inhoud vriezer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: inhoud vriezer

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik heb 1 van 98cm lang, 60cm breed en ook iets van 84hoog. De andere is 160lang, 60breed en 85hoog. (met handvat zijn de kisten 65breed)
Ik had in de grootste 40kilo kipkarkas en 10kilo konijnenpoten liggen en hij was voor ongeveer de helft gevuld. Ik denk dat ik in totaal iets van 120-130kilo vlees er wel in krijg, maar dan moet je geen grote stukken er in hebben liggen. (het kleine vakje aan de zijkant gebruik ik voor orgaan en zalmkoppen en tel ik even niet mee)
De 10kilo verpakking van de kipkarkassen kreeg ik dus niet in mijn kleinere vriezer, door het tussenschot past dat dus net niet.

Als je liever op zicht/ervaring wilt kopen mag je van mij best even komen spieken bij mij zodat je er een beter beeld van hebt. Dan kun je een gevulde vriezer zien en is het misschien wel makkelijker om te beslissen hoe groot de toekomstige vriezer van jullie moet worden.

Ik vind het fijn wat reserve vriesruimte te hebben zodat je ook eens kunt profiteren van een leuk koopje, ipv balen dat je vriezer net te klein is en maar 10kilo mee kunt bestellen ipv de 40 die je liever had gehad (om de tijd te overbruggen tot een volgend koopje)
Of wel plaats hebt voor die 40kilo, maar vervolgens 4weken lang zit te kijken met hoe je de rest er in krijgt en dat je steeds kleine beetjes moet kopen van het 'normale' vlees.

In de kleinere vriezer had ik dit (wat ik nu heb) niet kwijt gekunt en had ik steeds de helft er uit moeten halen om alles voor een dag bij elkaar te sprokkelen. En ik zou dan om de 2 weken ongeveer opnieuw in moeten slaan, nu ben ik er ongeveer 4 weken vanaf.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

ligt er ook een beetje aan od je 1 of meerdere honden hebt , en hoeveel ze krijgen he ;)
hier krijgen ze 160 gr en 180 gr en heb 3 diepvries lades waar ik gemiddeld 3 maanden mee doe.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

zag trouwens bij de gamma een tafelmodel staan voor 169 euro ( voor de kleine maat honden  :) :) )
MoYo
2-sterren
2-sterren

Bericht door MoYo »

Wij hebben laatst een winkelmodel (oud model) vrieskist gekocht van 280 liter voor nog geen 200 euro bij Block....dus ook electronicazaken hebben oude modelen, maar wel nieuwe kisten staan voor weinig. Je kan het altijd vragen  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik ga eens goed opzoek.. Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Jolanda. Dus ik wil zeker eens op vriezervisite komen ;)
Ik heb een amstaff, dat valt niet echt onder de maat kleine hondjes. Ik heb er nu wel (nog) maar een.. Maar in de toekomst worden dit er zeker 2! Hihi..
Ik heb die meid even gemaild voor de binnenmaten.. Nog geen antwoord.. Even wachten dus..
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Als je even kijkt daar waar de motor zit, dan zie je bij elke  vriezer een plaatje waar de  inhoud in  liters op staat.  ;)
Scheelt een hoop rekenwerk  :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Heb de binnematen doorgekregen.. Hij is 83x48x72.
Ik kom dan uit op een 280 liter. Kan hem voor 60 euro overnemen..
Ik zeg doen, jullie?? Is er nog iets waar ik op moet letten??
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

uhhhhhm , tja  moet er natuurlijk goed uitzien en goed sluiten  :-[
als je gaat kijken en je twijfelt , dan niet doen......(zo denk ik tenminste bij twijfel)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb hem nog niet in het eggie gezien.. Uiteraard moet hij goed sluiten. Rubbers moeten nog heel zijn enz.. Dat goed uitzien boeit me eigenlijk niet. Dan bedoel ik met krassen enzo. Daarvoor is het een tweedehansje..

Ik ben erg aan het twijfelen om te gaan sparen voor een nieuwe..
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

tja als  je voorlopig vooruitkan met wat je nu hebt zou ik voor een nieuwe gaan , die zijn zuiniger tegenwoordig en verbruiken jaarlijks minder.
en tegen die tijd weet je of je een grotere vriezer nodig hebt  ... :biggrin2: :biggrin2:
o ja , bij die nieuwe heb je natuurlijk wel nog garantie.. ;)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

maar ja voor 60 euro ....is niet veel ( :biggrin2: wil je niet aaan twijfelen brengen hoor) en kun je voorlopig vooruit en sparen voor een heeeeeeele grote vriezer  :biggrin2: :biggrin2:
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ik heb zelf een vriezer van 175 x 60 x 80 en die is ca. 240 liter. Bij de afmetingen die jij noemt denk ik dat je op 100 tot 150 liter moet rekenen. Als hij goed is vind ik 60 euro een redelijke prijs. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud hij is. Ik snap zelf niet meer waarom we te hoog uitkomen met het aantal liters. Dat zal ik nog even een keer nakijken.
Waar je heel goed op moet letten zijn de rubbers (van deksel). Die moeten goed en heel zijn. Verder natuurlijk op de beschadigingen, maar dat is logisch. Rubbers kun je vervangen, maar meestal zijn die vrij prijzig.
Is hij nog in gebruik of staat hij al uit. Als hij uit is, laat hem dan een uurtje van te voren aan zetten om te kunnen beoordelen of hij nog goed is.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Nadia, had je niet naar de kisten gekeken die ik je doorgestuurd had?
Die zijn namelijk wel een stuk groter en kosten niet veel meer. :P ;)

Als je denkt dat je genoeg hebt aan die kun je zoals eerder gezegt hem kopen en dan gaan sparen voor een nieuwe, heb je tot die tijd toch wat meer vriesruimtevoor Kain en tegen de tijd dat je gespaard hebt voor een nieuwe zal de 'oude' het vast nog wel doen hoor  ;)
Oh enne...ik weet niet of je een berging of stal/schuurtje hebt, maar als je de vrieskist daar neer zet bespaard je dat in deze koudere maanden ook al energie/stroomverbruik ;)

Xada, LxBxH zou indd de inhoud als uitkomst moeten geven. Snap ook niet dat het met vrieskisten niet klopt  :-\
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

jawel, had ik naar gekeken. Maar ik wilde het wel even netjes afhandelen met die vrouw waar ik mee aant mailen was.
Tja, ik heb nu sowieso geen plek voor een extra vriezer. De bedoeling was om van de zomer al verhuist te zijn. Maar dat is helaas niet door gegaan. De vriezer die ik zal kopen, moet toch bij iemand in de opslag komen te staan.. Dussss al met al denk ik dat ik er verstandiger aan doe om te sparen voor een nieuwe.

Maarrrrr ik wil gewoon een grotere vriezerrrr :D:D En een grotere woning :P
Ik denk dat ik iets moet opbrengen wat heeeeeeeeel moeilijk voor me is.... Geduld...
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Even over de maten en de inhoud.
Als je van de centimeters decimeters maakt (want 1dm3 is 1L) en je meet ook de ruimte op waar de motor zit (L, H en B) dat reken je uit en die uitkomst trek je van het totaal aantal liters af.
Bijv:
vrieskist binnenmaat van 150X60x50 word 15x6x5= 450L
plaats motor is 50x30x30 word 5x3x3= 45L
450-45= 405L

Ik heb het nagerekend met de maten van mijn aquarium, daar weet ik de inhoud van en het klopt zoals ik het berekend heb.

Plaats reactie