb een kaninchen teckel en een kruising jack russel. De teckel houd de zwarte wel heel, maar die jack is echt een krachtpatser qua kaken. Die rode kong ging om precies te zijn ruim 2 minuten mee, en die zwarte gaat idd een stuk langer mee. Ik had er ook garantie op gekregen van de winkel, maar ga niet zo snel terug als iets niet goed is.
[/quote]
Wow...wanneer het idd de orginele Kong is, en geen namaak, dan zou ik foto maken en naar de KONG company schrijven!
Ik denk dat ze nog nooit eerder hebben gehoord dat 'n Jack Russel de zwarte Kong klein krijgt!
De echte Kong zie er dus zo uit, en heeft ook KONG op de rubber staan..

en ik heb 'n rode en zwarte die zo'n 20 jaar oud is en nu door hond 5 en 6 word gebruikt.
De eerst 2 honden waren herders, toen 2 Dals, en nu weer 2 Dals die de rode zowel als de zwarte niet stuk krijgen!
Die kleine sprinhaan die ik heb, heeft menig ander speeltje of ander article stukgevroten...
maar Kong krijgt ze niet eens 'n deuk in.
Ze kosten rond de 15.- tot 20.- €
[/quote]
Wow...wanneer het idd de orginele Kong is, en geen namaak, dan zou ik foto maken en naar de KONG company schrijven!
Ik denk dat ze nog nooit eerder hebben gehoord dat 'n Jack Russel de zwarte Kong klein krijgt!
De echte Kong zie er dus zo uit, en heeft ook KONG op de rubber staan..

en ik heb 'n rode en zwarte die zo'n 20 jaar oud is en nu door hond 5 en 6 word gebruikt.
De eerst 2 honden waren herders, toen 2 Dals, en nu weer 2 Dals die de rode zowel als de zwarte niet stuk krijgen!
Die kleine sprinhaan die ik heb, heeft menig ander speeltje of ander article stukgevroten...
maar Kong krijgt ze niet eens 'n deuk in.
Ze kosten rond de 15.- tot 20.- €
Heb je al eens een lap pens op een plank vastgenageld? ???
Dan zal de hond moeten trekken , knippen en scheuren, wil hij zn eten bemachtigen.
Bovendien zal de hond wat langer bezig zijn
Dan zal de hond moeten trekken , knippen en scheuren, wil hij zn eten bemachtigen.
Bovendien zal de hond wat langer bezig zijn
[quote="nova"]
[/quote]
No...
Ik kannie an pens komme

Maar ik heb wel snoeren,en schoenen en dekbed en beessies en ballen en struiken en..en...en....en.... enzo.....
voor 't trekken , knippen en scheuren.

[/quote]
No...
Maar ik heb wel snoeren,en schoenen en dekbed en beessies en ballen en struiken en..en...en....en.... enzo.....
voor 't trekken , knippen en scheuren.
Mijn broer heeft ook een Jack(moedertje van mijn hondje),zij heeft een half jaartje bij mij gewoond,en aangezien ze zwaar verslaafd is aan tennisballen....en ze dus ook bij het leven slijt,had ik eens een keer de echte zwarte Kong gehaald.......die heeft het ook niet errug lang uitgehoudenWow...wanneer het idd de orginele Kong is, en geen namaak, dan zou ik foto maken en naar de KONG company schrijven!
En het mooie is....daarna een goedkoop rood exemplaar gekocht,en die heeft ze tot op de dag van vandaag nog(zeg wel eerlijk dat ze er niet veel mee doet).Misschien zijn Jacks gewoon goede slopers,haha.
Misschien moet je een grotere, zwarte kong aanschaffen. Die dus niet helemaal in de bek kan. Ik heb hier zelf een herderdame die echt behoorlijk kan slopen en knagen en die krijgt die grotere (geloof de grootste die er is) niet stuk. Ook omdat hij dus niet helemaal in haar bek past en ze dus niet heel erg veel kracht kan zetten op het hele ding. Andere kong dingen of rubberachtigspeelgoed is binnen no time stuk. (de zwarte kong heeft alleen een paar kleine tandafdrukken bij de vulopening).
Nou ik heb het geluk een hondje te hebben die nog geen knuffeltje stuk maakt,dus een Kong al helemaal niet...hij vind een Kong denk ik ook alleen maar leuk als die is gevuld met iets lekkers.Maar had eerlijk gezegd ook nog nooit een hond meegemaakt die zo'n ding stuk krijgt.De kruising Bordeauxdog van mijn moeder krijgt ze ook niet stuk.Ook een andere hond van mij,kruising RottweilerxHerder niet.Daarom had ik er ook een aangeschaft voor het hondje van mijn broer......maar helaas heeft ze toch een aparte slooptechniek ontwikkeld...gelukkig botvierd ze die alleen op haar eigen speeltjes....