zijn dit goede kippenkarkassen?
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: zijn dit goede kippenkarkassen?
mijn kipkarkassen zijn ook veel groter, zit dan ook een stuk nek aan en wat orgaantjes..
maar die van de foto is ook prima hoor, zou er wel spiervlees bij geven..
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Note voor mezelf: we gaan samen naar islam centrum, jou poelier en dan ook nog wandelenvanaalst schreef: mijn kipkarkassen zijn ook veel groter, zit dan ook een stuk nek aan en wat orgaantjes..
ahhh ik dacht het al toen ik het openmaakte, maar mijn vriend zei nog: neej zijn vast karkassen. ik twijfelde dus ook al in de vriezer heb ik nl karkassen liggen en die zien er anders uit en daar zitten ook nog wat orgaantjes in.
maar dit kan ik dus ook prima geven? geen probleem? inprincipe is dit dus zachter bot dan een karkas.
ik zal er idd wat spiervlees bij geven.
bedankt voor alle reacties
dat mocht ze willen.. 

maar dit kan ik dus ook prima geven? geen probleem? inprincipe is dit dus zachter bot dan een karkas.
ik zal er idd wat spiervlees bij geven.
bedankt voor alle reacties
boris2009 schreef: krijgen ze bij jou kipkarkas vanaf een bord?
Ziet er goed uit en inderdaad niet duur.
ja super he! ben er erg blij mee.. tis nog niet zo makkelijk om goede adresjes te vindenTruus schreef: Bofkont, leuk adresje heb je gevonden.
Laatst gewijzigd door lisa-v op ma 02 nov 2009, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Even nog een aanvulling, moet het echt ff kwijt 
Dit zijn GEEN Kipruggen, maar dit is de kippenborst, dit is dus het stuk maar de filet van af wordt gesneden.
Het bovenste gedeelte wat je op de foto ziet, het smalle, dit is het borstbeen.
Bij de kippenrug zie je duidelijk ribbetjes.
Dit zijn GEEN Kipruggen, maar dit is de kippenborst, dit is dus het stuk maar de filet van af wordt gesneden.
...en: rug.Presley schreef: Even nog een aanvulling, moet het echt ff kwijt
Haha, ik wilde precies hetzelfde kwijt. Het zijn echt géén ruggen, de rug zit er nou juist echt niet meer aan ;-) Als het dus iets wil noemen is het inderdaad kippenborstkastjes.
en dit kan ik wel gewoon geven?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
tuurlijk!
Inderdaad dit zijn kippenkarkassen,kippenruggen die haal ik bij clazing en die heeft ook nog eens een vel eraan.
Niet duur hoor.
Niet duur hoor.
Zo, het lucht me erg op 
Kippenruggen koop ik ook met vel ja, in belgie op de markt, spotgoedkoop!
Kippenruggen koop ik ook met vel ja, in belgie op de markt, spotgoedkoop!
-
pieterendiaan
nu is mijn geheugen ook weer opgefrist.. maar wat ik me nu afvraag.. ik lees dat die borststukken voornamelijk uit kraakbeen bestaan, ik ben nu de vriezer aan het leegmaken en geef voornamelijk parelhoen en kippenborststukken en reken dit tot vleesbot. maar kom ik dan niet in de knoei met het aantal vleesbot dat bikkel moet krijgen?*Marga* schreef: Inderdaad dit zijn kippenkarkassen,kippenruggen die haal ik bij clazing en die heeft ook nog eens een vel eraan.
Of tellen borststukken ook gewoon onder vleesbot?
-
Buran en Co
- 5-sterren

Ja, daar ben ik ook erg benieuwd na, heb het destijds altijd als 50/50 vleesbot gegeven...........diana&pieter schreef: nu is mijn geheugen ook weer opgefrist.. maar wat ik me nu afvraag.. ik lees dat die borststukken voornamelijk uit kraakbeen bestaan, ik ben nu de vriezer aan het leegmaken en geef voornamelijk parelhoen en kippenborststukken en reken dit tot vleesbot. maar kom ik dan niet in de knoei met het aantal vleesbot dat bikkel moet krijgen?
-
pieterendiaan
weet iemand hier een antwoord op?diana&pieter schreef: nu is mijn geheugen ook weer opgefrist.. maar wat ik me nu afvraag.. ik lees dat die borststukken voornamelijk uit kraakbeen bestaan, ik ben nu de vriezer aan het leegmaken en geef voornamelijk parelhoen en kippenborststukken en reken dit tot vleesbot. maar kom ik dan niet in de knoei met het aantal vleesbot dat bikkel moet krijgen?
Dit zijn de kippenruggen.Presley schreef: Even nog een aanvulling, moet het echt ff kwijt
Bij de kippenrug zie je duidelijk ribbetjes

Ik kijk niet zo nauw hoor, en geef het als vleesBOTdiana&pieter schreef: Of tellen borststukken ook gewoon onder vleesbot?
Zo koop ik ze ook,vaak zitten de organen er nog in.202Spots schreef: Dit zijn de kippenruggen.