Zalmkoppen??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Zalmkoppen??

boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

ik heb 4 zalmkoppen uit de vriezer gehaald, mijn mannen mogen morgen lekker alle 4 een zalmkop  :P, het gaat de eerste worden, ben benieuwd hoe dat gaat ...
hier geen knipwerk in zalmkoppen gelukkig, ik ben van de week wel een tijd bezig geweest met de lamsribben van Herby, daar heb ik het vlees van afgesneden en dat was erg smakelijk ( en eerlijk gezegd, went het...) de ribben waren loeihad ik kon met geen geweld ze doormidden krijgen, snoeischaar gebruikt... dus de ribben in de kliko en ik hoef ze voorlopig ook niet meer te hebben, pas weer van het voorjaar als er weer nieuwe lammetjes zijn, deze waren al oud vermoed ik...
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

mini schreef: hoe oud moet je hond zijn voordat ze aan de zalmkoppen mogen?
Ik heb gister 2 koppen gehaald maar vraag me af of mijn kleintje van 18 weken ookal zo'n grote kop mag hebben? kan ze niet stikken in de tanden/kaken/graat van die koppen?

En hoelang is zo'n kop houdbaar.
Ik had ze op de markt gekocht vandaag (rond half 4) en heb ze thuis in de koelkast gelegd. Maar door drukte vandaag hebben mijn honden vandaag alleen brok gegeten en de zalmkop niet meer.

Kan ik die morgen gewoon nog geven? of zijn ze dan al bedorven?
Ik zou zeggen; gewoon lekker laten knagen aan een kop. Als het qua gewicht niet uitkomt tussendoor afpakken en invriezen.
Je kunt een zalmkop gerust een dag in de koeling bewaren, maar invriezen en later ontdooien kan ook.
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

ik kan iedereen zalmkoppen aanbevelen, wat hebben ze ervan genoten, zelfs het gras werd nog 10 min. nagelikt... ::)
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

boris2009 schreef: ik kan iedereen zalmkoppen aanbevelen, wat hebben ze ervan genoten, zelfs het gras werd nog 10 min. nagelikt... ::)
nouwwwww
hier kan je ze wel aanbevelen, maar daar trekken die twee van mij zich niets van aan ::)

fijn dat ze zo gesmuld hebben
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Uhhhh ik zou zo'n kop zeker niet zo vers van het mes geven.. Eerst 2 weekjes invriezen ivm de parasieten.. Of hij moet al 100% niet uit de pacific ocean komen..
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

de zalmkoppen gaan hier braaf in de vriezer, alle zalmkoppen.....

er was er een die het eigenlijk wel walgelijk vond, zo keek hij tenminste maar toen de pup zijn kop op had en die van hem wel wilde koos hij toch eieren voor zijn geld..en ook het gras nalikken.... :P
ze staan hier nu wekelijks op de menukaart...
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Volgens mij is ALLE vis die wij hier kopen, vers of niet, ingevroren geweest.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik weet het niet.. Weet ook niet hoelang dat dan zou zijn geweest..
Ik neem het zekere voor het onzekeren en gaan ze eerst twee weekjes slapen in de vriezer.
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

en krijg ik vanmorgen mijn bestelling van herby binnen en zouden er 12 zalmkoppen bijzitten.....niet dus..... daar baal ik dus giga van  :'(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kun je ze niet bij de visboer halen??

Vervelend dat Herby niet leverd wat je besteld hebt..
ibbi
5-sterren
5-sterren

Bericht door ibbi »

boris2009 schreef: en krijg ik vanmorgen mijn bestelling van herby binnen en zouden er 12 zalmkoppen bijzitten.....niet dus..... daar baal ik dus giga van   :'(

Herby had inderdaad geen zalmkop, en ook geen wilde eend karkas  >:( geen kwartels  >:( geen parelhoenkarkas,
en niet genoeg kuikens geleverd hier vanmiddag  >:(

overal paniek nu  :D  en bp'ers op zoek naar andere leveranciers die het wel hebben!!!
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

oeps, ik had ook geen kwartel ( zaterdagavondsnack  :'() maar ik had wel wilde eend karkas, ik was je denk net voor, sorry....
en eendenpoten en die waren erg lekker en zo op...
De pech is dat we in ons durp een rijdende viswagen hebben en ik krijg elke week een zalmkop van hem en mijn honden doen niet aan delen helaas
Ik zal morgenochtend een paar andere visboeren bellen, maar daar kom ik nooit als klant en dan kom je wel weer bietsen voor zalmkoppen enzo, heb ik persoonlijk dan weer moeite mee...
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

Nadia schreef: Kun je ze niet bij de visboer halen??

Vervelend dat Herby niet leverd wat je besteld hebt..
ik heb dit nu elke keer en begin me er wel aan te irriteren, elke keer mis ik dingen, zo had ik nu rond de 120 euro besteld en krijg ik voor 86, ik bestel toch zo dat ik uit kom met dat wat ik wil voeren aan variatie  en samenstelling, nouja volgende x beter.. ik ben wel blij met herby verder, keurig jongen die het brengt en altijd netjes op tijd
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Hetty 1 schreef: Norah is dol op zalmkop, alleen de ogen laat ze liggen.
Ze vindt het zwarte vocht wat erin zit vies.
Ze eet er keurig omheen en als ik dan buiten kom, ligt er op de mat een oog me aan te kijken. :(
oh mijn god wat zit ik hier te lachen zie het al helemaal voor mij.
En dan die kaken open en dicht  :D :D :D
Verbeelding is al helemaal wakker  ;D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Erg vervelend.. Ik heb ook bij herby besteld, zitten ook kwartels enz bij. Komt volgende week binnen.. Hopen maar dat er alles bij zit/..

Plaats reactie