Doe ik het zo goed?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Doe ik het zo goed?

deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik heb vandaag eens voet bij stuk gehouden Magic had denk ik al 2 dagen niet gegeten ik denk dat vannacht zijn spiervlees rund door Zoëy is opgegeten.
Vanmorgen was orgaan aan de beurt, nou hij draaide zijn kop weer om en liep weg ik heb gezorgd dat Zoëy er niet bij kon, ik had Macig in de kamer met eten en de deur dicht hij was zo vervelend liep maar te schreeuwen dat ik heb gedraaid Zoëy in de kamer Macig in de gang met orgaan, van vanmorgen nog.
Ik moest op een gegeven moment even naar boven en alles was op ik wist niet wat ik zag zelfs de lever, dan moet hij toch wel honger hebben gehad.
Hij heeft nu nog een portie konijnenvoorbenen gehad dat is nu ook bijna op.
Ik hoop toch niet dat we iedere keer zo'n drama hebben, in ieder geval is het nu 1-0 voor mij.
Laatst gewijzigd door deja op vr 30 okt 2009, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

::)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ik vind je stoerrrr!
Hoop dat ie nu gaat begrijpen dat t je m niet probeert te vergiftigen...
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

ik ben hier ook aan het over stappen van kvv naar barf met mijn kat en de kat van mijn zusje.

ik heb geluk, zeker met mijn eigen kat, die eet alles.
de kat van mijn zusje is soms nog wat kieskeurig, maar ze krijgen nog niet voledig barf.
ze krijgen kvv en dan 's ochtens een stukjes kip spier vlees met een beetje hart of lever.
van af donderdag gaan ze bot krijgen want dan neemd de poelier kippen nekken voor me mee.

ik beging ze steeds groter stukken te geven. en dat gaat goed.

wat ik me wel af vroeg hoeveel moet je een jongen kat van 5 maanden eigelijk geven als je barft

ze krijgen nu ongeveer 100gr tot 200gr kvv en kip per kat per dag,  moeten ze het zelfde krijgen als ik ze barf geef ?

allen bij de poezen zijn ongeveer 1800gr maar die van mij is iets kleiner dan die van mijn zusje.

verder weet ik nog van vroegen toen ik anderen katten had dat het steeds makkelijker word met eten, als ze eenmaal berijpen dat je ze niks anders geeft en jij langer vol houd dan de katten. dan geven ze het op een moment echt op.
soms hebben dingen die ze echt niet willen eten, en dat krijg je er dan echt niet in. maar vaak leukt het met veel doorzettings vermogen wel.
veel geluk he!

en ik hoop dat het steeds makkelijker gaat!
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik geloof dat je gewoon naar je kat moet kijken alsze te dik worden geef je ze teveel als ze te mager blijven doe je er wat bij.
Kippennekken eten ze hier heel graag ook karkassen, ik heb vanavond zalmgraat zag er prachtig uit Zoéy heeft het op maar Macig die zeur die laat het weer staan.
Hij heeft natuurlijk gisteravond dat orgaan op en daarna nog konijn en vanmorgen kalkoen dus hij zal er wel weer even op kunnen teren en dan zet ik hem weer wat voor wat menneer niet blieft en dan eet hij het gewoon niet op, nou hij krijgt niets anders en als hij het niet op eet dan word het weer separeren anders eet die dikke rooie het op.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Zo dan! That's the spirit  :biggrin2:

Eppo vindt tegenwoordig dat kip niet om te eten is, die krijgt dus niks  ::) dwz, kip, en als ze die niet blieft, dan niks.
En dan is kip uiteindelijk toch wel eetbaar  :P
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Wat zijn katten toch een wonderlijke wezens, is Zoëy gek op kaklkoen laat zij het vanmorgen rustig staan met het gevolg de Magic het op eet en die had vervolgens zijn patrijspootjes van gisteravond weer laten staan heb ze een beetje met kalkoenvlees besmeerd maar hij had het er mooi afgelikt en die afgelikte patrijs daar ging Zoëy weer mee aan de gang ik voel mij net zo"n politieagent in huis.
Is dit kwalijk dat ze wel eens wat van elkaar opeten??
Wat ik ook nog even kwijt moet  is dat die rooie dus Zoëy inmiddels al 800 gr. zwaarder is geworden staat wel veel beter want het was een mager ding ook nog met zijn jas uit, en nu weer aan, ziet er 100 x beter uit.
Magic is ook wel gegroeid maar niet zo veel als Zoëy.
Laatst gewijzigd door deja op di 03 nov 2009, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
GKJF
1-ster
1-ster

Bericht door GKJF »

Nou bij mij gaat het dan niet zo moeilijk, die beesten eten alles wat voorbij komt, ja behalve muizen dan...................beetje jammer.
Maar als ik de bakjes neer zet eten ze het gelijk op. Ze krijgen meestal apart. En als je je bakje niet leeg wil eten (wat een enkele keer voor komt, volgens mij omdat ze dan teveel van de plant hebben gegeten en niet lekker zijn) dan eet de rest het op of het gaat weer terug en je kunt wachten tot de volgende portie.

Maar als ik hele dingen naar binnen gooi (buitenren) dan hoef ik er niet bij te blijven hoor! Dan wordt het grommend en wel gegrepen en op gegeten. En als ze dan niet eten, dan niet. Ik ga daar niet moeilijk over doen.
Naast het financiele plaatje is dat ook wel een grote reden geweest dat ik over ga stappen naar barf: dat k niet elke keer meer moet afwegen en apart moet geven. Daar gaat zoveel tijd in zitten en daar hebben we soms gewoon niet de mogelijkheid voor.

Plaats reactie