Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik heb nu voor 70 euro besteld... Dat is voor 4 weken botvlees en voor 8 weken spier en orgaan... (mijn vriezer is te klein voor nog meer bot :()
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

wenche schreef: Ik heb nu voor 70 euro besteld... Dat is voor 4 weken botvlees en voor 8 weken spier en orgaan... (mijn vriezer is te klein voor nog meer bot :()
Je kan bijv bij de Lidl voor nog geen 2 euro per kilo kippendijbeen kopen die je dan af en toe vers geeft. Heb je ook botvlees. Scheelt je weer vriesruimte  :D De Aldi zal het ook wel hebben voor rond die prijs.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

aussie schreef: Je kan bijv bij de Lidl voor nog geen 2 euro per kilo kippendijbeen kopen die je dan af en toe vers geeft. Heb je ook botvlees. Scheelt je weer vriesruimte  :D De Aldi zal het ook wel hebben voor rond die prijs.
Dat was ook mijn idee... En dan natuurlijk ook nog de vis.. En de kip bij de marktkippenboer
giny

Bericht door giny »

Mijn hond van 23 kilo zal ongeveer 400 gram per dag eten. Ik koop nu bij Herby, 107 kilo voor 100 euro (inmiddels zijn de prijzen iets verhoogd), hier doe ik ruim gerekend 200 dagen mee = 15 euro per maand. Haar ontlasting is wel met zo'n 3/4 verminderd en niet meer dun, zoals ze voorheen vaak had. Bovendien hoef ik dan waarschijnlijk geen middelen meer te gebruiken voor haar vachtproblemen en neemt ze meer van de voeding op. Op den duur zal het ook gaan schelen aan dierenartskosten. Ze heeft ook geen extra en duur "snoepgoed" meer nodig, zoals kale botten, pensstaafjes e.d. waar geen voeding in zit. Ze lust het ook niet eens meer. Bovendien zit daar meestlal graan en kip in en daar is ze allergisch voor. Als 'snoepje' krijgt ze nu zo af en toe een blokje kaas of wat pinda's.  
Van deze besparingen heb ik een energiezuinige vrieskist van ruim 200 liter gekocht. Deze vrieskist gebruikt op jaarbasis zo'n 27 euro aan stroom. De eerste 2000 KW stroom per jaar gebruik, hoef ik hier niet voor te betalen (actie van Oxxio via Bencom). , dus kost het mij per maand niet meer dan 30 euro.
Inmiddels weegt ze 20 kilo en eet voor 2, na een jaar kan ik denk ik beter inschatten wat het kost. Op dit moment schat ik het op 30 euro per maand, wat ik nog niet veel vind
Laatst gewijzigd door giny op do 12 nov 2009, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ibbi
5-sterren
5-sterren

Bericht door ibbi »

gister lekker ingeslagen bij Vleesch Du Bois in Blokker,
orgaantjes 1.35 per kilo
kippennek 50 cent p/kg
karkassen 60 cent p/kg
kippepoten 2,55  p/kg                     
Vleugels 1,95 p/kg           

koop 't meeste bij Herby dus dat is toch al goedkoop maar dit was toch fijn voor m'n portomonnee.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik durf echt niet uit te rekenen wat ik uitgeef aan vlees. Nu heb ik het geluk dat Huub groot en biologisch inkoopt en daar jat ik gewoon van. Maar daarnaast koop ik hier en daar wat andere dingen.
Ik ben veel te bang dat ik schrik van de kosten. Wat niet weet wat niet deert.
tomendanielle
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door tomendanielle »

pieterendiaan schreef: weet jij of ze ook eendennekken verkopen? voor mij namelijk wel in de buurt, en als ik die prijzen hoor  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Nee ze verkopen helaas geen eendennekken. 
DewiSam
3-sterren
3-sterren

Bericht door DewiSam »

Ik heb net voor de 1e keer bij Lupa besteld.
Voorheen bestelde ik altijd bij Herby maar ik vind zijn nieuwe productenlijst niet echt geweldig meer.
Nu ben ik inclusief bezorgkosten 170/175 euro kwijt voor twee labradors, maar dan kunnen we zeker twee maanden vooruit :)
Dat had ik met een wat betere brok (voor zover die bestaat) zeker niet gered.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

giny schreef: Voor 100 kilo Carnibest betaal ik 285 euro, 1 kilo kost 3,50, dus dat scheelt dan 65 euro. Hiervoor ga ik een energiezuinige vrieskist van 200 liter kopen. Deze vrieskist gebruikt op jaarbasis zo'n 27 euro aan stroom. Als ik minder dan 1500 KW stroom per jaar gebruik, hoef ik hier niet voor te betalen (actie via Bencom). Miin hond van 23 kilo zal ongeveer 400 gram per dag eten, dus kost het mij per maand niet meer dan 30 euro. Dit is niet meer dan het droogvoer van Ecostyle dat ze kreeg.
Bovendien hoef ik dan waarschijnlijk geen middelen meer te gebruiken voor haar vachtproblemen en neemt ze meer van de voeding op. Nu heeft ze 4x! per dag een flinke hoeveelheid ontlasting. Ook heeft ze minder extraatjes nodig, zoals kale botten. Ik koop alleen nog maar botten waar vlees aan zit, dus voeding en ook veel interessanter. Ook zal het op den duur schelen aan dierenartskosten.
Bovendien wil ik het beste voor mijn hond, want zij kan zelf niet kiezen.
Ik ben ook bezig met een vrieskist wat is dat voor merk dat hij maar 27 euro per jaar kost.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

JolandaB schreef: Ik heb net eens zitten rekenen en "schrok" toch wel een beetje van de uitkomst.
Ik voer mijn hond dagelijks en dan krijgt hij om en de nabij 600 gr per dag.

Ik ben per maand voor mn hond van 30 kilo zo'n 40 euro kwijt alleen aan vlees, bot en orgaan.

Is dit gemiddeld of heb ik vrij dure produkten?
Een jaar later ;D
En weer een rekensommetje gemaakt nadat ik besteld had. Het menu bestaat uit: Parelhoen, eendenrug, konijnenpoten, rundvlees, paardenvlees, schapenpens, rundernier, kippelever, rund of schapenhart.

Hond 30kilo - 600gr per dag - 1.35 euro per dag - 40.50 euro per 30 dagen (maand).

Grappig om te zien dat er niets veranderd is. Ik heb de iets duurdere producten zoals haasbout laten liggen maar de prijzen zijn over het algemeen iets omhoog gegaan dus kom ik een jaar later op precies hetzelfde bedrag uit.

Of dit bericht een toegevoegde waarde heeft...nee maar ik vond het gewoon leuk om uit te zoeken  :D
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

JolandaB schreef: Of dit bericht een toegevoegde waarde heeft...nee maar ik vond het gewoon leuk om uit te zoeken  :D
;D ;D ;D
geef je bentho 600gr per dag?
dat krijgt vince ook, soms iets meer..
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

vanaalst schreef: ;D ;D ;D
geef je bentho 600gr per dag?
dat krijgt vince ook, soms iets meer..
Ja echt waar. En dat voor een hond van 9 en een half jaar en niet te dik ;D
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

hij ziet er nog altijd uit als een jonge god!!!!!!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

JolandaB schreef: Een jaar later ;D
En weer een rekensommetje gemaakt nadat ik besteld had. Het menu bestaat uit: Parelhoen, eendenrug, konijnenpoten, rundvlees, paardenvlees, schapenpens, rundernier, kippelever, rund of schapenhart.

Hond 30kilo - 600gr per dag - 1.35 euro per dag - 40.50 euro per 30 dagen (maand).

Grappig om te zien dat er niets veranderd is. Ik heb de iets duurdere producten zoals haasbout laten liggen maar de prijzen zijn over het algemeen iets omhoog gegaan dus kom ik een jaar later op precies hetzelfde bedrag uit.

Of dit bericht een toegevoegde waarde heeft...nee maar ik vond het gewoon leuk om uit te zoeken  :D
Maar da's toch een koopje...een hond voor maar 40 euro per maand???  :D  :)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

nu 10 maanden vers aan t voeren , eerst alleen kvv , nu 5 dagen barf en 2 dagen kvv.
mn ouders vonden t maar raar dat ik drumsticks of iets dergelijks aan de honden gaf.
een tijdje terug vertelde ik ze dat ik voor mn 2 dames (jackrussells) 20 euro per maand kwijt was , nu bellen ze me als ze een mooie vleesaanbieding tegen t lijf aan lopen met de vraag of ze het voor ons mee moeten nemen :biggrin2: :biggrin2:
de dames zien er super uit, Noa gaat nu  met een vollere vacht de winter in en heeft eindelijk een beetje vet op dr ribbetjes waar ze voorheen zeer schraal was .
en Loeka ? , gewoon heerlijk al drie ligt te knouwen.....hoewel ik bij haar op moet letten dat ze niet dik word..
hier gaan ze dus noooooit meer van t vers af  ;)

Plaats reactie