Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Oef, als ik die belastingaangiftes van jullie zo lees, word ik groen en geel van jaloezie! Aangezien hier geen barfleveranciers zijn en er vrij veel "vleesafval" (dus karkassen, klauwen, nekken) gewoon in de supermarkt liggen omdat de Spanjaard er altijd nog wel een bouillonnetje van weet te trekken, zijn wij veel meer kwijt aan het barfen: voor veertien dagen en drie honden 75-100 euro. Daar zit natuurlijk nog wel een pupsel bij dat net zoveel krijgt als de twee reuen samen, maar toch...

Brokken voeren was dus wel behoorlijk wat goedkoper, maar jammer dan! We blijven lekker barfen, want ze doen het er geweldig op en het blijft een genot om naar te kijken!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Weet je wat ook kostenbesparend werkt??
Je hond laten castreren!!
Dat kost 200 euro, maar ipv 1 kilo per dag, hoeft ie nog maar 600-700 gram per dag, dus tel uit je winst!!  ;D  ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

yuki11 schreef: Weet je wat ook kostenbesparend werkt??
Dat kost 200 euro, maar ipv 1 kilo per dag, hoeft ie nog maar 600-700 gram per dag, dus tel uit je winst!!   ;D  ;D
Ik ruik twee maanden Caribisch gebied op een privécruiseschip! ;D
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Anne in Spanje schreef: Ik ruik twee maanden Caribisch gebied op een privécruiseschip! ;D
Ja, da's andere koek dan pens(lucht) hè!!?!  ;D
nanna
3-sterren
3-sterren

Bericht door nanna »

;D ;D ;D ;D
doebas
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door doebas »

Ik ben net begonnen gisteren met barf en mijn teckel heeft mij wat inkoop betreft nu 15 Euro per maand gekost en dan heb ik veel variatie en ook wat duurdere vleessoorten en verse sardientjes van de markt maar ik vind het heel erg meevallen. Ik heb ook alles bij een bedrijf besteld op de vis na en de karkassen was 8 kilo voor 3 euro op de markt gehaald dus daar smullen de andere honden ook nog van.
Sella

Bericht door Sella »

Ik ben zo een 1000 euro kwijt per jaar aan rauw.
Maar ik kan geen lam of geit voeren omdat hij daar allergisch voor is.
Ik moet veel mager vlees voeren dus ben altijd in de duurdere zone(pancreas problemen)
Maar ik kom eigenlijk nooit meer bij de dierenarts, heb een veel blijere hond die er veel beter uitziet.
Hoeveel honden ik nog in mijn leven bij elkaar verzamel, of katten of wat dan ook, ze gaan allemaal op hun eigen dieet en volgens mij is dat onprijsbaar qua levensgenot van het dier.
Overigens voerde ik nog brok 3 jaar geleden en was ik voor 20 kg 75 euro kwijt, hij at 40 kg per maand en was dood en dood ziek.
Dus voor mij geen terug meer.
Had eerst altijd wat kattenblik voor de egels in huis, nu blijkt dat ze ook best een stukkie vlees lusten, dus nu in deze tijd als de jongen nog moeten oppotten krijgen ze een stukkie van wat Diego niet blieft.

edit, hij weegt 50 kg en eet zo een 1250 gram, maar hij verteert ook niet optimaal, ik denk dat hij minder nodig zou hebben als hij geen epi zou hebben. Die is overigens redelijk goed onder controle, maar omdat hij ook vetarm eet merk je dat hij meer nodig heeft dan dat ik bv een hele eend voer.
Laatst gewijzigd door Sella op di 03 nov 2009, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Dat kost 200 euro, maar ipv 1 kilo per dag, hoeft ie nog maar 600-700 gram per dag, dus tel uit je winst!!   ;D  ;D
Mijn castraatje van 15 kg eet anders altijd nog 550 gram per dag  ::)
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

Mijn reu dekt nog wel eens dus zo nu en dan gaat zijn spaarpot mee naar Herby. Castratie is wat dat betreft geen goed idee ;D
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Dat kost 200 euro, maar ipv 1 kilo per dag, hoeft ie nog maar 600-700 gram per dag, dus tel uit je winst!!   ;D  ;D
Dat gaat dus niet altijd op ;). Ik heb Fedor vanwege die verhalen na zijn castratie meteen op 20% minder gezet, maat moest dat snel weer bijstellen naar zijn oude hoeveelheid (+/- 1 kg per dag). Nu ruim een jaar later begint hij eindelijk wat voller te worden, maar nog steeds niet dik. Ik denk dat meneer eindelijk volwassen is geworden :D.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ik probeer eigenlijk altijd vleessoorten voor 2 euro of minder per kilo te krijgen. Straks hoop ik genoeg dieren te hebben om de honden van te laten eten. En aangezien ik 5 honden heb van 30 tot 50 kg gaat er nogal wat vlees door (ca. 3 kilo per dag). Ik wil dan ook weer een schaap hebben en misschien wel een koe, maar de mensen die ik tot nu toe gevraagd hebben willen niets verkopen.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Xada schreef: Ik probeer eigenlijk altijd vleessoorten voor 2 euro of minder per kilo te krijgen. Straks hoop ik genoeg dieren te hebben om de honden van te laten eten. En aangezien ik 5 honden heb van 30 tot 50 kg gaat er nogal wat vlees door (ca. 3 kilo per dag). Ik wil dan ook weer een schaap hebben en misschien wel een koe, maar de mensen die ik tot nu toe gevraagd hebben willen niets verkopen.
Is er bij jou in de buurt geen veiling? Misschien dat je daar wat dieren kunt kopen.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Dat zou ik niet weten. Ik weet nu een paar schapen te koop met lammetjes, maar nu kan ik ze beter niet kopen ivm een uitbraak van blauwtong. De uitbraak was in mijn dorp en de herkauwers worden besmet via een vliegje. Dus de DA zegt "wacht even tot het winter is en koop dan wat".
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Nitus schreef: Dat gaat dus niet altijd op ;). Ik heb Fedor vanwege die verhalen na zijn castratie meteen op 20% minder gezet, maat moest dat snel weer bijstellen naar zijn oude hoeveelheid (+/- 1 kg per dag). Nu ruim een jaar later begint hij eindelijk wat voller te worden, maar nog steeds niet dik. Ik denk dat meneer eindelijk volwassen is geworden :D.
Eigenlijk zou ik ook liever de oude hoeveelheid blijven voeren hoor  :-[, maar Yuki wordt een klein beetje vadsig.....
Yuki is gecastreerd een paar maanden terug, dus toen hij bijna 11 jaar was......en is natuurlijk ook niet zo actief meer. Hij had blijkbaar wel altijd een snelle stofwisseling, want ik kon hem alles geven; dik werd ie er nooit van....
Die luxe is nu dus helaas voorbij  :(
(en omdat Yuki gewrichtsproblemen heeft, vind ik elk grammetje meer teveel... :-\ )
dingogirl
1-ster
1-ster

Bericht door dingogirl »

ik voer 3 honden kvv van haaksbarf, bibi en duck voor gemiddeld €100,- per maand. dus €33,- per hond.
wegens problemen met 2 honden als ik die nu vlees voer, ( incontinentie,hebben ze niet met brokken), voer ik orijen-brok. dat komt ook op zo'n €32 ,- per hond.
gr marianne

Afbeelding

Plaats reactie